Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Het prijs verschil kan ook nog zitten in het feit dat sommige kits zijn uitgerust met verlichting. Ook kan ik me voorstellen dat bepaalde licenties duurder zijn. Want volgens mij moet er betaald worden voor het gebruik van merknamen en vormen. Je mag namelijk niet zomaar bijvoorbeeld een ferrari namaken en deze verkopen (zeker niet met het ferrari teken erop). En de prijs die daaraan hangt zal denk ik per fabrikant verschillen. Ik weet niet of het ook geld voor de sponsornamen op een auto.

Aantal verbeteringen o.a. met de besturing wielophanging/diffbehuizing
Maar voor beide uitvoeringen zijn alle onderdelen nog overal te koop.

Maar waarom heb je gekozen voor een TT-01 :confused:
Deze vraag geld wat mij betreft voor meer mensen die een TT-01 kopen :agrue:

Andre

Maar waarom heb je gekozen voor een TT-01 :confused:

Andre

Waarom niet? Het is een leuk redelijk goedkoop chassis. Onderdelen zijn goedkoop en makkelijk aan te komen. Het chassis kan aardig wat misbruik hebben. Ik zal meteen toegeven dat er betere chassis' zijn. De tt-01 heeft bijvoorbeeld aardig wat speling in zijn ophanging zitten enzo. Maar ik blijf het een leuke auto vinden. Ook al rij ik nu met een f104. De tt-01 blijf ik erbij houden.

wat Snor al zegt het is betaalbaar en er zijn genoeg hop ups voor. Het is dan ook de bedoeling de auto steeds beter te maken. En het word mijn eerste onroad auto tot nu toe altijd alleen ofroad gereden

Zal ik ook niet ontkennen.
Maar voor iemand die op een parkeerplaats wil rijden en eventueel ook een keer op een circuit is er van Tamiya ook nog de zeer ondergewaardeerde TB-03.

Ik vraag mij af waarom zo weinig mensen dit chassis kiezen of ligt dit aan de verkopers in Nederland ?

Andre

Maar voor iemand die op een parkeerplaats wil rijden en eventueel ook een keer op een circuit is er van Tamiya ook nog de zeer ondergewaardeerde TB-03.

Ik vraag mij af waarom zo weinig mensen dit chassis kiezen of ligt dit aan de verkopers in Nederland ?

Andre

Wat is er dan beter aan de tb-03 dan wil zo veel mogelijk informatie winnen

Met die hop ups moet je een beetje uitkijken. De meeste verbeteren je auto niet, ze zorgen er alleen voor dat je portemonee leeg raakt. Als je het doet omdat het er leuk uitziet dan is alles goed. Wil je spul wat je auto echt beter maakt dan kun je je beperken tot de volgende delen (in mijn ogen dan)
Aluminium centrale aandrijfas
kogellagers
Olie gevulde dempers
En afhankelijk het chassis de aluminium stuur inrichting. Deze vind ik voor het oude tt-01 chassis nuttig, voor het type e chassis is deze niet nodig omdat deze al een betere inrichting heeft gekregen (van kunststof).
En als je meer snelheid wilt zul je de extra spur gears (58 en 55 tands) moeten kopen met bij behorende pignons.
Een sterkere motor kan ook maar dan moet je er wel rekening mee houden dat de standaard regelaar niet zo heel veel aankan. De standaard motor en de carson cup motor kan hij aan. Maar als de motor veel sterker wordt zul je een andere regelaar meoten kopen. Maar voor je aan een andere motor gaat denken moet je volgens mij eerst de eerste 3 hopups erin moeten zetten. Anders benut je niet het volledige potentieel van de snellere motor. En je zult trouwens ook zelf eerst moeten leren rijden. Dat gaat het beste met een langzame motor.

Dankje wel hier heb ik wat aan. Het rijden is hopelijk het probleem niet ben niet nieuw met rc rijden alleen nooit veel onroad gedaan. Nog maar is goed op internet rond kijken maar den k dat het dan toch het type e chassis word.

