Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Juist niet de kunststof asjes
Deze passen niet.
Je hebt dacht ik voor het kogeldiff kortere stalen aandrijfassen nodig.

mvg Roy

vroeg het me af omdat ik namelijk ook dacht dat je de stalen aandrijfassen nodig hebt maar rc bastard schrijft hier ergens boven dat deze niet passen.

Je hebt kortere stalen aandrijfassen nodig.
De gewone assen(staal) die bij de type-R zitten zijn net ffies te lang en bij het inveren krijg je dan een stroef lopende aandrijflijn.

mvg Roy

Klopt, zijn te lang.
Iemand een onderdeelnummer van de juiste (stalen) aandrijfassen?

Vandaag verder gewerkt aan de wegligging van de TT.
Blijft een horkenbak vergeleken met mijn "100dollar" Sakura Zero S tourwagen.
Sakura knal ik op hoge snelheid krap door de bochten, met de TT ga ik zwabberend en griprollend over de baan.

Had vandaag de rijhoogteplank van de wedstrijdleiding geleend, uiteraard was ik veels te laag. Na rijhoogte aanpassen werd het er allemaal niet beter op.

Gaat sowieso een anti-griprol lijmrandje op de voorwielen en een wat sterkere servo in. Sterkere servo geeft directer stuurgedrag zodat er makkelijker te anticiperen is op beginnende griprols en uitbreekacties.

Hoop wel dat de BMS servo minder stroom trekt dan de eerder geprobeerde digitale coreless Savox. Savox trekt meer stroom dan de regelaar kan leveren.

Da's waar ;)

BMS (631MG) servo krijgt genoeg spanning van de regelaar en werkt.

Kwam tijdens montage wel een joekel van een TT-01 ontwerpfout tegen.
Het stangetje tussen servo en stuurmechanisme is star, maar wordt wel naar voren en achteren gedreven door het stuurmechanisme.

Is me nu ook duidelijk waarom travel zo ver teruggedraaid moet worden om geen brommende servo te krijgen. Heb de bevestigingschroeven een stuk uitgedraaid om meer stuuruitslag te hebben.

Is vast wel een Tamiya hopup voor (stangetje met pushrods).
Jammer dat die er niet standaard op zit.

Gewoon een korte turnbuckle nemen met kogelkopjes.
Werkt perfect en heb je ook geen last meer dat het hele stuursysteem onde spanning komt te staan;)

mvg Roy

Voor zover ik weet zijn alle "badkuip" chassis van de TT het zelfde.
Het zijn de onderdelen er omheen die anders zijn.
Ik heb een R maar er zit een stock "badkuip" chassis onder.

mvg Roy

Oh.. voor de b finale geen prijzen dit keer.
Was vandaag 4e in de a finale. baal er stevig van want ik had ook graag zo'n
mooie pet gehad !

Wat was er mis met het karretje:
- overstuur en griprols

Is opgelost met een lijmrandje op de voorbanden, betere servo en meer speling op de "stuurstang".

Ik hou juist altijd ronde tijd over. Ik heb altijd meer tijd als de rest. Zeker een 2 seconden per rondje

Volgend raceweekend krijg je medestand van me in de TC klasse.
Nog even de juiste tandwielverhouding uitzoeken.

Sakura gaat goed over de baan, maar heb nog de buitenbaan overbrenging.

Die jonge honden gaan we niet zoekrijden, maar een gevecht om plaats 4 en 5 is ook leuk.

Back