Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

ok zal dat onthouden maar rijd nog in de beginnersklasse bij de hmac dus rijd nog met een standaard 27turns

volgend seizoen wil ik naar de 23-27 turns klasse gaan

:cry: heb + en - polen verkeerd aangesloten, en nu wil die geen gas meer geven/ het zit ergens in de regelaar. iemand ideeen, of nog een zon regelaar liggen? weet niet wat ik moet doen, :cry: en moet 5 juni al rijden

lostron zei:
ok zal dat onthouden maar rijd nog in de beginnersklasse bij de hmac dus rijd nog met een standaard 27turns

volgend seizoen wil ik naar de 23-27 turns klasse gaan

ow okay.

ik rij geregelt op tapijt met een dynasti 19 turns, het is een technisch-circuit, en ik rij met de combinatie 58 - 22 , toch word de motor + regelaar behorlijk erg warm.
ik ga denk ik een 21 turns aanschaffen, ik heb nog wel een modi. 23 turns liggen, maar die heeft net ff tekort power naar mijn gevoel.

in de modelbouwcatalogus van de conrad op blz. 189 staan rechts onder aan de blz. 2 motoren van tamiya voor 34.95 p/stk. , de TZ (5 Ncm 26.500 toeren )en de RZ (4.5 Ncm 27.500 toeren),, heeft iemand hier mee ervaring ?? (ik zat te denken aan de aanschaf van de TZ, 26.500 toeren, lekker koppel!)

wooooowww 8O 8O

die tt01 R 8) die is echt gaaf ! :D
ik zie nou niet echt wat er anders is aan de tt01 drift :?
ik heb laatst een sanyo accu gekocht (1700mah) dat rijd echt stukke beter dan die standaard tamiya dingen :o :D :D

Vraagje:

Ik heb schokdempers van Carson (Conrad):
223829_LB_00_FB.EPS.jpg

Deze wil ik dus op mijn TT-01 zetten.

Ik schroef de oude dempers eraf. Dat zet ik het blauwe gedeelte vast aan boven aan en het zwarte gedeelte onderaan (Waar de wielen aanhangen zeg maar).

De schroef pas dus wel door het blauwe gedeelt, maar niet door het zwarte gedeelte.

In het zwate gedeelte zit een bolletje. Ik heb al geprobeerd die eruit te halen, maar dan is het gat weer veeel ste groot.

Hoe hebben jullie dat gedaan ?

Flappie zei:
Vraagje:

223829_LB_00_FB.EPS.jpg

Ik schroef de oude dempers eraf. Dat zet ik het blauwe gedeelte vast aan boven aan en het zwarte gedeelte onderaan (Waar de wielen aanhangen zeg maar).

De schroef pas dus wel door het blauwe gedeelt, maar niet door het zwarte gedeelte.

In het zwate gedeelte zit een bolletje. Ik heb al geprobeerd die eruit te halen, maar dan is het gat weer veeel ste groot.

had ik ook met topcad schokbrekertjes
ligt aan je schroef waar hij glad word is te dik, oftewel probeer eens andere schroefjes

ik heb ball diff achter nu is me vraag kan die ook voorin of is daar die vrijloop diff voor??

lostron zei:
ik heb ball diff achter nu is me vraag kan die ook voorin of is daar die vrijloop diff voor??

Dat kan ..., maar dan gaat ie slecht, euhm zeer slecht door de bocht als de diff testrak staat.

de vrijloop diff is voor, voor.

lostron zei:
Flappie zei:
Vraagje:

223829_LB_00_FB.EPS.jpg

ligt aan je schroef waar hij glad word is te dik, oftewel probeer eens andere schroefjes

Welke schroefjes heb jij daar voor gebruikt dan? :)

Flappie zei:
lostron zei:
Flappie zei:
Vraagje:

223829_LB_00_FB.EPS.jpg

Welke schroefjes heb jij daar voor gebruikt dan? :)

dezelfde lengte maar dan zonder glad stukje dus alleen schroefdraad

wil je per direct een TT-01D (DRIFT) ???

ga as volgt tewerk:

pak een dunne schroevedraaier, duw bij het voorste kardan/diff de 2 metalen dwarspennen uit de kunststof aandrijfasjes (of gebruik een punttangentje).

dan:

driften maarrrrr! :lol:

als ik het goed bregrijp heb je dan aleen nog maar achterwielaandrijving, dan kan je net zo goed je hele cardanas eruit halen of niet?

nee, want dan schiet ''c'' part er uit die naar de diff loopt!, waar je 58 tands op zit, je weet wel...

HansGSI zei:
wil je per direct een TT-01D (DRIFT) ???

ga as volgt tewerk:

pak een dunne schroevedraaier, duw bij het voorste kardan/diff de 2 metalen dwarspennen uit de kunststof aandrijfasjes (of gebruik een punttangentje).

dan:

driften maarrrrr! :lol:
Dat is niet slecht voor je wagen?
Lijkt me wel leuk om zonder dik plakband op mn banden te kunnen driften :D

don't try this at home...
zeg als je wilt driften koop dan een yokomo!
waarom denk je dat die dingen gemaakt zijn?
voor mensen die net zo dachten als jullie: laat ik eens mijn autootje beetje ombouwen en ermee driften.. oftwel wil je een nette ( nog goed rijdende auto) doe je zelf een lol en koop een die ervoor is gemaakt, of draai er driftbandjes op..( pb. driften gaat met die standaart radiaal bandjes sowieso al)

smoking-radiaals :lol:

het is inderdaat niet echt goed voor de aandrijf-asjes op den duur, maar slijten doen ze toch al niet, ik gebruik ze al 2 jaar, en kwa slijtage zie je ook nagenoeg niet, desondanks dat er welk degelijk contact is (wrijvend contact) tussen diff. bus en aandrijf-as, dus voor effies ik vrees dat het totaal geen kwaad kan.

Lol, ok, wat zijn dan de beste driftbanden+velgen?
Bij Pkracing hebben wel driftbanden, maar die lijken me niet echt ok..

Back