Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Ik heb zelf een 15T brushless. Met een lipo gaat hij net iets te hard. Ik heb al ruim 5 tandwielen stukgedraaid met een stock setup.

dan zou ik toch maar eens kijken of je de juiste gaatjes van je motormount gebruikt...ik rijd al een paar maanden met een 10 turns brushless setje en daarvoor paar maanden 12 turns.heb 1 nieuw tandwiel moeten kopen ondertussen...

Hey iedereen, ik heb een TT-01D maar krijg hem naar mijn gevoel niet echt stabiel, heb mij al van betere HPI drift wielen voorzien, de achterste diff gelocked. voor de rest de stock tamiya tuned motor en oil filled shoks die in de kit zaten.

Heb al wat in dit draadje zitten lezen maar heb niet echt veel gevonden qua setup, dus al de hulp is welkom. het gedrag van de auto is dat hij nog te veel grip heeft vooraan, ik kan hem niet makkelijk in zijn drift houden.

Thx
Vipe

Vandaag even met mijn TT01 wezen racen (na een lange tijd).
Ik heb een 60a en 9T in zitten. 2s ging prima. Lekker rap en vergelijkbaar met de Traxxas Rally VXL die een maat van mij bij zich had. Wel is de Rally VXL stabieler op de rechte stukken maar kantelt deze snel op. De standaard servo is echt gaar en heeft elke keer een correctie nodig. Deze zal ik dan tzt upgraden. Er is na ongeveer 70min rijden niks kapotgegaan (behalve de spoiler bij een crash). 3s heb ik ook even gereden, maar dit is echt te sterk voor deze auto.

geen tamiya maar wat wel?

Weet niet of ik hier op de goede plek ben met mijn vraag maar,Kan iemand mij helpen met het vinden van het merk van dit chassis. Ik weet dat het geen TT01 chassis is, maar een kopie. Heb deze via internet van iemand over genomen voor weinig en er missen wat onderdelen. Waaronder het aandrijf tandwieltje in de diff voor. dus geen 4wd meer... bedankt!
img20120331215330.th.jpg
[/URL]

[/IMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand hoe het gedeelte heet waar de Servo saver aan vast zit en of dit te upgraden is?
Ik heb het gevoel dat dit stukje plastick (die de wielen mee laat besturen) er voor zorgt dat ik af en toe een stuur afwijking heb.

Weet iemand hoe het gedeelte heet waar de Servo saver aan vast zit en of dit te upgraden is?
Ik heb het gevoel dat dit stukje plastick (die de wielen mee laat besturen) er voor zorgt dat ik af en toe een stuur afwijking heb.

je kan de voorste stuur "armen" updated naar Alu stukken van Yeah racing of Tamiya zelf.

Grtz

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik ben al een tijdje van plan om een nieuw autootje te kopen dit keer een onroad omdat ik al een offroad heb.

Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik nou wel of niet een tt-01e zal kopen of niet.

Ik heb bij conrad een tt-01e gezien bouwpakket voor 120 euro dit vind ik niet erg duur maar er moet nog wel wat spul bij.

Ik wil er wel een beetje snelle wagen van maken maar is de auto daar wel geschikt voor?

En heel veel mensen zeggen dat je voor hetzelfde geld een ta-05 kan kopen en raden die ook aan omdat hij sterker is maar ik heb nog niet een ta-05 gezien van rond de 150 euro, jullie wel?

Groet,

Wessel

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik ben al een tijdje van plan om een nieuw autootje te kopen dit keer een onroad omdat ik al een offroad heb.

Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik nou wel of niet een tt-01e zal kopen of niet.

Ik heb bij conrad een tt-01e gezien bouwpakket voor 120 euro dit vind ik niet erg duur maar er moet nog wel wat spul bij.

Ik wil er wel een beetje snelle wagen van maken maar is de auto daar wel geschikt voor?

En heel veel mensen zeggen dat je voor hetzelfde geld een ta-05 kan kopen en raden die ook aan omdat hij sterker is maar ik heb nog niet een ta-05 gezien van rond de 150 euro, jullie wel?

Groet,

Wessel

Een TA05 kun je niet kopen voor dat geld.
Een tt01e is geen slechte wagen, heb er zelf 1 jaar wedstrijd mee gereden en echt veel fun aan gehad.
Ik zou beginnen gewoon met een mabuchi motor met vertanding 58t op 25t (dat ik mijn ongeveer nog kan herinneren:rolleyes:)

Gaat dit te traag zijn ,upgraden naar een brushless set of de Tamiya RZ/TZ motoren zijn ook leuke motortjes. Gaan exact even snel als een 12t brushless.....

De verschillende modellen zijn niet hetzelfde zo heeft de E versie een upperdeck en de standaart tt-01 niet. ook de motormount is bij de type E
iets dikker. en zo zijn er nog meer kleine verschillen.
Als het gaat over hopups zoals alu cardanas, stalen lagers of tandwielen
is dat wel gewoon uitwisselbaar !

Weet iemand wat goede banden zijn met veel grip?

Met mijn 9t Ezrun 60A spin in met mijn Slicks alleen maar. De banden van mijn Hpi Rs4 gaan een stuk beter op mijn TT01, maar met welke banden kan ik nog meer grip krijgen?

Soms zie ik van die fims op youtube waarbij zo een TT01 echt naar voren schiet. Bij mij raakt de auto dan in een spin.

Zal ik hiermee meer grip krijgen?

Ansmann Tire & Rim Set Fuse chrome

Weet iemand wat goede banden zijn met veel grip?

Met mijn 9t Ezrun 60A spin in met mijn Slicks alleen maar. De banden van mijn Hpi Rs4 gaan een stuk beter op mijn TT01, maar met welke banden kan ik nog meer grip krijgen?

Soms zie ik van die fims op youtube waarbij zo een TT01 echt naar voren schiet. Bij mij raakt de auto dan in een spin.

Zal ik hiermee meer grip krijgen?

Ansmann Tire & Rim Set Fuse chrome

op asfalt zal je inderdaad meer grip krijgen met een profielband.
rijd je ermee op een tapijt circuit zoals ik moet je racingslicks hebben of foam banden.beetje uitzoeken zou ik zeggen

Back