Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

drift banden, lijken mij beter tegebruiken dan de standaard radiaals.

Ik heb gister een Carson TT-01 Tuning Set gekocht en ingebouwd.

Het was duidelijk dat de plastic ringetjes vervangen moesten worden door de lagers, dat is allemaal gelukt en dat zit ook wel goed (denk ik dan :)).

Alleen kreeg ik er dus ook wat tandwielen bij. En daar snap ik nou helemaal niets van. Ik heb deze topic voor 3kwart door gespit en kwam niet echt tot een duidelijke oplossing (ben wel meer te weten gekomen over mn wagen :)).

Deze tandwielen zaten erbij:
tandwielen.jpg

1x Spur Gear Set 55T
1x Spur Gear Set 58T
2x Motor pinion 28T (wel raar, een vriend van mij had er maar 1)

Nu heb ik GB5 vervangen met de 55T spur:
spur.jpg

en MA10 (19T) vervangen met die 28T motor pinion:
pinion.jpg

En toen heb ik de boel maar weer in elkaar gezet want ik had geen idee of het nu goed of fout zat en het was al 02:00 dus vond het mooi geweest :)

Ik heb dus niets veranderd aan het motortje en die schroeven, die staat nog gewoon op standaard.

Bevindingen:
- Als ik de auto over de tafel duw rijden de wielen een stuk zwaarder dan voorheen.
- De motor klinkt anders, hardere/zwaardere 'zooom'.
- Als ik vol gas geef klinkt het alsof hij VEEL harder gaat dan voorheen. (ik heb de auto nog niet echt laten rijden.)

Het lijkt er op alsof alles goed vast zit, en hij maakt geen rare geluiden, maar zit alles nu wel goed? Want volgens mij moet ik dus iets instellen met dit gebeuren:
il_m_mount_tt01.jpg

Nou is mijn vraag:
Sloop ik mijn auto als ik nu ga rijden? Zoja, wat zou ik moeten veranderen :)

Thnx alvast!

Grtz,
GQ

PS. Mn TT-01 is helemaal standaard:

Expert Built PRO Car SUBARU IMPREZA WRC 2004
Artikelnummer 57733

TT01 chassis • geheel voorgemonteerd • gespoten polycarbonate body parts • ingebouwde 27Mhz EXPEC besturingsapparatuur • onafhankelijk geveerde wielophanging • RS-540 motor • CPR snelheidsregelaar & ontvanger unit

op een 55 spur kan naar mijn weten max. een 25 pinion.

als er een 28 op kan is naar mijn weten de overbrenging veels tehoog, en ik vraag me ook af of dat wel is aan tepassen op je motorsteun.
(montage boutjes de lijn : met rooie D aanhouden ?)

@ gc

combineer de 55T met de 28T in gaatje D zo heeft hij meer speling en loopt daardoor beter..NIET ZOALS OP VERPAKKING STAAT IN GAATJE A!!!!
de 28 werkt prima.. ik rij nu al net zo snel als zo xraytje met ze3lfde motor..
maargoed ik zal niet liegen mijn regelaar is stuk... :o

positie motorbevestiging naar hoofd as
gaatje A krap
gaatje B minder krap
gaatje C ruim
gaatje D zo ruimt als een ...

Ok thnx, ik zou dus alles kunnen laten zoals het nu is, maar wel even zorgen dat de montage boutjes de rode lijn D aanhouden aangezien die 28T nogal ruim is?

@TT-01 rcdriver:
Je regelaar is kapot gegaan omdat je 28T en 55T gebruikt hebt? :S
Is het dan wel slim om het zo in te stellen?
Of wat kost een betere regelaar? :)

nee hij was kapot gegaan omdat hij goudconnector erop had gezet en hij ze toen per ongeluk omgepoold heeft.

Ah, minder :S
Maar dat betekend dus dat ik zonder problemen 28T en 55T samen met die D instelling kan gebruiken..?

Ga ik dat vanavond even doen :)
Thnx

neoblader zei:
nee hij was kapot gegaan omdat hij goudconnector erop had gezet en hij ze toen per ongeluk omgepoold heeft.
:oops: :oops: :oops: inderdaad, deze kluns maakt ook wel eens foutjes.. dus als je de tijd hebt ( geen wedstrijden) vervang die c.p.r unit.. het gaat uiteindelijk er sneller door rijden. :wink:

nog over die veren

je kan ze ook vast makenm met die ballconnectors

tuurlijk, ook met schroeven, wat je maar wilt.. maar als ik jou was zou ik meteen goede schokbrekers nemen, die van tamiya zuigen

GQ zei:
Ah, minder :S
Maar dat betekend dus dat ik zonder problemen 28T en 55T samen met die D instelling kan gebruiken..?

Ga ik dat vanavond even doen :)
Thnx

weet ik niet, maar wat ik wel weet dat het niet testrak, of teruim moet staan.

...euhm...

in elkaar zettten en goed bekijken, of de tandwielen op de juiste manier op elkaar in grijpen zegmaar!

ik heb ook wel eens gehoord dat je een shaggie-vloeitje er tussen door moet kunnen krijgen.

ze moeten speling hebben, beetje kunnen bewegen, je kunt het ook horen: gratel is fout, je auto heeft grote snelheid, geen geratel, prima auto heeft ietsje lagere snelheid..

pb groot nieuws mijn karretje rijd weer!!!! en hard ook!! harder dan eerst!!

TT-01 rcdriver zei:
HansGSI zei:
zo zie je maar even hobbiebobben, en je komt er uit.
, en vergeet niet dat hier dan ook een aardig prijsje aan hangt!! :|

ja, ken 't... :|

ik zit nu met 't volgend probleem, ik rij altijd met deze motor (heb ook nog een 13x5, en 23-turns, maar dat ff terzijde)
dynasty.jpg

heerlijk motortje!, maar nu is de collector versleten :( , wat zou zo'n nieuwe rotor kosten van deze motor?, want ik wil em weer graag laten draaien 'n nieuwe kost iets van 50-65 euro...
kost zo'n anker 20 euroz ofsow ?

Idd anker kost zo'n 21 euro bij RCShop roal je kan gewoon het 19T anker nemen van de Team Orion Element is namelijk precies de zelfde motor. Of je geeft iets meer uit aan een nieuwe Team Orion Element 19T V2 motor.

Back