Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Rienk Jan zei:
Kun je een 'kapot/lek' brandstoftankje nog reperareren? Denk het niet maar het is het vragen waard :lol: :wink:

Mss met vloeibare pakking voor motoren, ik heb die toevallig voor m'n minibike en er staat op dat het bestand is tegen brandstoffen.
Dit gaat wel niet om een gat te vullen ofzo maar eerder om een scheurtje door de pakking errond te smeren.

Gr.

Ja, dacht ik ook al.
Moeders wou niet dat ik gelijk een nieuwe kocht :lol:
Kweet niet wat er is gebeurd, tankjes is lek en tankprotector staat op afknappen 8O , en niet eens gereden :roll:
Zou vandaag de eerste keer worden, sinds een hele tijd........

Rienk Jan zei:
Kun je een 'kapot/lek' brandstoftankje nog reperareren? Denk het niet maar het is het vragen waard :lol: :wink:
Ja, op zich wel, of het verstandig is is een 2e....

Enfin, met een soldeerbout kun je de boel weer aan elkaar smelten...
Eventueel kun je de boel nog vullen met water als je verder gaat met smelten.....

Nu weet je meteen waarom jouw protector zo goedkoop was ;)

Psygho (Emil) zei:
Rienk Jan zei:
Ja, op zich wel, of het verstandig is is een 2e....

Nu weet je meteen waarom jouw protector zo goedkoop was ;)

Haha, nou GPM is op zich niet zo slecht, toch?

Maar dat ding staat op afknappen :lol: :cry:

Even tussendoor weer, ik heb de savage zojuist getest met enkel achteraandrijving en het is behoorlijk saai.

Gr.

Hey

Ik heb me X-race .28 gisteren binnen gehad dus kga vandaag maar eens in elkar zette .
Maar Hoe haal ik me vliegwiel van me oude Motor af Ik loop vast op Dit
115.jpg

EN kan ik dit wel gewoon op de X-race zetten ?

Koppelingsschoenjtes kun je gewoon met een platte schroevendraaier eraf wippen. Dan zie je een moer zitten, die moet je los draaien. Met een moersleutel moet het net kunnen. En ja...dan moet het vliegwiel er nog af. Emil heeft het voor mij gedaan met een poelie trekker, maar die moet je ook maar net hebben :wink:

Ja , de koppelingschientjes waren er zo af :)
Maar Kzit nu al zo een half uur met het vliegwiel te kloten eraf te draaien , die bout lukt maar niet :cry: Kheb al zere handen :evil:
Iemand nog een idee , kheb ook al met verschillende doeken geprobeerd als grip , lukt ook niet :|

Dat zijn nou net die conische busjes waar je vliegwiel op vast zit. Krijg je de moer van je vliegwiel niet los of is de moer er al af maar gaat het vliegwiel niet los?

In het eerste geval pak je een waterpomptang en met een doek om het vliegwiel (tegen beschadigingen) hou je het met de tang vast. Dan kan je zonder problemen de moer los draaien. Het vliegwiel kan je met beleid eraf tikken. Daaronder zie je een messing busje zitten zoals bovenstaand.

Bij een nieuwe motor plaats je dus zo'n busje waaroverheen je vliegwiel moet. Dan de bout om hem vast te zetten. Gebruik hiervoor weer een tang met een doek, de moer moet nl goed vast gedraaid worden! En geen loctite gebruiken hiervoor!!

Zolang hij niet krom is of er stukken uitgebroken zijn valt het wel mee. Probeer evengoed niets te slopen natuurlijk :D

Als alleen het geribbelde randje wat beschadigd is is het niet zo erg. Pas dan wel op met een draaiende motor, je haalt zo je hand open.

Ok , er is wat geribbeld weg maar niet gebogen of gebroken of wat dan ook , ga toch binnekort een niewe kopen is denk ook beter , of maakt dat niet zoveel uit ?
En die koopelingschoentjes erop zette wat een ... karwei :|

Back