Algemeen Savage Topic

  • Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Mijn bovenstje suspension arm was gebroken. Voor het geld dat je hier in NL betaald voor een kunstof arm krijg je in het verre oosten Gpm aluminium armen.
Probleem is nu dat mijn (ook Gpm) schokbreker aanloopt tegen de bovenste arm. Zie op de foto de linker schokbreker.



Op de foto is de schokbreker niet belast dus het lijkt nu erger dat het is. Wat ook opvalt is dat de bovenste arm niet in het midden tussen de door schokbrekers loopt, maar meer naar links.
Mijn eerste reactie was om de onderste helf van de bovenste arm een halve slag te geven, maar dan past het niet meer.


Het enige verschil in maatvoering dat ik tussen deze arm en de orginele kan vinden is de dikte. De aluminium arm is dikker doordat deze verstelbaar is.
Iemand een idee waarom het slecht past, of heb je de zelfde configuratie en past het wel goed ?
 
hey, ik wil mn Savage "25" van de winter een upgrade geven en eventueel versleten onderderdelen vervangen door nieuw.

nu dacht ik er ook aan om diffrentieel sper olie te gaan gebruiken alleen ik heb geen idee wat je het beste kan gebruiken qua diktes. het lijkt mij dat je voor en achter verschillende diktes gebruikt? En hebben Siliconen olie nog voordelen?

Mijn savage heeft een LRP Z.28 R Spec 3 blok met getunede uitlaat en groot luchtfilter, er komt van de winter een 3 bak in met alu koppeling en een tandwielverhouding van waarschijnlijk 17T 49T. hij beschikt ook over 4 bevel Gear Diffs. wil vanaf volgend jaar op 25% gaan rijden. power zat dus alleen welke viscositeit diff olie zou ik dan het beste kunnen gebruiken?

ik rij over het algemeen op onverhard en af en toe ook in mul zand/duin achtig gebied. Een keertje baggeren komt ook wel eens voor. kom dus nouwelijks op asfalt, eigenlijk alleen tijdens het afstellen.

wie kan mij helpen?
alvast bedankt! :wink:
 
Ik gebruik siliconen olie tussen de 10000 en 50000 cps. 50000 geeft wel behoorlijk veel sper, de auto is wat lastige de bocht door te krijgen (wil rechtdoor) maar in mul zand heb je wel veel meer grip doordat de twee wielen meer worden aangedreven dan normaal. Met andere woorden, een wiel wat los staat of minder grip heeft zal toch wat aandrijving geven aan het andere wiel.

Je kan eens beginnen met 10000 en dan kijken of het bevalt en eventueel naar dikkere olie gaan.
 
ik zat te denken om in het achterdiffrentieel 30000 te doen en voor iets lichter, 10000 bijvoorbeeld. hierdoor moet hij theoretisch gezien nog makelijk door de bochten willen gaan en op gladde ondergrond ietsie meer overstuurd gedragen. en op losse ondergrond meer grip hebben vanwege de sperwerking. denk dat ik wel siliconen olie ga gebruiken. :wink:

lijstje van hop ups die hij deze winter krijgt word dan zo:
siliconen olie 10000
siliconen olie 30000
3 versnellingsbak
aluminium 3 delige kopelling
17T koppelingsklok
49T spurgear
dubbele schijfrem
custom mid skid plate
evt nieuwe custom tank protector (heb er nog eentje van 2,5 jaar oud :P )
Sanyo 2700mah AA ontvanger batterijen
 
Mooi lijstje :P , maar die 3 bak levert je alleen maar veel afstel werk op, geen voordeel qua snelheid en helemaal niet met die motor! :wink:

RJ
 
Als je daadwerkelijk veel het terrein in gaat, en dat is wel voor te stellen gezien het type wagen, zeg ik op mijn beurt ook: Een 2 bak.
 
ik test m gewoon uit. eigen ervaring opdoen, meschien vind ik het goud meschien ook niet. :wink:

zo niet dan heb ik nog altijd de mogelijkheid om weer met een 2 bak te gaan rijden.
 
GTRulez zei:
ik test m gewoon uit. eigen ervaring opdoen, meschien vind ik het goud meschien ook niet. :wink:

zo niet dan heb ik nog altijd de mogelijkheid om weer met een 2 bak te gaan rijden.

Inderdaad gewoon zelf uitproberen, ik heb er ook een driebak inzitten en kom geen kracht en topsnelheid in z`n twee te kort in het terrein (Hoogtij) en als ik op gras of gravel rij komt ie wel in z`n drie en dan is die extra topsnelheid echt wel leuk. Zeker met springen 8O
 
ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe motor
waarom heeft Force .32 van PK-racing bijna 1 pk meer heeft dan de X-race .32 van conrad (ook Force)??

wat is het verschil? zit dit in de uitlaat en brandstof waar mee hij getest is?
 
Behalve het grote brandstofverbruik van de Force .32 heb ik weinig indrukwekkends gehoord over deze motor. Ik heb zelf voor mijn 2 Savages K4.6 motoren van HPI en die lopen supergoed. Op ebay vind je deze vanaf ongeveer € 100,00 in Amerika.
Ik rijd met beide auto's op Dirt Bonz banden met een vertanding van 17 / 47. Ik heb nog geen terrein meegemaakt waarbij ik de 3e versnelling niet haal. Zelfs in mul zand spuit hij vooruit. Mijn ervaring is dat grote banden (160mm diameter) wél problemen geven met opschakelen naar de 3e versnelling.

Groetjes,

Egbert
 
bedankt voor de reactie
het brandstof verbruik maakt mij niet veel uit.
Ik heb zelf een goede ervaring met force motoren. ze hebbe een goede pk/prijs verhouding en ze zijn tevens zeer makkelijk af te stellen
Ik heb nu een F4.1 en ik krijg de motor niet lkkr afgesteld. Ik heb de motor laatst helemaal geseald maar ik heb daarmee nog niet mee gereden.
 
Uhm niet enkel het binnenwerk hoor, force heeft gewoon het carter gemaakt naar wensen van hpi.
De F, is van Force. De f4.6 hetzelfde laken an pak.

Van oudsher gebruiken heel veel fabrikanten standaard force motortjes. (Hpi, carson,protech, etc.)
 
Ik ben met ongeveer 1 week de trotse eigenaar van een savage xss4.6

zijn daar nou ook negatieve dingen over of alleen maar positieve?
 
Oh ja en waar kan je tuned parts bestellen... Welke winkel is daar echt gespecialiseerd in?
 
En de positieve dingen van de xss? en natuurlijk de negatieve.. als die er zijn dan. hahahahaha
 
Voor zover ik weet heb ik er nog geen negatieve dingen over gehoord of ergens gelezen...
 
Back
Top