Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Onlangs heb ik een setje Buggywielen gekocht bij conrad en deze onder de tt01 geplaatst.
de grondspeling is nu zeker zo'n 3 a 4 centimeter alleen ik heb mijn kap wat aan moeten passen.
Ik ben al een beetje offroad gaan rijden en ik moet zeggen dat het prima bevalt :)

Laatst bewerkt:
Onlangs heb ik een setje Buggywielen gekocht bij conrad en deze onder de tt01 geplaatst.
de grondspeling is nu zeker zo'n 3 a 4 centimeter alleen ik heb mijn kap wat aan moeten passen.
Ik ben al een beetje offroad gaan rijden en ik moet zeggen dat het prima bevalt :)

als ik jou was zou ik er buggy shocks en veren onder doen, dan heb je nog meer bodemspeling;)

als ik jou was zou ik er buggy shocks en veren onder doen, dan heb je nog meer bodemspeling;)

Ja zou kunnen, maar ik rij eigenlijk het meeste onroad. maar om eens te kijken hoe het is om door het zand,prut te rijden had ik die buggywielen eronder gezet.
Overigens rij ik nu sinds 2 dagen rond met een 9t brushless motortje van EZRUN. :D Waar ik het meest tevreden over ben is dat dit setje totaal niet heet wordt en dus ook niet in de beveiliging sprint zoals mij oude brushed setje.

Toch maar even dit topic naar boven halen :)

Na het zoveelste drift-filmpje op utube toch maar eens besloten om me daar eens mee te gaan bezighouden ...

Eerst maar effe naar de hobbyzaak voor een setje driftbandjes
:hammer: blijken ze daar 40eurotjes voor setje driftbandjes op velg te vragen :hammer:

Toch maar de gewone low-cost velgjes genomen dus ....
Dan maar even langs de doe het zelf zaak en me daar wat verloopstukken uit pvc aangechaft voor 0.70 euro 't stuk (goed voor 2 banden :p)

Half uurtje knutselen en het resultaat was 4 driftbandjes voor 10 euro :-D

resultaat hier te bekijken : Ti43q65xf6g[/media] - tto1 drift movie (first drift)

Misschien niet echt Tokyo Drift , maar was leuk... en daar doen we het toch voor !!! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
en zo zie je maar weer dat het rc driften echt niet makkelijk is haha.
Zo ben ik afgelopen zomer begonnen samen met een vriend. Ook op pvc. Inmiddels driften we op t-drifts. Hij heeft een tt-01 en ik een hpi sprint 2. Beiden met een 8,5T brushless set.

mijn maat met zijn tt-01 (met oude rs-540 sport motor)
2lSXMMWB_4g[/media] - rcdrift2.mp4

ik met mijn sprint 2
Mx3S_NwOQbU[/media] - rcdrift.mp4

geweldig leuk dat driften:)

Zeker niet makkelijk ... maakt het des te leuker eens je het kan ;) (OOIT !!!)

Zeker niet je eerste driftjes op de filmpjes ... strak ge-drift :D

Zeker niet je eerste driftjes op de filmpjes ... strak ge-drift :D

dit was vorig jaar aan het eind van de zomer. In mei of juni zijn we ermee begonnen en we zaten zeker 4 avonden in de week een uurtje of 2 uurtjes in het park te driften. Dus ja we hadden al wat geoefend. Nu mijn maat ook een 8,5T ezrun-setje en dus vermogen genoeg heeft, kunnen we heerlijk twinnen. Dit is vlak naast elkaar dwars door een bocht driften. Het moeilijkste zijn dan de bochtencombinaties want dan moet je net achter de bumper van je voorligger langsdraaien. Als dat echter lukt is dat zo gruwelijk vet!! zal binnenkort eens proberen nog een filmpje te maken

zeker doen ! Die t-drifts de moeite ? Lijken me wel ideale mix tussen grip/geen grip te hebben . Ben nog beetje aan het experimenteren met mijn pvc bandjes . Ga er paar groeven in frezen voor iets meer grip te krijgen .

Heb Vorige week ook een brushless Setje (EZrun 9t) in mijn tt-01 gebouwt!

Rijd echt 10x beter :cool:

Motor en regelaar worden ook niet te warm :)

Zeker een aanrader !

Foto erbij (telefoon kwaliteit helaas)

zeker doen ! Die t-drifts de moeite ? Lijken me wel ideale mix tussen grip/geen grip te hebben . Ben nog beetje aan het experimenteren met mijn pvc bandjes . Ga er paar groeven in frezen voor iets meer grip te krijgen .

we rijden beiden op t-drifts in het filmpje dus trek je conclusie:)
pvc heb ik ook een tijdje gedaan. Was iets te weinig grip maar leuk om te oefenen, omdat de besturing wel heel nauwkeurig komt.

