Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

ken iemand mij een website geven voor een RTR tt-01 zonder dat ik meer hoef te betalen?
of een 2e handsje onder de 100?
is dat mogelijk?

Groetjes! Himotopro

staat in het te koop topic toch een nieuwe,nooit mee gereden.
van silverpijl geloof ik.zit al wat leuke alu op en nieuwe body en banden en velgen.
ok de body is ook mijn smaak niet en zeker niet met die velgen maar dat kan je later nog veranderen...
hij vraagt 100 euro dus als jij 95 zegt ben je onder jou 100 euro en hij is misschien ook blij.ik vond dit persoonlijk een mooi aanbod.

TT-01 is absoluut niet goedkoper dan een standaard TB-03
TT-01 + Lagers + Olie dempers + aangepaste aandrijving is duurder dan een TB-03.
TT-01E bouwdoos 159,- <> TB-03 199,- inclusief lagers olie dempers e.d.

Vind ik geen goede reden om voor de TT-01 te gaan.

Andre

yup..

zeker als je bedenkt dat er opties voor minder dan 100 euro zijn waar je geen hop-ups voor nodig hebt...

bijvoorbeeld die S10 TC Blast van LRP, ok hij is 100 gram zwaarder maar verder volledig uitgerust met goede dempers, metalen aandrijflijn , lagers, stabi voor en achter... tja..

yup..

zeker als je bedenkt dat er opties voor minder dan 100 euro zijn waar je geen hop-ups voor nodig hebt...

bijvoorbeeld die S10 TC Blast van LRP, ok hij is 100 gram zwaarder maar verder volledig uitgerust met goede dempers, metalen aandrijflijn , lagers, stabi voor en achter... tja..

toch effe bedenken dat deze wagens ook hun zwakke punten hebben.
ik heb de tx versie ervan sinds een maand of 2 ongeveer.
ok het is niet hetzelfde als onroad maar al de s10 chassis van lrp zijn hetzelfde op de ophanging na.ik ben er tevreden over,maar deze wagens hebben toch een paar mankementjes.ten eerste de stuurblokken,ik heb er 4 keer mee gereden nu en heb er al 2 stuurblokken van moeten vervangen.(deze worden binnekort vervangen door alu van een traxxas rustler.)
nog een klein probleempje gehad met het diff maar dit is nu ook opgelost.
hetgene waar ik mij het meeste aan erger is dat de wagen volledig in elkaar zit met vijzen met een 6 kant kopje.deze worden nu stilaan allemaal vervangen wanneer ik iets demonteer om proper te maken door vijzen met een kruiskop.je mag niet het minste beetje kracht zetten op die 6kantjes of ze draaien volledig door.en je wilt liefst toch wel dat alles goed vast zit...
verder ben ik wel te spreken over de wagen want voor dit geld vind ik zijn rij eigenschappen zeer goed.super baanvast en rijd kaarsrecht.al bij al zeker geen slechte auto en chassis voor dat geld maar je zal toch nog wat kinderziektes moeten oplossen voor je er echt plezier van hebt.

om terug on topic tekomen: met mijn tt01 wordt op circuit en op straat gereden en gecrasht dat het een lieve lust is...en toch blijft die leven,in vergelijking met andere auto's die ik heb gehad zijn die dingen beresterk!

yup..

Maar helaas is deze weer niet het meest geschikt om mee op straat of een parkeerplaats te gaan rijden i.v.m. de open aandrijving (Spur, Pinion)
TB-03 heeft zoals gezegd de voordelen van een TT-01 (gebruikte plastic is identiek) Aandrijving compleet afgeschermd, maar is rij technisch gezien een veel betere auto.

Andre

Hoe kan het als ik rem met mij tamiya dat er een kggrrr geluid komt bij me motor licht het misschien aan me tandwiellen of iets anders aan jullie de vraag.
Gr.

Vertel eerst eens wat je reeds gedaan hebt aan de TT.
Zitten er reeds kogellagers in?
Is de auto qua aandrijving helemaal stock of reeds geupgraded?
wat voor motor en esc.
Tandwielen al gecontroleerd op slijtage?
Ik weet het allemaal vragen maar van"mijn auto maak een KRRRRGGGGg geluid bij het afremmen" worden wij ook niet wijzer;):cool:

mvg Roy

Wie heeft er onderdelen te koop ?
Ik ben namelijk sinds kort trotse eigenaar van een TT-01D en ik mis een paar dingetjes..... Pb me maar.
@ Tazman... Je hebt gelijk, maar ik mg toch vragen dan handelen we het af via pb... Mag dat ook niet ?

Laatst bewerkt:
@Mathijs.......Dit zul je toch in de gevraagt sectie moeten zetten anders kan het zijn dat je een opmerking van de moderators krijgt daar dit geen koop of verkoop topic is maar een topic voor de TT01 en al zijn voor en nadelen.

mvg Roy

Gewoon hoe leg ik dat uit er zitten kogel lagers in en net nieuwe tandwiellen en bij het remmen hoor je dus zo een geluid zo goed uit gelegd
Gr,

Check je tandwielen en of alle afdekkingen van je gears nog goed vast zitten.
Klinkt als beschadigde tandwielen of speling.

mvg Roy

bedank voor de hulp ik ga van het weekend kijken zit nu in Griekenland.
En welke motor en regelaar heb ik nodig om een keer een wedstrijdje me te doen mt de tt01's
Gr.

Als je aan de Dutch Tamiya challenge mee wil doen dan heb je de stock regelaar en een carson cupmachine motor nodig.
Motor kan je tijdens de wedstrijddag tegen gereduceerd tarief kopen.
Regelaar is de TEU101BK of TEU104BK.

mvg Roy

Sorry voor dubbel post.
Ik heb besloten gewoon met vrienden te gaan rijden en geen wedstrijden wat is dan een leuke motor om 50kmh mee kan rijden zonder me regelaar te vervangen.
Gr.

Waar kan je de regelaar bestellen?
En misschien een site er bij vermelden Nederlandse site hetliefst.
Gr.

sorry maar... ik geef het op :-(
Jij draait met de wind en de info die je krijgt op het forum word ook nog eens in de wind geslagen???
Je moet eerst eens echt uitzoeken wat je echt wil, eens daar uit geraakt kunnen we weer verder praten.
zolang je het niet weet zou ik voorlopig bij de "matchbox" autotjes blijven , daar heb je geen werk mee en veel plezier gegarandeerd!

idd, weet dat hij nog maar 15 is maar mijn dochter van 9 haalt een hele auto uit elkaar en terug in elkaar en kan alles op zoeken met GOOGLE :-)

Waar een wil is is een weg (en interesse moet er ook wel zijn :-))

Back