Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Helemaal mee eens, met een kleine toevoeging: verstelbare stuurstangen

sorry vergeten. had de tt-01D in mijn hoofd van mn maat. Daar zitten ze al op

@yannick: mn maat heeft ook die accu's en wij driften met onze auto's wat weinig stroom verbruikt op de hpi t-drifts. We driften daarbij op een klein circuit waar bijna geen volgas op gegeven wordt. Hij kan een uurtje driften op zo'n accu.

Yann1ck,

Houd er rekening mee dat je lader niet stopt als de accu vol is. Je zal dan ook goed in de gaten moeten houden dat je de accu niet te lang aan de lader laat liggen. Te veel overladen vind je accu NIET leuk! Als de accu vol is, kan hij de energie niet meer opnemen, en gaat hij de energie omzetten in warmte.

Ik denk dat het verstandig is om een tientje of 3 te besteden aan een delta-peak lader. Die stopt wel als de accu vol is.

p.s. je denkt misschien: mijn schooldagen zijn toch geen 10 uur, dus dat kan gemakkelijk; maar houd er rekening mee dat een accu niet altijd helemaal leeg hoeft te zijn! Als er maar 2 ampere uit de accu is, dan is hij na 4 - 4,5 uur laden bij 500mA al weer vol, en gaat hij daarna weer steeds warmer worden.

Oke, maar is het ook geen idee om een tijdklok op de lader te zetten? Of werkt dat niet? En daarbij: ik rijd mijn accu's altijd (bijna) helemaal leeg, of is dat niet de goede manier? Mijn ouders zullen een tweede acculader daarbij vast niet goed vinden... Maar nee heb je, ja kun je krijgen :D.

EDIT: Maar: als je de 5100 mAh deelt door de 500 mA op de lader, dan kom je uit op 10 uur en 12 minuten. Dit klopt zo toch? Want ik heb m'n wekkertje er trouwens ook altijd bij staan.

Laatst bewerkt:
EDIT: Maar: als je de 5100 mAh deelt door de 500 mA op de lader, dan kom je uit op 10 uur en 12 minuten. Dit klopt zo toch? Want ik heb m'n wekkertje er trouwens ook altijd bij staan.

klopt grofweg maar hierbij is geen rekening gehouden met verliezen waardoor je op zon tijdsduur misschien nog wel een uur erbij mag rekenen. Al met al is de lader die je hebt gewoon niet geschikt voor de accu die je wilt kopen.
Jammer genoeg zijn al mijn nimh accu's en delta peak lader al gereserveerd door anderen, dus kan ik je daarmee niet helpen.
Een delte peak lader is wel absoluut aan te raden. Deze stopt gewoon op het juiste moment. Niet een half uur te vroeg of een paar uur te laat...geheid dat je je accu namelijk een keer gaat vergeten en dan is het feest, dan kun je een ei bakken op je accu en kan hij direct na het afkoelen de kliko in.

Ik had ze toch iets goedkoper verwacht :mrgreen:. Ik ben niet pinnig ofzo, maar ik heb op het moment geen werk dus ook niet superveel te besteden, het is ook een hobby en ik weet: deze hobby is (of: kan duur zijn) duur. Maar dit is wel noodzakelijk...

Hallo iedereen,

Ik heb zomaar ff wat te vertellen hier!
Ik heb hier nog een hele mooie 1:10 auto met:
-Lrp regelaar.
-19T corally.
-2X Gp 3700 accus.
-Ontlader voor de accus.
-Oplader voor de zender.
-Mooie graupner zender.
-Mazda6 body met gebruikers sporen maar nog wel vrij aardig.
-Alle boekjes aanwezig.
-Zitten nog wat kleine reserve onderdelen bij.
-De auto is helemaal van carbon en rijd perfect.

Wegens tijdgebrek bied ik hem aan!
Heeft iemand er intresse voor, kunnen jullie mij bellen op 0642741149 of mailen op ariepk@msn.com.
Alvast bedankt.
Ik doe

Daarvoor hebben we een verkoop gedeelte ariepk :) En dat 'Ik doe' kun je weg halen met de edit functie :)

@Yann1ck,
Goedkoper kan ook, maar dan moet je tweedehands gaan zoeken, of in shops in hong kong zoals hobbyking. Je moet dan overigens wel met paypal betalen en een weekje of 2-3 geduld hebben.
Ik geloof dat de goedkoopste delta-peak lader nu iets van 19 dollar kost. Ik heb er een moeten bestellen voor een kennis, en dat kwam uit op omgerekend 25 euro inclusief verzenden!
Wel moet je dan nog een 12 volt 5 ampere voeding hebben, maar die worden voor 10 dollar ook verkocht bij hobbyking.

Laatst bewerkt:
ik wil mijn tt-01 verkopen aan een vriend maar hij hoeft allen het chassis zonder motor en anderen elektronica en ook zonder velgen en de rest het chassis is in neiuw staat wat kan ik er voor vragen

Nah, dan zit ik toch weer gauw bij de 'normale' nederlandse prijs (bijna). En zou je me dan eventjes een site kunnen geven, want met zoiets heb ik nog nooit iets gekocht. Dan weet ik meteen dat er meer mensen daar bestellen en dan zal het wel betrouwbaar zijn.

Hobbyking zei je, toch?

Maar als daar veel dingen goedkoper zijn, zoals hop-ups, dan kan ik het overwegen :D.

Hobbyking is meer een site voor goedkope, maar goede lipo's.
RCmart is een site voor bijna al het rc spul, chassis, hop-ups, veel meer.
Beide site's zijn zeer betrouwbaar.

Daar merk ik niet veel van.
Bij RCmart duurt het 1-2 weken, bij Hobbyking 10-14 dagen of soms bij allebei iets langer.

Back