Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

neoblader zei:
aawsum zei:
Zag em op ebay (nieuw in originele verpakking) voor zo'n 25 euro (inclusief verzendkosten).

das inderdaad wel heel goedkoop, maar ik vind het niet zo prettig om iets te kopen van iemand die 20.000 KM verderop woont :P
Gewoon even op dit forum zoeken naar ervaringen met de betreffende ebay gebruiker.

Ik koop al een tijdje op ebay, zelfs in verre landen en heb nog nooit een probleem gehad.
betekent natuurlijk niet dat er geen 'oplichters' op ebay zitten, maar door goed de feedback te bekijken, en op forums naar ervaringen te zoeken kom je een heel eind. :)

Daniel-tt01 zei:
Mooi he :?: :lol:

ik denk dat ik zelf een reserve bovenplaat van printplaat ga maken, ff overtekenen en uitzagen :wink:

het komt nogal eens voor dat ze kapot worden gereden en das een beetje zonde 20euro...
waarvoor heb je die bovenplaat nodig?> :| nergens toch?

TT-01 rcdriver zei:
Daniel-tt01 zei:
Mooi he :?: :lol:

ik denk dat ik zelf een reserve bovenplaat van printplaat ga maken, even overtekenen en uitzagen :wink:

het komt nogal eens voor dat ze kapot worden gereden en das een beetje zonde 20euro...
waarvoor heb je die bovenplaat nodig?> :| nergens toch?

Je frame wordt wat steviger, en het is mooi :D

1 het is IDD mooi :lol:

2 zorgt voor extra stevigheid, ik zelf merkte het meteen dat ie met sturen veel sneller en nauwkeuriger reageerde dus das ook mooi meegenomen :P

Daniel-tt01 zei:
1 het is IDD mooi :lol:

2 zorgt voor extra stevigheid, ik zelf merkte het meteen dat ie met sturen veel sneller en nauwkeuriger reageerde dus das ook mooi meegenomen :P
ok :|

ik heb ook zelf onderdelen gemaakt, maar nu lijden we af van het hoofonderwerp!..
iemand nog nieuws, aanpassingen, of andere dingen te vermelden over de TT-01?

TT-01 rcdriver zei:
ik heb ook zelf onderdelen gemaakt, maar nu lijden we af van het hoofonderwerp!..
iemand nog nieuws, aanpassingen, of andere dingen te vermelden over de TT-01?

geen nieuws maar wel een tip :lol: Ik (en zo te lezen meerdere...)
hebben wel eens de tandjes van het hoofdtandwiel waar de cardanas in valt gebroken.

ik heb de kapotte tandjes er uit gehaald en toen het ringetje wat normaal over de houdertjes van het hoofdtandwiel schuift aan het hoofdtandwiel vastgelijmd met Mesa lijm.

daarna in het ringetje netjes een gleufje gemaakt met een mesje(waar de cardanas invalt),
nu heeft de cardanas geen ruimte om eruit te schieten en vervolgens het hoofdtandwiel kapot te maken. ik rij er zelf nu al enkele weken mee en het gaat perfect :lol:

prima idee, :wink: maar hoe krijgen jullie het voor elkaar die dingen te breken? bij mij gaan alleen de tandjes van de tandwielen zelf naar de knoppen :roll:
zoals mischien al eerder vermeld in dit topic.. mijn hele tandwielkast naar de knoppen gereden dankzij een schroefje..
BTW, beetje plakband, en je maakt je auto (TT-01) waterdicht :!:
het is eigenlijk ook een beetje een rallyauto.... :D
kijk 2 blz trug voor het watertestje..
de auto , rijd nu nog steeds, en als er wat is merk ik dat zondag op de baan wel :wink:

P.s de 28T werkt perfect in combinatie met de 55T.
wel heb ik hem in motorgat D, en ik heb er een corally single 27T rebuildable in zitten.

de tandwielkast heb ik ook een keer aan gort gereden...
ik heb een nieuwe erop gezet en alle randjes verstevigd met Mesa :lol:

Jah ik vind het ook raar dat die tandjes waar de as in vallen kapot gaan :?

