hoor/lees toch wel erg vaak dat die motorsteun eraf knalt... (soms al bij de 1e vlucht)
hopelijk is dat bij de V2 beter gemaakt.
Volgens mij is daar niks aan veranderd als je op de site leest.
Spinner, landingsgestel, ander kleur schema en wat roeren zin lichter gemaakt.
Sebart.it
Bij ons op de club kwam er een V1 naar beneden.
Wat gebeurt er?
Normale rechte vlucht, plots donderd ie naar beneden.
Wat blijkt, heel het hoogteroer in elkaar geklapt.
En hij vloog slechts vlot rechtuit......
Eerst leek het of de hoofd balsa/triplex ligger van het hoogteroer gebroken was.
Bij beter nakijken bleek dat die lat niet uit 1 stuk was.......! maar
dat er een 2e lat tegenaan was geplakt.
Dus zoiets ________/\___ ____ Waarbij de /\ staat voor het midden van de kist en de strepen voor de hoofdligger van het hoogteroer.
Dit kon je goed zien omdat er geen breuk was maar er een kaasrechte knak was, waar de lijm nog te zien was.
Best wel slecht, als je aanduikt wil de hoofdlat van je hoogteroer doorbuigen, dat maakt niet uit want daardoor gaat het niet stuk.
Als je dan 2 stukken aanelkaar hebt dan wil dat niet buigen maar los knakken.
Dat uit 2 stukken had gewoon niet gemogen....
Wil misschien nog eens een sebart kopen ( vind die nieuwe 6 cell wind S 50E enkele vleugel wel gaaf)maar soms denk ik dat ze te licht willen bouwen met te zwak materiaal.
Dan zeg ik of iets meer materiaal en maar iets zwaarder, of sterker hout en zwaarder of toch ligt zoals
Precision aerobatics het doet en met materialen als carbon en koolstof werken.