Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Had ik ook in het begin, bij mij kwam dat doordat ik de temperatuur precies boven de uitlaat poort meten aan de zijkant v/d motor :oops: hierdoor krijg je een foute meting.
Met mijn infrarood thermometer meet ik van boven af net naast de gloeiplug.

De motor staat al in de bestelling , maar moet ik nog andere parts kopen ??
Doordat de Motor meer power heb als me standaart , of hoeft het niet alleen goed onderhouden :)
:P

Oke, in zand haal ik ook 120-130. Maar lang gras vraagt natuurlijk ook veel power. probeer eerst 'goed' te meten. 1 na laatste koelrip van onderen). Als hij niet hard optrekt en veel sputtert, kan hij onderin te rijk staan. Maar hoe presteert hij bij hoog toerental? Aangezien de motor 120-130 graden wordt is onderin armer zetten niet echt het eerste waaraan te denken. Het kan ook zijn dat hij onderin te rijk staat en bovenin te arm :wink: . Dus ga lekker opstraat kijken en meet even. En let op dat bij hoog toerental ook een mooi pluimpje rook komt :wink: .

PS: Heb je de stickies al doorgelezen? Over afstellen.

Ik kan niet zien over welke meter het gaat maar het klinkt mij bekend in de oren.
Is het bij toeval de voltcraft IR-270,
deze:
ir270l.jpg

Ik heb die meter namelijk gekocht bij conrad en meet 40° foutief ongeveer. Ik heb een vergelijk op dezelfde motor gedaan met een HPI-tempgun en de IR-270. Terwijl de hpi meter 90° meette, meette ik met de IR-270 130°. Ze stonden beide op ° Celsius en heb ook wat met de emissiegraad veranderd en het probleem bleef.

Is het dezelfde meter?

Gr.

hij pakt wel goed op maar komt niet in zulke hoge toeren ook niet als ik hem optil terwijl niet 4-takt. :o
ik zal hem morge even op asfalt testen :P

deze temp. gun heb ik gekocht
volgens het boekje zou hij niet meer dan 2% afwijking mogen hebben
ik zal dus ook meteen een kooktestje doen :P
als hij voor deze test zakt kan ik dan gewoon terug gaan naar conrad?
heeft iemand anders al ervaring met deze temp. gun? en?

ik heb een water testje gedaan en als ik de meter dichtbij houd is de temp. 70~75 graden en verderweg(5cm) 80~90 graden :o
ik denk dat ik een mailtje te versturen heb :? :sniper: :murder: :2gunfire:

Ik heb even een vraagje:

Wat als ik de aandrijfas tussen de transmissie en de voorste diff uit doen krijg ik dan problemen?

Zou het willen doen om eens met achteraandrijving te kunnen rijden op m'n savage.

Gr.

RubenT zei:
Ik heb even een vraagje:

Wat als ik de aandrijfas tussen de transmissie en de voorste diff uit doen krijg ik dan problemen?

Zou het willen doen om eens met achteraandrijving te kunnen rijden op m'n savage.

Gr.

Alle kracht komt op je achteraandrijving maar als je het met een beetje beleid doet kan het geen kwaad, je zal vooral merken dat als je op zand rijdt je Savage op hoge snelheid heel graag recht vooruit gaat maar met een beetje oefening lekker in een bocht te "zetten" is, helemaal in combinatie met een diff lock achter.
Als het je er puur om gaat om eens te proberen zou ik ipv de centrale aandrijfas, de assen tussen je diff en je voorwielen er uithalen, is minder werk. Succes :D

Ik heb nog 2 Savage trucks staan waar ik niets mee doe,.,

Iemand interesse???

1 is rijdend de ander krijg ik niet aan het lopen en mist een tandwiel ( die was glad )

Doe een bod via PB...

Bart

fonziebear zei:
Iemand interesse???
1 is rijdend de ander krijg ik niet aan het lopen en mist een tandwiel ( die was glad )
Doe een bod via PB...
Bart

Twee tips :wink: het te koop forum en wat goede foto`s.

Succes met je verkoop

Ferry zei:
fonziebear zei:
Iemand interesse???
Doe een bod via PB...
Bart

Twee tips :wink: het te koop forum en wat goede foto`s.

Succes met je verkoop

Gelijk heb je :?

Was het ff vergeten :wink:

Mzzl Bart

Het is puur voor de fun om vanalles te proberen(donuts, wheely, driften :P)

Dan probeer het eens wanner het weer het toelaat met de voorste assen eruit te doen.

Bedankt :)

ik heb juist een filmpje gezien haalde ze de achter kant van de savage af , dus gewoon alles erop alleen de achter opganging weg dempers bande aandrijving gewoon gehele achter kant :lol:

Het ging nog nog redelijk goed en je kon sturen , kan het filmpje niet zo gauw vinden is alweer tijdje geleden :)

rc gaastra-leo zei:
ik heb juist een filmpje gezien haalde ze de achter kant van de savage af , dus gewoon alles erop alleen de achter opganging weg dempers bande aandrijving gewoon gehele achter kant :lol:

Het ging nog nog redelijk goed en je kon sturen , kan het filmpje niet zo gauw vinden is alweer tijdje geleden :)
Ik heb hem ook al een keer gezien, staat ie niet op www.beatyourtruck.??? ofzoiets?

Hij kon er zelfs nog behoorlijk mee rijden alleen als het wat snel ging lag ie meteen om bij het draaien :D

Gr.

Back