Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

oke bedankt , als ik dus een kap bestel en ik monteer hem dan pas kun je zien of je met offset aan de slag moet ?
ik wil namelijk een nissan skyline gtr , mazda rx-7 en mustang kap aanscahffen van 190 mm , het kan dus zijn dat ze allen een andere offset nodig hebben om mooi in de wielkasten te passen ?

mvg

Ja klopt !
Waar je ook even op moet letten is de wielbasis.
Zoals je misschien wel weet kun je met je tt-01 kiezen voor een korte of lange wielbasis.
Zorg dat je kappen neemt die de wielbasis van jouw voorkeur hebben.

Jouw auto staat nu in de lange wielbasis !!
De draagarmen achter kun je draaien om zodoende de wielbasis te wijzigen.

oke bedankt voor de info , ik wil de bouwbeschrijving even ergens downloaden zodat ik wat inzicht heb hoe hij gebouwd sis .

bedank zover , zo kom ik steeds wat dichter bij .

mvg eric

Ik heb gisteren en vandaag het e.e.a. geknutseld aan m'n TT-01 die al 1,5 jaar stof stond te happen. Gisteren (opnieuw) een Ezrun 9T/60A (combo) en een Savöx SC-0252MG (servo) geïnstalleerd. Ben benieuwd naar de rijstijl van dit beestje.

Met vriendelijke groet,

Dennis.

Weet iemand welke onderdelen ik moet vervangen zodat mijn TT-01 normaal stuurt? Als ik van links naar rechtstuur of andersom, blijft hij ineens lichtjes hangen naar rechts. Dit ligt niet aan de servo, ik gebruikte een TowerMG maar nu een Savox 0252MG en nog steeds het zelfde probleem.

Het is of te veel speling op de stuurdelen/zwaar lopen van die zelfde onderdelen of je servosaver.
De stock servosaver is helaas bagger.
Ga voor de high torque versie van tamiya of die van rcp.
Wat ook nog een optie zou kunnen zijn maar daar twijfel ik aan als hij gebouwt is volgens de beschrijving, is dat het boutje te lang is waarmee je de servosaver op de servo vast maakt.

mvg Roy

Als het ligt aan de stuurinrichting dan kan je best ineens gaan voor de aluminium variant.
werkt zoveel beter,had een tijdje geleden 2 tt01's en dat verschil merktte je echt hard.
Diegene die ik nu nog heb rijd echt super en gaat mooi rechtuit,zelfs met de redelijk zwakke servo die er nu in zit.

Ja die van mij stuurt dus echt bagger. Echt supergoeie servo's in huis, die ik ook voor de Vorza en TA05 gebruik, maar op de TT-01 direct een afwijking als ik even stuur.

ik zal er wel een filmpje van maken.

Ik heb echt van alles geprobeerd, maar heb er nu een filmpje gemaakt in de hoop dat jullie kunnen zien wat het probleem is.

Als ik links stuur is er niks aan de hand en komen de wielen weer normaal terug, maar als ik rechts stuur, blijf hij rechts hangen.

Wat zou ik moeten aanpassen/vervangen?

a7DL_isiYOU[/media] steering problem - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Zet er eerst maar eens een goeie servosaver op. Verder loopt het stuur veel te zwaar, mogelijk zijn de schroeven al eens te strak aangedraaid. Probeer eens alle schroeven van de stuurinrichting één slag los te draaien, kijken of dat verbeterd. Zo ja, zul je de stuurinrichting moeten vervangen en niet de schroeven weer te strak draaien. Of je kunt de stuurstangen vervangen door instelbare met kogelkopjes. Maar ook de aluminium zou een optie zijn, je bent al aardig op weg.
Kijk ook eens in het topic 'Open 5 uurs race bij RCHotwheels' reden met een bijna stock tt-01 en daar was geen afwijking in te vinden. Dus goed opgebouwd is het een prima chassis.

Back