Heb Vorige week ook een brushless Setje (EZrun 9t) in mijn tt-01 gebouwt!

Rijd echt 10x beter :cool:

Motor en regelaar worden ook niet te warm :)

Zeker een aanrader !

Foto erbij (telefoon kwaliteit helaas)
Ik heb dat setje ook sinds vandaag:cool:, alleen nog even wachten op wat andere onderdelen voordat ik kan gaan rijden.:(
Op welk level punch heb jij hem ingesteld, want ik heb gehoord dat niet te hoog mag i.v.m. de tandwielen.
Hoe snel gaat hij nu ongeveer?:p

Hij stond gewoon op de standaard instellingen ingesteld :) (behalve Lipo beveiliging)

Snelheid geen idee, vind het moeilijk in de schatten ;)

Maar zeker veel harder dan een standaard 540 motor :D

ik heb de punch op 3 staan (ezrun 9t) en dat gaat prima. tandwielen blijven heel.
weet iemand toevallig waar de Timing voor is? deze staat standaard op 15 graden geloof ik.

Laatst bewerkt:
Ik heb mezelf een tweedehands Tamiya TT-01 set gekocht, maar natuurlijk heeft deze gebruikssporen en de accu's ook. Twee van de drie accu's van 1500 mAh werkt nog goed, maar als ik wegga, dus niet thuis rijden in onze loods, dan merk ik vaak dat ik veel opnieuw moet opladen. Nu had ik een nieuwe accu gezien van 5100 mAh. Is deze geschikt voor een TT-01 chassis (standaard, alleen gekogellagerd en oliegevulde schokdempers)?

Wat zou ik verder het beste kunnen bijkopen: een alu aandrijfstang, nieuw setje circuitbanden (+ velgen) of een nieuwe bumper omdat de andere behoorlijk versleten is?

De 1500mah accu's die je hebt zijn vast NiCd accu's, die ontladen snel uit zichzelf en moet je ze dus opnieuw laden.
Ik denk wel dat die 5100mah accu in een TT-01 past. Heb je een foto of linkje?
Als het 7.2V is, dan past die.
Alu aandrijfas is zeker aan te raden, nieuwe bumper ook wel als die heel erg versleten is, dat beschermt je body en chassis beter.

Wat zou ik verder het beste kunnen bijkopen: een alu aandrijfstang, nieuw setje circuitbanden (+ velgen) of een nieuwe bumper omdat de andere behoorlijk versleten is?

ik denk dat je het over de team orion rocket pack hebt? Deze past gewoon. Houdt er wel rekeningen mee dat deze accu wel veel langer moet laden en je dus ofwel lang moet wachten ofwel een goede acculader nodig hebt om de accu binnen redelijk tijd vol te krijgen.

Belangrijkste upgrades zijn een alu middenas en kogellagers (welke je al hebt)
Alle overige alu delen, op een alu gelagerde stuurinrichting na, zijn vrijwel allemaal onzin. Dat geld kun je je beter besparen om misschien op termijn een betere/duurdere wagen te kopen.

Veel plezier met je tt-01!:)

Ja, een donkerblauw accupack was dat ja. Bedankt voor de info! Ik heb nu een Robbe Lader 5r No. 8303. Dus dat moet in een dagje als ik op school zit wel lukken :).

ik denk dat je het over de team orion rocket pack hebt? Deze past gewoon. Houdt er wel rekeningen mee dat deze accu wel veel langer moet laden en je dus ofwel lang moet wachten ofwel een goede acculader nodig hebt om de accu binnen redelijk tijd vol te krijgen.

Belangrijkste upgrades zijn een alu middenas en kogellagers (welke je al hebt)
Alle overige alu delen, op een alu gelagerde stuurinrichting na, zijn vrijwel allemaal onzin. Dat geld kun je je beter besparen om misschien op termijn een betere/duurdere wagen te kopen.

Veel plezier met je tt-01!:)

Helemaal mee eens, met een kleine toevoeging: verstelbare stuurstangen

Bedankt voor de info, ik zet het op een blaadje, dat hang ik dan bij m'n 'werkplaats' en daar streep ik af wanneer ik iets heb of als ik nog iets nodig heb zet ik dat erbij. Zo weet ik altijd precies wat ik nog nodig heb of mis.

Weten jullie trouwens hoelang een TT-01 doet met een accu van 5100 mAh. Ik weet dat dit lastig te zeggen is, maar hoelang doen jullie met jullie accu('s) (rijden dan, niet het laden of de leeftijd v/d accu)? Ik ben een rustige rijder, ook een beetje voorzichtig nog wel.

Én: weten jullie een goede site (in NL) waar je goedkope bodies kunt kopen, ik had al een beetje gezocht op Google en hier op het forum, maar daar kwam ik (bijna) alleen buitenlandse site's tegen.

Back