Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Dus kan ik dit chassis met deze motor niet gebruiken in de Top Stock klasse van DTC. Heb besloten namelijk omdat ik echt een totale autobeginner ben mijn eerste Tamiya conform die reglementen te bouwen en pas wat later hem brushless te maken.

Dus kan ik dit chassis met deze motor niet gebruiken in de Top Stock klasse van DTC. Heb besloten namelijk omdat ik echt een totale autobeginner ben mijn eerste Tamiya conform die reglementen te bouwen en pas wat later hem brushless te maken.

Motor krijg je als bonus erbij, kan de kliko in of schenken aan iemand met een silvercan.

Mooie van deze set is dat alle hopups die je zou doen erbij zitten.
Over de instelbare upper front suspension arms zijn de meningen verdeeld, standaard niet instelbare hebben ook mijn voorkeur.

Maar dit is niet de normale TT-01E(R) (#58450) maar de XB TT-01E type R (#57982). Kan niet terugvinden in de DTC reglementen of die is toegestaan in de Top Stock klasse.

Maar dit is niet de normale TT-01E(R) (#58450) maar de XB TT-01E type R (#57982). Kan niet terugvinden in de DTC reglementen of die is toegestaan in de Top Stock klasse.

TT-01 in Top Stock klasse ?

Zijn leuke karretjes om goedkoop indoor mee te rijden, maar top stock zou ik deze cardan aangedreven karretjes niet willen noemen.
Kan je beter iets met snaren kopen.

Top Stock klasse + M-chassis klasse

Zo uit de doos het circuit op! De eenvoudige, maar zeer duurzame techniek zorgt ervoor dat de beginnende rijder prima uit de voeten kan met het TT01 chassis en M-chassis. Dit is de perfecte klasse als je net bezig bent met het RC racen. Er zijn enkele opties toegestaan, zodat je de auto kan aanpassen aan de verschillende baancondities.
Vanaf 2013 hebben we de M-chassis klasse samengevoegd met de Top Stock klasse.
Hiertoe hebben we besloten om tijdswinst te behalen in het tijdschema.
Hoewel deze twee klasse samen rijden zijn er wel aparte bekers beschikbaar voor de eerste 3 in de stock klasse en de eerste 3 in de M-chassis klasse.
Ervaring rijder
De Top Stock en M-chassis klasse is geschikt voor de beginnende rijder. Als je nieuw bent in het RC racen is dit dé ideale opstapklasse om ervaring op te doen. Zo leer je alles over het RC racen en het afstellen van je auto!

TT-01 dus. En anders kom je in de Euro-TW klasse voor meer ervaren rijders.

Anders even een mailtje sturen maar de organisatie.
R versie lijkt me geen probleem aangezien deze standaard opties heeft die je ook op een "normale" E kan toepassen.

De R versie is toegestaan tijdens de DTC.
Alleen de bijgeleverde motor mag niet.
Voor zover ik weet zijn zelfs de banden die bij de R geleverd worden toegestaan dit jaar:)
Heb afgelopen jaar ook een type R ingezet voor mijn petekind en deze is altijd door de keuring heen gekomen.
Alleen de banden moest ik aanpassen daar toen de de geleverde banden van de R niet waren toegestaan.

Mvg Roy

Ik kom vrijwel zeker langs mits er niet onverwacht gezinsverplichtingen zijn. Vraagje. Wordt er bij Mach ook buiten de DTC met de Top Stock Tamiya gereden? Ivm oefenen? Of rijden ze buiten alleen met andere wagens?

Buiten word in wedstrijdverband waarschijnlijk niet met de tt-01 gereden op de mach.
tenzij hiervoor voldoende animo is. Laatste 2 jaar was dat niet het geval !
Vrij trainen buiten met de tt-01 kan natuurlijk wel.
Verreweg de grootste groep rijd stock klasse (snaaraangedreven toerwagens 13,5 turns brushless)
zie reglementen op de site van de mach.

Ah ok. Dat is het belangrijkste. Als het dan bevalt kan ik altijd kijken voor een extra wagen. Maar ik wil dit allemaal stap voor stap doen. Ik kan voorlopig leven met oefenen bij Mach en af en toe meedoen met de DTC.

Gezellig dat je ook mee gaat doen aan de DTC.
Kun je perfect in door groeien.
Tops Stock-->Euro TW--->Euro GT indien het toerwagen racen je bevalt.
Anders is er de F1 of M-chassis klasse ook nog.

Mvg Roy

Nu alleen nog kijken of het de auto van het jaar 2013 gaat worden of de 1 van de gedeelde nummer 2 :mrgreen:

Dag mede forum'ers.

Wat doet men eigenlijk met de standaard diff's in de tt01?
Ik wil er mee racen op een buitencircuit.

Diffs gevult laten met de standaard diff vet (zit niet veel in) of reinigen en een paar druppels olie

Mijn iedee is om ze te reingen en er wat ptfe in te puiten (teflon)

Wie weet ?

M.v.g Thijs

Laatst bewerkt:
Back