Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Danielson zei:
Alleen de koolborstels bij mijn motortje zijn al op :( Hou dat goed in de gaten de standaard koolborstels gaan heel hard!

Dat van die koolborstels was me ook al opgevallen........ Ik vraag me alleen af of je gewoon kan doorrijden totdat hij stopt of moet je eerder vervangen?

The_beyonder zei:
Danielson zei:
Alleen de koolborstels bij mijn motortje zijn al op :( Hou dat goed in de gaten de standaard koolborstels gaan heel hard!

Dat van die koolborstels was me ook al opgevallen........ Ik vraag me alleen af of je gewoon kan doorrijden totdat hij stopt of moet je eerder vervangen?

Hij stopt vanzelf wel, het veertje kan op een gegeven moment niet verder drukken en dan heb je nog een paar mm over :)

ik heb mijn auto getest, flex echt!
maar mensen die ook een 28T rijden, geef ik eff een nodig advies,
het tandwiel (motor) moet speling hebben met het andere tandwiel, anders word de motor te heet, plus dat als je dat doet de auto erg hard gaat. groot verschil, werkt wel!
o ja, je moet de gaten in stand B zetten en niet in A als je nog stock rijd, je auto draai je dan letterlijk kapot

The_beyonder zei:
Danielson zei:

Vraagje :) Met welke tandwielverhouding rij je nu? En wat is voor onze auto trouwens de aanbevolen gear ratio? Ik rij nu nog met 24/58T Maar heb het idee dat dit iets te groot is!

Zeg Danielson, heb jij al nieuwe borstels in je corally pro serie gestopt en zoja welke als ik vragen mag?

The_beyonder zei:
Zeg Danielson, heb jij al nieuwe borstels in je corally pro serie gestopt en zoja welke als ik vragen mag?

Ja! dit is mijn 3e paar alweer :? maar heb nu als het goed is echte long lives :) Van GM, maar mijn motor doet heel erg vreemt :( Hij loopt heel zacht en trekt zo de hele accu leeg :? Ook komt hij vanuit stilstand niet meer op gang, maar als je hem een duwtje geeft dan wil hij wel weer een beetje :?
Ik heb mijn motor uit elkaar gehad :? En waarschijnlijk nu iets niet goed zitten, maar wat :(

Danielson zei:
The_beyonder zei:

Ja! dit is mijn 3e paar alweer :? maar heb nu als het goed is echte long lives :) Van GM, maar mijn motor doet heel erg vreemt :( Hij loopt heel zacht en trekt zo de hele accu leeg :? Ook komt hij vanuit stilstand niet meer op gang, maar als je hem een duwtje geeft dan wil hij wel weer een beetje :?
Ik heb mijn motor uit elkaar gehad :? En waarschijnlijk nu iets niet goed zitten, maar wat :(

ik heb precies hetzelfde probleem gehad, toen heb ik eerst mijn collector beetje schoon gemaakt met een polijst doek en daarna laten afdraaien, toen was het probleem nog steeds niet over en heb ik nieuwe koolborstels gekocht. Toen was het over.

hallo,

Ik wil misschien een TT-01 kopen, maar ik wil wel een beetje snelheid. Moet je daar heel veel aan doen om een beetje op snelheid te komen?

als eerst zou ik kogellagers kopen 26.95
dan nog een allu prop shaft 7.95
hi-speed spur set 9.95
metal motor mount 9.95
dat zijn zo'n beetje de belangrijkste qua hop-ups
dan kan je nog een snelle motor kopen max 23 Turns, anders moet je ook een andere dan de standaard tamiya regelaar kopen.
dan nog een goede accu en lader en je bent er.

hey luitjes 8)

-*
nou wil ik kogellagers in mijn tt-01 doen MAAR :? er is tege mi9j gezegd : als je lang met standaard lagers rijd, dat er speling in je aandrijfassen enz. gaat zitten en dat als ik kogellagers koop ik ook nieuwe aandrijfassen nodig heb!!!!!!!!!!!!! :? is dit waar? 8O ik zit er nou niet echt op te wachten om dat te gaan vervange maar ik wil wel lagers!!!!!!!!!!!11

steef_tamiya_freak zei:
hey luitjes 8)

-*
nou wil ik kogellagers in mijn tt-01 doen MAAR :? er is tege mi9j gezegd : als je lang met standaard lagers rijd, dat er speling in je aandrijfassen enz. gaat zitten en dat als ik kogellagers koop ik ook nieuwe aandrijfassen nodig heb!!!!!!!!!!!!! :? is dit waar? 8O ik zit er nou niet echt op te wachten om dat te gaan vervange maar ik wil wel lagers!!!!!!!!!!!11

Dat valt allemaal nog wel reuze mee denk ik! Ik zou me er iig niet druk over maken :)

hey jongens, heb vandaag in et natte gereden, foto en filmpjes komen nog... mijn TT-01 was zeiknat..

was ook de enige die heeft gereden. ze verklaarden me totaal geschift :wink:

Danielson zei:
The_beyonder zei:
Danielson zei:

Hij stopt vanzelf wel, het veertje kan op een gegeven moment niet verder drukken en dan heb je nog een paar mm over :)
Als je door rijd totdat hij echt helemaal stil staat, heb je wel het risico dat je collector diep gaat inbranden omdat de borstel op het laats maar heel zacht tegen de collector wordt geduwd en er dus grote vonken ontstaan. Niet echt aan te raden dus...

TT-01 rcdriver zei:
hey jongens, heb vandaag in et natte gereden, foto en filmpjes komen nog... mijn TT-01 was zeiknat..

was ook de enige die heeft gereden. ze verklaarden me totaal geschift :wink:
hier een foto van de auto, filmpjes moetn persoonlijk gevraagd worden.. doe dit bij pb, please..
afb18291.jpg

mooie kap 8) :wink:

was zeker rotklus om alles weer droog te krijge!! :P :P
!?!?!?!?!??!?!?

wat heb jij weinig draadjes!!!!!!! ik heb hele bos draden :? (echt VEEL) :roll:
heeft het er mischien mee te maken dat ik xb pro heb

ik heb maar een paar draden lopen
die van mijn motor maar die merk je niet want die zijn precies lang genoeg
dan nog een paar weggewerkte servo draadjes en 1 kabeltje van mij ontvangeraccu
maar bij de XB pro is toch alles voorgebouwd, of niet soms.

Back