Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

zorg wel voor "goede" dempers. ik zelf heb ook 2x een TT01. 1 voor de race en 1 voor de drift. voor de race heb ik al goedkopere gehad van 30 euro. echt bagger. niks verbetering. ik heb nu TRF dempers er op. gelijk vanaf de eerste ronde 100% verbetering. strak en goed in de bochten.
ook ben ik het niet helemaal eens met de camber instel opmerking.
ik heb rondom verstelbare armen. vóór een beetje camber maakte mijn auto ook weer een stuk strakker door de bochten.
zonder camber heb je bij indraaien geen volledig band oppervlak op de vloer.
met een beetje camber krijg je bij indraaien dat de band helemaal vlak op de vloer ligt, en betere grip geeft bij bochten.
is natuurlijk een persoonlijke mening. maar ik merkte beetje bij beetje verbetering. mijn TT01 rijd nu rete strak.

@ marco mag ik vragen waar jij die TRF dempers hebt besteld?

want ben nog op zoek naar goede schokdempers en ik luister graag naar beoordelingen van mensen.

:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Ik heb ook een TT-01, rijd af en toe een wedstrijdje, maar rijd voornamelijk offroad.

Dus wil niet al te veel geld besteden aan mijn TT-01 en vind hem standaard al prima rijden.

Heb enkel kogellagers erin, een Carson cupmachine en de snelle/hoge vertanding.

20130515_192349.jpg

Ik rijd ook met de standaard frictiedempers, daardoor stuitert hij wel wat meer, wellicht ga ik dat in de toekomst wel upgraden.

Dat de trf dempers goed zijn zal ik niet betwisten. Ik heb ze zelf ook onder mijn xray. Maar de plastic dempers (de olie gevulde dan he ;))van tamiya zijn voor een TT01 ook erg goed en een heel stukje goedkoper.
Wat je trouwens ook nog zou kunnen vervangen zijn de stuurstangen. De originele beperken de opgaande beweging van de draagarmen.

Ik heb goedkope dempers gehad. Was niet echt lekker rijden. Alles is beter dan de originele. Maar wil je echt lekker racen, dan moet je echt die TRF dempers nemen. Gelijk veel meer rij plezier. De bochten gaan veel beter, en strakker. De voorkant breekt minder uit enz.

Dat de trf dempers goed zijn zal ik niet betwisten. Ik heb ze zelf ook onder mijn xray. Maar de plastic dempers (de olie gevulde dan he ;))van tamiya zijn voor een TT01 ook erg goed en een heel stukje goedkoper.
Wat je trouwens ook nog zou kunnen vervangen zijn de stuurstangen. De originele beperken de opgaande beweging van de draagarmen.

+1

Rijd zelf met 3racing dempers, voldoen prima !

Zit er bij deze demperset een fatsoenlijke manual? Ik ben van Tamiya altijd wel gewend dat deze aanwezig is, maar je weet maar nooit.

Tja, het ziet er leuk uit. Maar in de basis blijft het een TT-01.
Voor de bling is dit super. Maar of het voor echt racen ook een verbetering is. In mijn ogen niet, zeker niet voor die prijs. Want voor die prijs koop je ook een nette tweedehands xray bijvoorbeeld. En dat zijn de echte wedstrijd auto's die op snelle motoren zijn berekent.

Kijk bijvoorbeeld eens naar dit:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-autos/187256-xray-t3-2012-a.html

Heb je voor minder dan de ombouwset een fatsoenlijke auto die je echt hard kan laten gaan. Ik zou zoveel geld niet uitgeven om een TT01 op te voeren. Begrijp me niet verkeerd, ik vind een TT01 super. Maar dan wel waar ie voor bedoeld is. Standaard racen. Daar gebruik ik de mijne ook voor. Voor het snelle werk heb ik een xray t3 zoals in die advertentie.

Edit: waar ga je trouwens rijden? Op straat of op een circuit?

Oke bedankt. Het is voor mij meer het bling bling. Snel hoeft hij niet. Maar wil met mijn Lipo rijden omdat ik die ook heb voor mijn vorza buggy. Wat zijn dan al goede onroad auto die standaard alu delen hebben en betere wegligging hebben

Rijdt op straat.

Tja, voor bling bling is het natuurlijk helemaal super (al vind ik het dan nog best kostbaar).
Houd er wel rekening mee dat de carbon onderplaat veel te lijden heeft op straat. Denk aan steentjes en andere rommel. Ook heb je bij die set de tandwielen open en bloot. Bij de gewone versie zit alles opgesloten.

Een lipo past trouwens ook in een standaard chassis van een TT01. Als je een vierkante lipo hebt dan moet je alleen even de hoekjes uit de accubak van het chassis halen (kniptangetje of dremel). En een borstelloze motor kan ook in de standaard TT-01. Al moet je het niet te gek maken. Maar ik denk dat dat ook geld voor de omgebouwde TT01. De aandrijflijn blijft namelijk dezelfde als bij de standaard. Maar alles kan natuurlijk. Alleen zal het harder slijten en met hele sterke motoren zal de wegligging er niet beter op worden.

Ik wil dus bij pk racing een rollend chassis kopen van carbon en alu delen zie hierboven. Nu kan ik deze motor en regelaar kopen. Is dit wat voor in dit chassis van de tt-01.

Hobby king stock combo. 13,5 turns.

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16h,!y0E9s2S9J8KBRg!iqJ!qg~~60_84.JPG

Back