Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Die passen idd nog binnen de opgegeven specs. En 38g verschil in de vleugels is best veel. :yes:
Ik vlieg met een des 658 en die doet het ook prima, een duidelijke verbetering tov de 5245 die er eerst in zat. Hij zat op het rudder van de angel en meskant loopings hield hij daarna gewoon vol uitslag.
Voor rudder/hoogte zou ik de waarschijnlijk voor wat extra kracht gaan, maar dit is al een hele verbetering tov de 22g 0,14 sec/60 3,5kg hitec.

Hallo,

Ik heb de Hyperion Digital DS13TMB in mijn Sukhoi (1,54m). Lekker licht, snel, sterk en op 6 volt die je ook nog compleet met de PC kan instellen. Ik ben daar erg tevreden over.

Mvg,

20g vind ik echt te weinig, ik heb net een 22g MG servo stukgevlogen, dat wil ik zeker niet nog een keer doen. ( hoewel ik er eerder al wel mee gecrashd ben, dat leverde al een heel klein beetje extra speling op... En nu met een nieuwe 85mg vliegt hij al beter.)
Voor 3d zal het prima gaan hoor, maar in mijn am vlieg ik op een behoorlijke snelheid en moet hij ook dan een snelle kwart/achtste rollen kunnen doen. Dan toch liever een 20% zwaardere servo en 12g extra meesleuren. Ik weet dat elke gram er 1 is, maar in dit geval vind ik het dat waard. De extra 38 naar de 805 lijkt me nu een stapje te ver.

Het programmeren is wel geinig, maar ik heb het nog nooit gedaan, dus missen zal ik het niet. ;)
Bedankt voor je suggestie.

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik hem mee kunnen nemen. :D

Het is de rood/blauw/witte, heeft nog wat schade maar dat is er voor de helft al opgelost, de rest komt binnenkort.
Zal wat foto's plaatsen als ik weer achter een pc zit.
Maar voordat hij vliegt zal nog wel even duren, ik wil eerst de servo's binnen hebben.
En nog even doorvliegen met de 58" EF extra is ook wel prettig. Begin hem nu door te krijgen dat is ook wel een erg goede kist voor beide 3D en kunstvlucht. En met een vervanger die kaarstaat hoef ik me ook geen zorgen te maken over schade. :)
Kwa uiterlijk is het wel een enorm verschil, de SU29 lijk in de verste verte niet op een fullscale kist, die extra komt veel dichter in de buurt.

Kon het niet laten, hij zit voor het grootste deel in elkaar. Ik heb geen splinters meer die ik erin kan lijmen. Nu de nog open delen indekken, schuren en dan kan de folie er weer terug op.

2 Van de foto's die ik kreeg van tevoren.

na het wegpellen van het folie ziet het er altijd erger uit.

Zover was hij met het originele hout.

En zover nu:

Straks heb ik clubavond, hopelijk kan hij mee en kan ik daar het folie terug doen. Ik heb geen folieboud.
De servo's (DES 676) zijn besteld bij lindinger, ze konden niet automatisch de verzendkosten berekenen dus daar wacht ik nu op.
Maar waarschijnlijk ga ik dit weekend de laatste vluchten maken met de extra, bij een meeting in duitsland. Zal nog een filmpje maken, en dan gaat hij in de verkoop.
Tijdelijk de 85 mg in de sukhoi met minder dan volle uitslag zodat ik alvast aan deze kist kan wennen en beginnen met afstellen voor F3A, AM en mss nog appart voor 3D.

Hoi Nando

Je bent lekker aan het puzzelen geweest.... !!

Laat ff horen als ie gevlogen heeft!

GRW

imagexeb.jpg

de .th even uit de link halen;)

Tja, m'n pc is stuk. Ik moest dus een manier verzinnen om het met de iphone te doen. Nooit eerder imigeshack gebruikt.
Dit is de automatisch gegenereerde forum link vreemd dat dat niet werkt zoals het moet.
Ik wou zook geen thumbnails, maar dat ging al helemaal niet. Dan had ik elke link stuk voor stuk zelf moeten doen. Mss de volgende keer een ander proberen.
Ik pas het zo op de club wel aan.

Laatst bewerkt:
Ben ik met je eens hoor Nando. Ik kwijl al op elke Sebart kist moet ik zeggen.. Met uitzondering van de Katana inmiddels. Haha. Ik heb mijn mening over die kist wel bijgesteld.

Hopelijk blijft deze Sukhoi wat langer heel dan de vorige.... :rolleyes: Een Angel S 50E staat namelijk op mijn verlanglijstje inmiddels. Wel de zwart / gele variant.
Ik weet niet of het je al is opgevallen, maar er is nu een katana V2.
Het is zeker niet zo dat ik je van de toekomstige .50 wind (of huidige angel) af wil praten. Dan heb je namelijk een echt anders vliegend toestel. De katana zal nu redelijk in de buurt van de sukhoi zitten waar een F3A kist echt anders vliegt.

How are you doing these days?

[mod]Lijkt hier wel markt... Weer zo'n spammer![/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Gister op de club er niks aan gedaan, teveel meningen over hoe het moet. (10 modelbouwers 15 meningen ;))
Ik kreeg een goede fohn, bout en wat folie mee, en vandaag lekker bezig geweest. Het folie zit er weer op en het ziet er prima uit.
Je ziet wel at er wat gebeurt is, hoewel ik verwacht dat het niet opvalt als je het niet weet (op 2 kleine foutjes na).

Komen binnenkort nog wel foto's.

Laatst bewerkt:
Ik zit trouwens een beetje te tweivelen wat voorn scharnieren ik in de ailerons ga doen. Er zijn CA scharnieren bijgeleverd en voorberijd, en die voldoen natuurlijk prima. Maar ze gaan stroefer. Rond het midden scheelt het niet zoveel uit, zou zelfs een dempend effect hebben tegen heen en weer bewegende servo's.
Maar om hem in de aller uiterste stand te krijgen moet je behoorlijk duwen tegen de hevel. En dat is een moment waatbij de lucht er ook al zo hard tegen duwt.
Er kunnen ook platte witte 'kavan' scharnieren in en ook ronde pen scharnieren. Ik vind die laatste toch wel een erg goede oplossing en zie je bij zeer veel grote kisten.

Iemand al wat anders gebruikt dan CA scharnieren?

Laatst bewerkt:
zo ziet ie er nu uit:

(foto's nu goed in beeld?)

Komen nog stikkers op, maar dan moet hij eerst verder af zijn.

Back