Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Hee ik heb een hard piepend geluid bij me motor iemand idee wat het kan zijn?
En waar kan ik 2s lipo kopen met tamiya aansluiting of heeft iemand die liggen mvg niesleeuw ben net in het vak !

uw pinion te dicht bij uw spur gezet vermoed ik.

vertaling voor iemand die net begint ;)

"uw kleine tandwieltje van op de motor te dicht bij uw grote tandwiel van op de middenas gezet."

dit gebeurt wanneer je bij de motormount de verkeerde gaten gebruikt om deze te bevestigen op de motor.

Okee mag ik misschien uitleg waar ik dat alemaal kan vinden bedankt wel goed uitgelegt

Blijkbaar nog niet goed genoeg uitgelegd :-/

Kan ook dat de lagers van de motor een drupje olie kunnen gebruiken. Of het aluminium motortandwiel is versleten.
waar het kleine tandwiel op zit, op dat pinnetje zit vanbinnen een lager, doe daar eens een drupje op. (maar dat is volgens mij niet het probleem) Daar hoef je de motor niet voor open te halen he :-)
Welke motor heb je steken?

"uw kleine tandwieltje van op de motor te dicht bij uw grote tandwiel van op de middenas gezet."
dit gebeurt wanneer je bij de motormount de verkeerde gaten gebruikt om deze te bevestigen op de motor.

Uw klein tandwiel mag in feite juist wel juist niet het grote tandwiel raken. om zeker te zijn kan je er best een vloeitje (blauw sigarettenblaadje) tussen de tandwielen laten draaien, als dat nog heel is staan ze goed afgesteld. later na wat meer ervaring kan je dit op het gevoel :-)

Ik weet niet of je er een handleiding van hebt maar die eens doorlezen doet ook al wonderen.
het TT01 topic doorlezen en je kent de wagen van binnen en van buiten :-)

Je moet er ook zelf wat moeite voor doen he, een hobby is niet alleen maar vragen stellen en antwoorden krijgen, je kan veel leren door zelf uit te zoeken wat het probleem kan zijn. De TT01 is echt de gemakkelijkste wagen die je kan vinden :-)

Dat wil niet zeggen dat wij je niet verder willen helpen hoor :-) mocht je nog problemen hebben laat je het maar weten.

Succes ermee.

als je eens "tt01 gear ratio" googled ben je ook al een stuk op weg.
daar staat meestal een tabel en een afbeelding van je motormount bij.
zo kan je zien met welke tandwielen je welke gaten moet gebruiken om je motor op vast te zetten.

Ik heb een net nieuwe tandwiel op mijn motor van me auto maar die is groter als de oude tandwiel.
nu is mijn vraag hij loopt zwaar kan ik daar iets aan doen? Zegmaar dat me tandwiel tegroot is
Mvg niels leeuw
hoop op snelle reactie ben nml bezig

Als het tandwiel groter is als wat er standaard op zit, zul je de stand van de motor moeten wijzigen op de motorplaat.
Lees de manual maar eens.
Daar staat exact in welke positie de motor moet hebben bij welk motor tandwiel en spurgear.

mvg roy

Ik ben nieuw in de RC wereld. Althans heb zo'n 10 - 15 jaar geleden als twaalfjarige wat gedaan. Nu kreeg ik laatst het idee om het weer eens te gaan doen, kijken of het leuk is. Ik heb dus enkele weken terug een Tamiya TT-01E Datsun 240Z RTR gekocht. Verschil tussen kit en de RTR versie is zo weinig dat ik hem dan voor 4 tientjes wel in elkaar gezet met besturing en ontvanger heb en gelijk even kan kijken of het wel iets is voor me. Tot nu toe vind ik het helemaal geweldig en ben toe om de auto wat te tunen. Maar ik kan nergens een goede site vinden die me even de ins en outs van het tunen uitlegt. Zoals ik al zei is het jaren geleden dat ik er iets aan heb gedaan.
Weet iemand een site(engels of nederlands) die bijvoorbeeld de diverse opties voor een RC auto uitlegt? Zoals brushless vs brushed, welke wielen voor welk type wegdek, echt basis stuff om alles weer op te frissen.

Thanks, dat is al een start!

Ja die lagers zijn in bestelling, evenals een alu as. Ik hoorde dat die ook regelmatig stuk gaat.

Back