Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Ware het niet dat het gekozen chassis de overbrenging vrij instelbaar heeft.
Dus wat FDR betreft is bijna alles mogelijk (afhankelijk van de gebruikte spur's en pinion's)

Toch jammer dat mensen zoveel geld uitgeven aan een TT-01 voor het rijden op straat.

Andre

Ik ben er heel blij mee andre

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook in het bezit van meerdere TT-01's

Leuke auto om mee te rijden zowel vrij als ook in wedstrijdverband, Maar een TT-01 met Carbon Chassis, Alu Ophanging en een Open aandrijflijn is helaas nu net het tegenovergestelde dan waar het chassis eigenlijk voor bedoelt is.
Basis/beginners auto die juist door zijn kunststof onderdelen en gesloten aandrijflijn vooral geschikt is om overal gebruikt te kunnen worden.

Dan had je voor minder geld ook b.v. een Sakura S of Spec-R S1 kunnen kopen.
Dat een Super TT-01 minder schade oploopt bij crashen geloof ik niet.
Een orginele TT-01 misschien, mits normaal gemotoriseerd, maar geloof me alu onderdelen vervormen ook bij een crash.
En wat onderdelen prijzen betreft zijn de genoemde toerwagens niet veel duurder dan een TT-01 (Super TT-01)

Andre

Ik begrijp het ook wel. Voor mij is dit prima. Zit alleen nog even met de juiste vertanding icm de hobby king stock combo 13,5 t. Heb nog niet de juiste vertanding duidelijk voor ogen.

13.5T zonder boost op de regelaar (Just stock combo! )

Als het past de 55T spur van de TT-01 en een bijpassend 31 of 32 pinion.
Met een standaard IDR van 2.6 is de FDR dan rond de 4.5

55/31 * 2.6 = 4.61
55/32 * 2.6 = 4.47

13.5T met boost op de regelaar.
58T spur en een 23,24 of 25 Pinion
FDR dan rond de 6.0 - 6.5

58/23 * 2.6 = 6.56
58/24 * 2.6 = 6.28
58/25 * 2.6 = 6.03

PK even bellen of dit gaat passen zonder aanpassingen aan de motormount.

Andre

Hoi andre. Super bedankt voor deze info ik heb pk gebeld en ze zeiden dat er een 19 pion op kan met de standaard spur van 61t. Ik heb hier van mijn oude tt-01 nog een 55 en 58 spur liggen en 19 pion.

Volgens pk kan er op dit chassis alles gemonteerd worden. Wat zou dan volgens jou een mooi combinatie zijn? Wil graag jou advies. Persoonlijk zoek ik een midden weg dus lekker vel optrekken en beetje snelheid.

Volgens pk kan er op dit chassis alles gemonteerd worden. Wat zou dan volgens jou een mooi combinatie zijn? Wil graag jou advies. Persoonlijk zoek ik een midden weg dus lekker vel optrekken en beetje snelheid.

Zou zo zeggen ! Lees mijn vorige post, eerste stuk met als opmerking tussen haakjes 13.5T >> Just Stock Combo !

Andre

Heb ik gedaan maar wat bedoel je met boost. Als ik de standaard instelling houdt kan ik dus niet met 58/25 rijden er ligt nu 61/19 op.

Mensen ik zit met een klein probleempje tenminste dat denk ik.
Ik heb een Brushless motor gekocht met Regelaar van hobbywing/ezrun
motorconnector008border.jpg

Alleen nu krijg ik de stekkers niet bij de esc ingeplugd weet iemand waar dit aan ligt of heb ik andere stekkers nodig??
motorconnector006border.jpg

motorconnector007border.jpg

Ik post het hier omdat het een tt-01 is

Die zouden gewoon moeten passen hoor,de eerste keer kan het wel zijn dat het moeilijker gaat.Deze connectors zitten bij in het pakket dus moet echt gaan.
Lukt het nog niet,dan neem je een blikje spinazie,maakt het open,eet het volledig op,... :D succes

ja dat hoopte ik eigk ook dat het gewoon zou passen.
Maar het gaat niet zomaar moeilijker het gaat gewoon echt niet passen.
Heb al meerdere mensen laten proberen ook maar niemand die het lukt.

Ik had er ook last mee de eerste keer maar zijn er uiteindelijk toch een keer ingefloept en nu gaan ze gewoon soepel.Als het echt niet lukt,andere halen in de hobbyshop,kost niet stukken van mensen dus...En anders kabels gewoon aan elkaar solderen.

(mag ik weten waar je de set eigenlijk vandaan hebt? En hoeveel die juist gekost heeft alles inclusief?)

ik blijf het gewoon nog een aantal keren proberen met een beetje geluk gaan ze toch ineens.
en anders maar even een alternatief verzinnen.

Bedankt voor de info in ieder geval

Beste collega's,

Weet iemand welke set ''suspension arms'' ik moet hebben voor de TT-01? Dit i.v.m. de aanschaf van de ''stabilizer set'' aan beide kanten. In de standaard suspension arms zit geen gaatje om de bijgevoegde clipjes er op te schroeven en om daarna de stabilizer er in te klikken. Het gaat om producten ''53694'' en ''53695''.

Hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen.

Laatst bewerkt:
ik blijf het gewoon nog een aantal keren proberen met een beetje geluk gaan ze toch ineens.
en anders maar even een alternatief verzinnen.

Bedankt voor de info in ieder geval
Aan de foto te zien zijn de mannetjes de lange 4mm en de vrouwtjes de korte 3,5mm pluggen. Klein foutje van de producent... gaat echt niet passen. Normaal gesproken zitten tussen motor en regelaar de 3,5mm pluggen, dus als ik jou was zou ik de pluggen op de motor vervangen, gaat ook het makkelijkst. Of terug gaan naar de leverancier, zo te zien Toemen, want dit is niet correct geleverd.

Vraagje, op sommige You-tube filmpjes zie je mensen met de TT-01 rally rijden, ze hebben dan een lexan beschermkap over het Chassis zitten tegen inkomend vuil.
is dit zelfbouw of is dit gewoon ergens te koop en zo ja, waar?

je hebt er blijkbaar te koop:

tt01 dust body - Google zoeken

maar velen maken het ook zelf:

En vind deze stiekem leuker :)

met enige hulp van mijn moeder (zij is beter met een naaimachine als ik...)

heb ik nu een dustcover voor de TT-01

full

full

hij zit er goed omheen.
kijken hoe dat het in de praktijk gaat werken, of het voldoende vuil tegen houd en of alles niet te warm word er onder....

:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer leuk gemaakt.
Complimenten voor je ma :)
De warmte daar zou ik mij ook een beetje zorgen over maken,wordt weer zomer he :)

Back