algemeen teamC topic

Gisterenavond persoonlijk door de verkoper afgeleverd 1 x Brushless Hyde RTR
Gisterenavond persoonlijk gelijk de wiellagers uit mijn Robitronic Stinger gehaald en in de Hyde gezet want daar zitten bronze (?) ringen in. 2 nieuwe lipo met de nieuwe lader volgemaakt en toen even naar een stukje braakliggend terrein achter mijn huis geweest..............das wel ff iets anders dan de 30kmu die de stinger max haalt op de verharde weg. Eerst maar eens opnieuw leren rijden want dit gaat echt snel! Bij de tweede accu en na een paar koprollen was het plezier over, geen stuur meer. Thuis gekomen bleek er 1 van de balletjes met een stukje schroefdraad eraan uit eer servo stangetje los gekomen, ff terug ingeschroefd met wat loctite en weer klaar voor actie!
Enige wat me tot nu tegen valt is de plaatsing van de gaatjes van de bodyclips die staan dwars op de body en das nie super handig

Ik heb zojuist de TM2 besteld. Hopelijk een dezer dagen in huis.
Dan op mijn gemak bouwen en bandjes uitzoeken.

Zat zelf te denken aan Mini Pin van Schumacher rondom in Yellow...

Interessante auto. Volgens mij is de motormount identiek aan die van de Minion. Je weet wel dat je alleen "shorty" packs erin kan gebruiken, door de plaatsing van de motor?

Klopt, vanaf het spur is de auto grotendeels identiek aan de T4. De achter shocktower en upper mount zijn wel van een 2wd en uiteraard de voorzijde is 2wd. De motormount is inderdaad identiek aan de T4 chassis.

Klopt, en die heb ik ook gewoon liggen hier dus dat is geen probleem. Ik had al shorty's gekocht voor WGT afgelopen winter dus die zijn bruikbaar. Motor en regelaar komen nog wel. Moet ik nog even voor kijken wat erin komt.

Weet iemand waar ik de witte achterwielen met banden kan krijgen voor de Jekkyl? Conrad heeft ze wel maar dan ben je zo een week verder. Elders kan ik ze niet vinden.

Heb je ze al glad? Conrad is trouwens meestal sneller dan een week, als de spullen op voorraad zijn, is het meestal binnen een paar dagen.

Beetje driften op asfalt als je hem net hebt en dan zijn ze gelijk glad natuurlijk :) Zoek dus vervanging of meer allround bandjes. Mogen dus ook andere banden zijn maar wel zelfde formaat.

Dan probeer ik die wel.. Ben benieuwd wanneer ze binnen zijn. Mijn ervaring met Conrad is meestal 4 werkdagen.

Yess!!! Vanmorgen is mijn Team C TM2 bezorgd. Helemaal persoonlijk door de mensen van ProBuggy in Soerendonk vanwege Koninginnedag en 1 mei. Wat een super service van die mensen zeg!

Vanmiddag maar eens de eerste hand leggen aan de bouw. Bouwverslagje kunnen jullie gaan volgen in het daarvoor ingerichte gedeelte op het forum...

:D :D

Banden besteld bij Conrad. Die worden nu in Zuid Duitsland bij elkaar gezocht. Was er al bang voor..

Waren ze niet op voorraad dan?

Ik rij momenteel ook met de "ragbanden" op de Minion, en dat gaat op zich goed. Enige nadeel is dat de spoorbreedte een stukje toeneemt, en daardoor de auto wat meer in zijn vering gaat "hangen" wat je bodemvrijheid kost. Oplossing is dan om de schokbrekers op de draagarmen op het binnenste gaatje te zetten, dan is de demping weer redelijk gelijk aan met de standaard wielen. En omdat de Minion een redelijk brede body heeft, misstaat de extra spoorbreedte niet.

Waren gewoon op voorraad. Dit is overigens niet de eerste keer. Daarom bestel ik er niet graag.

**Edit**

Heb je een plaatje van de minion met die banden??

Yess!!! Vanmorgen is mijn Team C TM2 bezorgd. Helemaal persoonlijk door de mensen van ProBuggy in Soerendonk vanwege Koninginnedag en 1 mei. Wat een super service van die mensen zeg!

Vanmiddag maar eens de eerste hand leggen aan de bouw. Bouwverslagje kunnen jullie gaan volgen in het daarvoor ingerichte gedeelte op het forum...

http://smg.photobucket.com/user/furiousjay/media/Team C TM2 buggy/P1060815.jpg.html

:D :D

Maar even hier gereageerd, omdat je bouwverslag topic op slot zit. Ziet er netjes uit tot nu toe, en een goede tip om de schroefgaten even voor te tappen met een schroef met meer degelijke kop. 2 mm inbus is leuk, en misschien is het bij deze auto beter, maar bij de Minion heb ik al een aantal kopjes doorgedraaid. Net of de ene inbus-uitsparing ruimer is dan de andere. Bij sommige schroeven klemt de kop van de schroevendraaier bijna in de schroef, en bij anderen draai je hem zo door. Gelukkig past dan een Torx nog wel, maar het kan beter.

Als ik zoiets voor heb met die kopjes slijp ik een gleufje met de dremel,platte schroevendraaier erop en vijs kan eruit.
Achteraf kijken naar een nieuw boutje of vijs voor erin.

Back