Ik ben mezelf aan het orienteren dus gewoon een losse vraag even. Ik zag gisteren wat Tamiya's staan op basis van een TT01-E chassis. Vind het erg fraai allemaal.
zijn ze ook, lijkt of ze steeeds mooier worden die RTR XB's
Nu overweeg ik zelf een Tamiya te bouwen.
goeie keus als je de auto wilt kennen dan moet je hem bouwen.
Echter ik wil hem het liefst wel brushless hebben als dat kan. Het hoeft geen racewagen te worden maar gewoon voor recreatief gebruik. Wat is dan gemiddeld gezien een goeie combo om erin te stoppen?
tja das moeilijk te zeggen want er is zo veel en er kan zo veel.. Ik denk dat je mischien langs een winkel kan gaan om daar een beetje meer te orienteren en zien wat er allemaal is want het internet heeft te veel opties om zo maar te kunnen zeggen "neem die motor combo" Ik ben zelf overigens van mening, uit ervaring, dat je in de TT niet te krachtig moet motoriseren omdat je bij hoge toeren torque-steer krijgt van de as en zware diffs, er is immers een reden waarom er snaaraandrijvingen bestaan.... Dan is de keuze voor brushless in mijn mening zinloos want wie wil er nou zo veel geld uit geven aan een 21.5 turns setje (gelet dat je niet wil racen) . Ik zou geneigd zijn om je toch richting een niet al te duur setje brushed, en dan is een motor 23~25 turns al wild genoeg voor een TT.
Ik vlieg normaal heli's en ben dus helemaal nieuw wat betreft auto's.
dan zou je kunnen overwegen om met je stick-zender te rijden, scheelt knaken als je toch voor een bouwdoos ipv RTR kiest..