Algemeen Tamiya TA04 chassis topic!!!!!

• Topicstarter Topicstarter wouterhil
  • Startdatum Startdatum
W

wouterhil

Guest
Voor iedereen die een Tamiya TA04 heeft of er ervaring mee heeft heb ik hier een topic geopend.

Als je in het bezit bent ( of bent geweest ) vertel hier dan wat over je TA04. Welke motor je gebruikt met welke regelaar, tanwielverhouding enz. verder kunnen we mischien met elkaar de problemen oplossen die je bij je TA04 hebt. :lol:

Ik zal vast aftrappen,

Ik heb een Tamiya TA04 met de volgende specificaties.

Motor> Team Orion Chrome Touring 12X1.
Regelaar> NO LIMIT ( merk weet ik even niet uit mn hoofd )
Tandwielverhouding> Pinion (motortandwiel) 25 tands-->Spur (chassistandwiel) 81 tands.
Body's> Corvette C5-->MG X Power
Chassis> nu nog van plastic. Carbon is inmiddels besteld.
Ontvanger> Acoms 40MHZ
Zender> Acoms Techniplus

Dit is de set up van mij

Ik zal ook vast af trappen met mn eerste probleem. Ik heb totaal geen verstand van tandwielverhoudingen. Overal op internet staat er informatie over maar ik snap er niks van. Mischien dat er iemand met een tamiya TA04 is ( of er verstand van heeft ) die weet welke tandwielen ik er allemaal op kan zetten.

Mijn motortandwiel is 1,2cm doorsnede en mn chassistandwiel wel 5cm.

Ik denk dat dit beter kan.

Wie kan mij helpen??

Groet

Wouter

Ik denk niet dat je veel feedback gaat krijgen, de TA-04 is al weer een wat oudere auto en vind je niet snel meer terug bij wedstrijden.
Maar er zijn waarschijnlijk wel mensen die je kunnen helpen, omdat zij bijv een TA-04 hebben gehad.

Allereerst is een TA04 niet ouder dan de TT01. en bij de TT01 is er een topic met heel veel reply's.

Dus hier ben ik het niet helemaal mee eens. het is nog steeds een professioneel racechassis. maargoed.

We zullen kijken of er nog TA04 liefhebbers zijn.

ey,

Je klinkt een beetje aangevallen, daar is geen reden voor.
Het tt-01 chassis is gewoon populairder dan de ta-04. Dit komt omdat het tt-01 chassis een goed beginnensmodel is, ook zijn er reeds een paar nieuwe versies van uitgebracht en tot slot wordt dit chassis veel gebruikt als drifter.
Het ta-04 chassis heeft al weer een paar opvolgers.

Verder mooi bakkie hoor :).

Tjeerd

Okeej,

Ik begrijp het.

Alleen neem ik aan dat er toch wel mensen zijn die het TA04 chassis hebben of gehad hebben. en die mensen zoek ik nu juist mede om mn vraag die ik had over de tandwielverhouding te beantwoorden. :) ( zie mn eerste bericht in dit topic )

Groet

Wouter

Ik heb een Ta 04 Pro gehad, dit is een R. Maar ik hoop toch dat ik voor jou niet hoef uit te rekenen welke tandwielverhouding je moet rijden. Dat ligt er bijvoorbeeld aan waar je rijdt, maar los daarvan is het zelf niet zo heel erg ingewikkeld te berekenen en is je al eerder uitgelegd hoe dat moet.

Ik ben al met mn auto naar de modelbouwwinkel geweest ( quartel ) en daar heb ik tegelijk met mn nieuwe motor andere tandwielen er in laten zetten en nu rijd hij 80km/h. lkkr snel dus.

Snel zal hij zeker zijn, maar 80km/u?? Geloof niet alles wat de verkoper je zegt he, de snelheden op de dozen van HPI bv. kloppen ook niet.

Hoi potloodslijper.

ik heb er zelf mee gereden direct erna. maar de snelheid ligt er zeker in de buurt. mischien 75km/h maar niet minder. de motor is een team orion Chrome touring 12X1. en dat met een 25 tands motortandwiel op een 81 ( weet ik niet meer zeker kan ook van mn corally SP12M zijn ) tands chassistandwiel. maar je hebt gelijk dat je niet al de verkopers moet geloven hoor. Ik heb er ook een nieuwe accu bij gekocht en dat is een Graupner 4200Mah. daar komt echt een flinke dosis vermogen uit. daar heb ik vooral nog de snelheid aan te danken.

Heb je zelf ook een auto die erg hard gaat??

groet

Wouter

Who cares about speed...

Vind je het nu echt zo belangrijk hoe hard ie gaat?

@apexi

Waar slaat je reactie op??? wat is voor jou zo belangrijk??? de kleur van je accu ofzow??

@ Ferarari F 2005.

Wat bedoel je met droom lkkr verder??

Ik heb idd ook een best snelle auto, zie m'n signature. Snelheid is natuurlijk altijd leuk, maar is niet het enige belangrijke, je moet hem ook nog kunnen besturen :D

keej dan

uiteraard moet je je auto kunnen besturen

heb ik echt helemaal geen problemen mee

uiteraard moet je je auto kunnen besturen

heb ik echt helemaal geen problemen mee
ja als je op een asvalt heen en weer rijdt :roll: maar op het circuit... daar zittten ook bochten

trouwens met een element haal je ook 70 dus misschien is het mogelijk

Ik rijd niet alleen rondjes, Ik race ook op circuits. Kheb er genoeg ervaring mee

potloodslijper zei:
Snelheid is natuurlijk altijd leuk, maar is niet het enige belangrijke, je moet hem ook nog kunnen besturen :D

Precies dat bedoelde ik er mee, wouterhil.

En eerlijk gezegd wordt ik ook zo moe van die opschepperij over hoe hard je auto wel niet gaat. [edit] Met die opschepperij bedoel ik jou niet specifiek hoor, misschien komt dat zo over, maar ik bedoel in het algemeen. Niks kwaads tegenover jou nu dus.

Terug on topic!

@Apexi.

Ik ook met mn grote mond. :? :oops: . Excuses.

Maar we hebben nu de snelheid gemeten en je word bedrogen door je eigen auto omdat hij LIJKT hard te gaan omdat hij zo klein is maar als je het meet met GPS. dan zie je dat hij maar 65 ging :? .

Maarja ik mag niet klagen.

Maakt niet ui ;)

65 is ook hard zat toch??? Zoals je zelf al zegt: niet klagen. :P

Back