Algemeen Tamiya Mini M-0x Topic

• Topicstarter Topicstarter transparent
  • Startdatum Startdatum
sow, ik heb vandaag ook een M03 mini besteld :D , gewoon bij Muco :D

ik had op marktplaats er een bijna gekocht voor een habbekrats van maar 55 euro, maar daar zat toch teveel welk, ahum dat niet, maar daar moest teveel aan gebeuren me tde kosten die met zich mee brengt, een nieuwe was toch veel voor deliger!
zo zie je maar heel soms is nieuw toch beter af dan 2e hands....

racing green en een wit dak, dat is de planning, enne kogellagers natuurlijk!

Om even een oud topic te kicken (sorry ;)) De M01 is in principe precies hetzelfde als de M02 (alleen fwd ipv rwd) Er zijn in het verleden érg veel tuning parts geweest voor dit chassis (ze zijn nog wel te vinden voor m-03/04). O.a. van 3racing, tech racing gpm en tobee. Heeft iemand enig idee of de ophangingsparts (uprights, hubs etc.) van de m01/2 uitwisselbaar zijn met die van de m03/4? Ik kan nergens (ook niet op ebay etc.) alu parts vinden voor mijn m-02, en wél voor m-03/4....

Overigens: check deze link eens voor de mogelijkheden van dit oude chassis! (vergeet de navigatie vovenaan de pagina niet...)

Enkele weken terug ook een mini gekocht, M-03 chassis, met M-02 frontje. Nog wel via dit forum, wel zo'n 400 km voor gereden, maar dat had ik er voor over, is superwagentje! Momenteel zit de standaard motor er nog in, da's best leuk, maar op een geschikte parking ga ik graag een beetje sneller, ben dus aan het uitkijken naar een regelaar die een 17 turns aankan.
B86B515032B211DBA5A1CBDA51523604.jpg

Nog enthousiastelingen die dit draadje mee draaiende willen houden? (is toch jammer dat coole wagentjes als deze in de vergeethoek raken)

@bart_banaan: vergeten foto's te plaatsen?? :wink: :wink:

Tuurlijk! Ben d'r bij ;)

hHeb een tijdje met de Acto-M motor gereden, maar had de indruk dat de stock sneller was ;-) Heb nog wel een 15T met regelaar liggen, maar met AWD is mijn M-02 denk ik écht niet op de weg te houden ;-)

Bijna goed! Op de onderste foto zie je de 32 op de motorkap niet, was immers de zwarte sticker voor gebruikt. Nu vond ik in de doos de overige stickers terug (alles netjes erbij gekregen) en heb ik de witte 32 op z'n motorkap geplakt.

Er zijn nog 2 verschillen...

Lijkt misschien zo, maar staat nog op dezelfde hoogte..

Keep searching, alles om dit draadje weer wat onder de aandacht te brengen!

B0BE8BE0456611DB8EAB811454C3C7A1.jpg

Voor een vriend een M03L in elkaar aan het zetten. Het grappige is dat de verlenging van het chassis gewoon een tussenstukje is, dit weglaten maakt het chassis geschikt voor een klassieke cooperkap!

B10F6B00456611DB8B5D486D54C3C7A1.jpg

B154B160456611DBB90B020754C3C7A1.jpg

B1969C60456611DBA5523B1154C3C7A1.jpg

Nu nog de nodige elektronica versieren en we kunnen racen!

ik heb nu 2 mini's, 1 montecarlo, en een echte ouwe een M01 of m02, achterwiel aandrijving, me tzwarte kap (0 mtr. mee gereden), oja en sinds kort nog zo'n achterwiel aangedreven M chassis van bartbanaan, met een Fiat600 Abartkap 8) , die is in restauratie ...

M-chassis = fun , 't stuurt heel direct!

Een aantal jaren terug waren de Mini's enorm populair. Een aantal toppers van nu, hebben het racen geleerd met een M-01 (of afgevaardigde daarvan).

Leukste aan de klasse waren de deurkruk gevechten. Dat kon door de lagere snelheden, de gelijke snelheden en simpele opzet van het mini-reglement.

Ik heb nog een aantal foto's uit de oude doos (zo'n 8 -10 jaar geleden genomen)

4rx5.jpg

7qx7.jpg

15ov0.jpg

De kevertjes (zowel de licht grijs-blauwe als de roze) en de Abarth zijn van mij en heb ik nog steeds! Verder zijn de auto's van Bart Wubben (inmiddels nederlands kampioen touring car 2005) en Michael Lepelaar (tweede in het NK touring car 2005) ook op de foto te zien. Ikzelf ben inmiddels ex-equo nederlands kampioen elektro off-road, dus er zit potentie in de Mini klasse! :D :D

Op internet zijn de volgende links erg leuk om eens te bekijken. Kijk ook bij specials op rc-minis naar het chocolade VW busje...

www.rc-minis.net
[media=youtube]CqCOlcU96AE[/media]
[media=youtube]UrBk_FAb_Yw[/media]

Gr,
Mike

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik heb nog een m01 in onderdelen liggen. Ontbreken wat onderdelen maar verder met hele mooie body. Doe er niks mee, en is eventueel te koop. Dus als iemand nog wat zoekt, mail of pb even.

Ik was een keer op een beurs en toen was er ook een race met allemaal mini's, kon daar echt de hele tijd naar kijken. Was op een beurs in Zwolle, aantal jaar geleden, volgens mij van een club in de buurt van Arnhem.

Groet,
Cees

HansGSI zei:
hey cees, compleet maken, & opknappen man dat ding!

Ontbreken wat onderdelen van de B en C parts, die erg moeilijk te krijgen zijn... :cry:

Cees van de Vendel zei:
HansGSI zei:
hey cees, compleet maken, & opknappen man dat ding!

Ontbreken wat onderdelen van de B en C parts, die erg moeilijk te krijgen zijn... :cry:

wat jij nodig hebt is een donor auto/ chassis

M01 is dan idd. moeilijk, B en C parts helemaal...

Back