kheb mijn eerste zelfgemaakt onderdeel gemaakt( nouja bijna dan)

http://img158.exs.cx/gal.php?g=aluachterplaat6de.jpg

daar staan wat foto's
ik moet alleen nog wat gaten boren voor de schroeven.
hiernaar ga ik denk ik ongeveer hetzelfde maken voor de voorkant en daarna dat carbon plaatje voor boven aan je chassis, maar dan van epoxy.

idd, cool maar is het legaal toegestaan? bij wedstrijden denk ik niet...
modified, zonder grenzen lijkt me dan de beste optie

woehooooooooooo :lol:
ben 3e geworden op de C-finale van de 27T standaart!!!!!
mijn eerste wedstrijd

Hallo, Ik heb mischien STOM vraagje!

Hebben jullie ook last van het verdraaien van de schroefdraad op de TT-01? ikke wel.. :?

daar heb ik ook last van ik heb nu 2 schoefen dolgedraaid, en nu moet niemand mij gaan vertellen dat ik het verkeerd doe want dat doe ik niet, het zijn de 2 schoeven van dat kleine beugeltje wat je beschermingskap van je spur tandwiel

woehooooooooooo
ben 3e geworden op de C-finale van de 27T standaart!!!!!
mijn eerste wedstrijd

ik was eerste geworden in de B finale ook mijn eerste wedstrijd daar :) leuk circuit daar kom nog wel is vaker daar naar toe denk ik. miss weet je nog wel wie ik ben ik stond achter jou. naast de roal rijders :wink:
maar nou weer ontopic

@igor
@neoblader

hoe voorzichtig dan ook, op een gegevenmoment draaid het idd. gewoon door, das jammer, maar tis niet anders.

wat je kan doen is naar de bouwmarkt en een kleinhandje vol schroefjes kopen die net iets langer zijn, heb ik ook gedaan, en bij de bouwmarkt kost het echt bijn niets vergeleken dan in de modelbouwwinkel.

wat OOK kan is gewoon oude afgedankte fax, cassette decks, tv's e.d. slopen en de juiste schroefjes eruit halen, ook daar vind je een breedt scala aan schroefjes voor je TT-01!

maar besef wel, een badkuip-chassis is na verloop van tijd gewoon op, als je veel sleuteld of schade's hebt gereden.
gelukkig zijn de onderdelen lekker goedkoop van de TT-01! ((op de x-tra hop-up's na dan :lol: ))

verder kan de modelbouwwinkel ook een soort lijm leveren, de z.g. "locktite" voor kunststof, maar dat is alleen voor eenmalig ff een schroefje vast zetten, dat moet je steeds weer herhalen als je je schroevedraaier er op los hebt gelaten, en het is ook weer NIET zo MEGA sterk, dwz. zet b.v. niet de schroefjes, bolkopjes van je schokdempers ermee vast, want dat zit na een half uur scheuren zo weer los.

dus;

a. ietsje dikkere, en/of langere schroeven.
b. nieuwe badkuip.

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

daar had ik dus problemen mee afgelopen zondag met de reglementen had ik niet goed naar gekeken en reed met een kogellager in mijn motor terwijl dat een glijlager moest zijn anders had ik in de A finale gestaan. nou dik de B finale geworden. ik vind het een leuk circuit dat ERCE en kom misschien ook 1 mei ligt eraan hoelaat ik 30 april terug ben uit rome.

alleen florian koop toch wat beter packs dan die sanyo 2000 dan zul je toch weer wat harder gaan.( ik dacht te horen dat je een nieuwe wou gaan bestellen)

neoblader zei:
daar heb ik ook last van ik heb nu 2 schoefen dolgedraaid, en nu moet niemand mij gaan vertellen dat ik het verkeerd doe want dat doe ik niet, het zijn de 2 schoeven van dat kleine beugeltje wat je beschermingskap van je spur tandwiel

ja!!!!! dat heb ik ook!!!!
ik heb er dikkere en langere schroef ingedaan en nu is tie weer dol gedraaid :? :? maarja ik sleutel wel beetje veel aan me wage :| :yes:
dus het is me eige schuld :roll: :roll:
een nieuwe badkuip 8O 8O is dah nie onwijs duur!????? 8O
leuk om te hore dat een tt-01 gewonne heb!!!gefeliciteerd tt-01rc driver :P :P

Back