Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Doormeten ga ik hem zeker doen. Wil de oorzaak nu ook echt achterhalen.

Heb wel nu even voor een alternatief gekozen. Zojuist in Waalwijk een nieuwe Sukhoi opgehaald, de V2 (zwart / geel). Foto's volgen zodra hij op zijn pootjes staat ;).

Als setup heb ik gekozen voor de Hacker A50-16S en de Masterbasic 70SB esc. (staandaard voorgeschreven setup). Tevens een Jeti uitlezer erbij gekocht, eerst de esc maar eens goed instellen voordat ik hiermee ga vliegeren.

Haha, ja, dat hoop ik ook ja.

Hier wat foto's zoals beloofd. Inmiddels hoef ik alleen de motorcowl nog te plaatsen en zal a.s. donderdagavond de maiden gaan uitvoeren.

SDC11402.JPG

En een van de onderkant:
SDC11404.JPG

Haha, ja ik vind deze kleurstelling ook mooier eerlijk gezegd, dan de rood / blauwe van Sebart. Zie foto:

058SU2950R_b_0.JPG

Ik vind de boovenstaande, maar dan de zwart/gele variant, de mooiste.
Hoewel er letterlijk geen 1 is die ik niet zou willen.

Ben ik met je eens hoor Nando. Ik kwijl al op elke Sebart kist moet ik zeggen.. Met uitzondering van de Katana inmiddels. Haha. Ik heb mijn mening over die kist wel bijgesteld.

Hopelijk blijft deze Sukhoi wat langer heel dan de vorige.... :rolleyes: Een Angel S 50E staat namelijk op mijn verlanglijstje inmiddels. Wel de zwart / gele variant.

Ja, maar op een gegeven moment het ook niet uit meer, dan is het gewoon overschot. Stel; jouw motor trekt volgas 80A, en je vindt 4000Mah 20C pakketten, dan is dat precies genoeg. Ik zou het persoonlijk wat ruimer willen hebben, accu's worden ook slechter na verloop van tijd.

Wat een motor trekt weet de fabrikant wel, en meestal staat het bij HC ook wel in de advertentie. Eventueel kun je dan nog bij reviews kijken. Kijk alleen wel goed met welke prop dat is (en met welk cellenaantal), misschien wil je die prop wel niet omdat jij een andere toepassing voor ogen had.

Nou het is wel meer dan alleen een overschot en maakt ook bij een zeer groot overschot wel uit.
Stel hij verbruikt 60A en je lipo 4000mAh 20C kunnen je dus 80A continu uit trekken. dan heb je een overschot van
20A wat dus ruim voldoende moet zijn.

Toch merk je bij een 4000mAh 30C dat hij het voltage nog beter stabiel hoog houdt.
En bij 4000mAh 40C (kun je dus 160A/200A uit trekken) dat zon lipo nog stabieler en zelfs meer power geeft.
Dit soort lipo,s zakken onder belasting zo minimaal in dat het voltage hoger blijft en je setup levert dus continu meer vermogen.

Laatst bewerkt:
Hoe hij ook mag heten, het word een kleinere versie' van de wind pro.

Dat je nu de su v2 hebt was me al duidelijk.

Voor mij is er binnenkort ook een SU29 .50 V2 :D

De setup staat voor het grootste deel al vast, die word dezelfde als al in de futana 40, angel s50 (2x) en nu de 58" ef extra zat.
Alleen ging er vandaag een aileronservo stuk, hitec 85. Hij moet dus iig steviger zijn, maar als het even kan ook sneller.
Ik wil er ook F3A mee vliegen maar de focus licht bij het muziekvliegen. ;)

Ik las enkele pagina's terug en servo's gaan van 14 - 55g en van alle merken.
Nu zit ik te tweivelen tusse de volgende,
DES 805. Sterk, snel, 46g, 30€ mijn ervaring met die servo's is prima maar er zijn zat mensen die er minder over te spreken.
TGY HV787. Sterker, sneller (ook op 6v) 67g 50€(inc verz.) maar onbekent, en 100€ Vind ik best veel geld en daarnaast is hij ook erg zwaar.
MKS DS9670. Vind ik wat aan de zwakke kant met z'n 2,8kg (zie je terug in snelheid oa) maar gewicht is wel mooi.
een aantal mensen hier vliegen met bms servo's maar daar hoor/leest ik toch best slechte dingen over.
Ook zijn er nog hyperion atlas servos, geen ervaring zelf mee maar hier hoor/lees ik zat positiefe dingen over. Maar eigenlijk is geeneen snel en sterk goenoeg. 20 HMD komt in de buurt.

Iemand nog een suggestie? de 50€ mag je als bovengrens aanhouden. Snelheid <0.10 en bij voorkeur >4kg stelkracht en tussen de 26 en 50g

Moet eerlijk zeggen dat de des 805 mij het meest aanspreekt. (als iemand er nog een paar heeft liggen hoor ik het graag).

Ik vlieg met de BMS 631MG's voldoen aan jou eisen (op 6v), ik vind ze prima, maar ze zijn niet digitaal.
Maar ik heb geen id hoe de andere BMS servo's zijn. Ik zou waarschijlijk voor de DES servo's gaan (als ik jou was).

deze staan in mijn sukhoi 50:

des 676 BB,
2 x Kugellager
Carbonitgetriebe

Technische Daten

Betriebsspannung: 4,8...6,0 V
Leerlaufstromaufnahme: 7 mA
Stromaufnahme max. bei 4,8 V: 795 mA
Stromaufnahme max. bei 6,0 V: 995 mA
Stellmoment bei 4,8 V: 37 Ncm
Stellmoment bei 6,0 V: 44 Ncm
Haltemoment bei 4,8 V: 83 Ncm
Haltemoment bei 6,0 V: 97 Ncm
Drehbereich mit Trimmung: 2 x 45 °
Stellzeit bei 4,8 V: 0,09 Sek/40 °
Stellzeit bei 6,0 V: 0,07 Sek/40 °
Gewicht: 26 g
Abmessungen* L x B x H: 32 x 16 x 33 mm

niks trillen, niks raar doen. zijn gewoon in orde.

Back