Andre

Ik denk ook dat de beschikbaarheid ervan meespeelt. Want zowel de auto zelf (tb03) als zijn vervangingsdelen zijn niet overal te krijgen in nederland. TT01 delen zijn beter verkrijgbaar. Nu kan het ongetwijfeld wel besteld worden. Maar wat ik heb begrepen is het nog steeds niet echt super geregeld bij tamiya. Ik hoor vaak dat onderdelen bestellen bij de importeur in duitsland niet altijd even soepel gaat.
Maar de tb-03 is ongetwijfeld een betere auto. Die zit gewoon samen met de TA05 en TA06 een klasse hoger dan de TT01. en mocht je later meer willen dan is een van die chassis' een beter uitgangspunt. Je kan er ook meer aan instellen. Maar ik heb zelf ook een TA05 gehad en kwam toch steeds weer terug bij mijn TT01. Maar dat zal een afwijking van mij zijn denk ik;). Vind het gewoon een leuk simpel chassis waar makkelijk aan te sleutelen is.

Dus de Verkopers !

Alle onderdelen zijn in Duistland gewoon op voorraad en ja het is een chassis dat inderdaad vergelijkbaar en op het zelfde niveau zit als een TA-05 alleen met de voordelen van de TT-01. Afgeschermde Diff's Hoofdtandwiel en Pinion.

en toch volledig uit te hop-uppen ;) met o.a de complete wielophanging/aandrijving die ook wordt gebruikt in de TRF 416/417.
En er is ook een spool leverbaar en een SPEC.R kegel diff.

Dus eigenlijk alles om er een zeer redelijke circuit auto van te maken.

Andre

Maar waarom heb je gekozen voor een TT-01
Heel simpel: oersterk! Chantal ( 8 ) rijdt nu al een paar clubwedstrijden mee. Body is niets meer van over door alle klappers die ze heeft gemaakt. Schade na 3 wedstrijden aan de auto? 1x onderdraagarm ra en 1x demperbrug voor. Dit had geen ander model zo overleefd.
Tuurlijk, is geen topauto, maar hij rijdt wel altijd! En wat er kapot gaat is goedkoop en goed verkrijgbaar. Daarom dus.

Dus de Verkopers !

en toch volledig uit te hop-uppen ;) met o.a de complete wielophanging/aandrijving die ook wordt gebruikt in de TRF 416/417.
En er is ook een spool leverbaar en een SPEC.R kegel diff.

Dus eigenlijk alles om er een zeer redelijke circuit auto van te maken.

Andre

Dan zeg ik op mijn beurt weer, waarom dan een TB03 kopen en waarom niet meteen een trf416/417. Want jij net zei over de tt01 over de bij te kopen hopup onderdelen dat verhaal gaat ook in deze situatie op. Maar het wordt allemaal wel steeds duurder. Een Tt01 is gewoon een stuk goedkoper en zelfs met die dingen erbij die ik zei blijft ie nog goedkoop (en het gaat in kleine stapjes dus iemand kan weer even wat sparen voor ie mweer een hopup koopt). En wat Marten zegt onderschrijf ik ook. Mijn dochter heeft ook een wedstrijd gereden met de TT01. En dat koste me alleen een kap en een wielhouder voor. En die auto heeft hele serieuse klappers gemaakt die wedstrijd.

Ik weet het Marten :):)

Alleen snap ik niet waarom iedereen ook mensen die al ervaring hebben denken een TT-01 te moeten aanschaffen.

Als je in de DTC TT-01 klasse wilt gaan rijden OK
Als absolute beginner in de TT-01 klasse bij ons in Deventer OK
Maar alleen omdat iedere RC winkel de onderdelen heeft :confused:

Iedere winkel die Tamiya of Carson verkoopt kan de onderdelen voor TA-05 TB-03 TA-06 e.d. bestellen en leveren, zoals jij en ik maar al te goed weten.

Andre

Back