Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Verwarrend dit.. deze Henri is z'n schroefjes nog niet vergeten en idd, als je de cockpitkap op de Wind vastzet zoals SebArt het wil, _KAN_ die er niet afkomen.

@Nando.. de ervaringen op dit forum hebben overwegend NIET met de montage te maken. Als je een toestel crashed of zelf op de kap gaat zitten, is er geen bevestigingssysteem wat daar iets aan gaat doen ;)

Nee, om Peter van der Riet, dat weet iedereen :)

Wat er verwarrend aan was, was dat er over Henry gesproken werd (zoals veel mensen mijn naam verkeerd schrijven) en over een WindS. Dat dat niet over mij ging, had ik ook wel door hoor, maar zei het er even voor de goede orde bij :)

Dat dat niet over mij ging, had ik ook wel door hoor

:P..

genoeg erover.. terug naar het meeleveren van 2 cockpitkappen door SebArt.

Als ik nu een ARF-boer zou beginnen, zou ik mij op dat soort punten willen onderscheiden, heb hier wel vaker over nagedacht. 2 cockpitkappen is natuurlijk een beetje absurd, maar ik zou bv. als ARF leverancier wel van elke kleur folie een halve meter meeleveren. Een tweede motorkap zou ook niet verkeerd zijn. Kostentechnisch zijn dat de kosten niet (een kit wordt er hooguit een 10tje duurder van) en het zijn wel leuke kwaliteitspunten waardoor je jezelf als kwaliteitsleverancier kunt positioneren en dus eigenlijk onredelijk veel voor je waar kunt vragen..

Als ik 2 motorkappen kreeg zou ik zeggen geef mij maar een 10€ lagere prijs...

Ik zou mij als arf fabrikant ook niet zo onderscheiden, als winkel wel. Lindinger heeft hierdoor denk ik al heel wat bestellingen binnen gesleept. Hobbyin had geloof ik moeite om eraan te kunnen komen.

Maar idd, een beetje folie zou niet erg zijn, en word hier en daar ook zeer minimalistisch gedaan met een duidelijke plek voor het folie.

Bij peter en bij mij is de cockpit kap er wel af gevlogen trouwens, maar bij beide was dat zonder de koelgaten onderin. (SU29, Angel)

Laatst bewerkt:
De kappen vliegen er ook vrolijk af met opening onderin de romp, maar dan wel iets minder.
Ik ben net klaar met het inlijmen van de nieuwe schanieren, de motorkap moet nog vastgeschroefd worden en de prop en spinner erop.

Ook bij mij vloog gisteren tijdens een agresieve blender de cockpitkap eraf. En of dat nog niet vervelend genoeg was vloog mijn ontvanger accu er achteraan!!
De sukhoi ging dus vervolgens met een ruime inverted bocht richting moeder aarde:(

Het is allemaal erg mooi gebouwd zo'n arf kist maar het kan weinig opvangen aan klappen.
De romp en een vleugelhelft zijn dusdanig beschadigd dat deze niet meer te repareren valt.

Vanmiddag maar de rood / blauwe ophalen bij Dennis want het is zo'n heerlijk kistje.
Bij deze ga ik er voor zorgen dat de kap geborgt wordt door een verend pennetje.

Ehj Jeroen, vet balen van die sukhoi, denk je dat je die nieuwe zondag af hebt?
De sukhoi vloek heeft weer toegeslagen :(
Kan je ff navragen of dennis nog kappen heeft liggen? Ik heb het nu wel redelijk op weten te lappen, maar mooi is anders...
Wel mooi zo'n blauw rode ;)

grt

Zonde van je Sukhoi Jeroen. Was het niet dat je accu tegen de kap aan kwam en die de kap er af duwde.

Hier nog een mooi foto van mijn 2e Sukhoi in Spaarnwoude.

( Offtopic) Dit was toch wel het hoogtepunt van 3 dagen Spaarnwoude

Grt.

Ben ik blij dat SebArt er bij de Wind voor gekozen heeft van schroeven gebruik te maken..

Ik vlieg mode 1. En heb dus rudder en hoogte nog in mijn hand.
Maar dat maakt totaal niks uit. Ik loop er zo mee heel het veld over.
Als je wilt door een deur naar binnen! Zo stevig heb je hem vast en onder controle!

Back