algemeen teamC topic

Volgens mij is ie voor op tapijt, en zal ie het op kunstgras wat minder doen.
Maar daarvoor hebben ze wel weer een ander modelleke bij Team C!

Dat zou zomaar kunnen maar voor mij zou een offroad echt een "fun-iets" voor erbij zijn en aangezien ik echt een Carbon freak ben i.c.m. aluminium viel deze auto mij op en als ik er dus eentje koop dan zou het sowiso deze worden doordat hij een dubbeldeks carbon chassis heeft en ik vind de plaatsing van de componenten gewoon erg strak ingedeeld. Er was al eens een conversieset voor de Kyosho maar dan had je een 2wd én een 4wd auto nodig om de set compleet te maken. Daar zat ik toen al naar te kijken maar had geen van beide staan dus dat zou een duur grapje worden. Team C heeft dát nu opgelost voor me zeg maar...
Het enige wat me niet aanstaat aan de auto is de kleur van het alu maar goed, dat is met wat caustic soda en een DIY anodiseer set zo op te lossen en zwart te maken... :D

teamc2311121.jpg

teamc2311122.jpg

teamc2311123.jpg

En nog eentje van het prototype die mee deed in een grote race... Daar wel een andere kleur aluminium wat jammergenoeg niet doorgevoerd is op het productie model...

4.jpg

TeamC Racing TM2 - Oliver Scholtz - EOS Rd2 - Langenfeld - 04-05.01.2013

Was toch echt een race op tapijt en de auto presteerde daar goed dus... :D

Volgens mij is ie voor op tapijt, en zal ie het op kunstgras wat minder doen.
Maar daarvoor hebben ze wel weer een ander modelleke bij Team C!
De tm2 is gemaak voor hoge grip banen. Maar blijkt het ook goed te doen on banen met lage grip.
Ik heb er.mee op zand getest en dat ging prima. En in engeland hebben ze al 2x de nationals gewonnen op
Een natte kunstgrass baan.

Kwa rijden kan je er.inderdaad mee rijden alsof.je met een 4wd rijd. Dus erg stabiel.
Kwa gewichts indeling is over gedach en zorgt voor een hoge bochten snelheid en erg.mooi springen.
Duurzaamheid in niks over te zeggen in +- 4 maand rijden aleen een voor en achter draagarm gebroken door volgas een baanafzeting te raken:(

Klinkt dus allemaal erg goed als ik het begrijp... Hmm, dat plaatst hem meteen weer wat hoger op de lijst haha... ;)

Ow... wist ik niet.

Dat zal Rudebits Tony (eigenaar van Rudebits) dan zeker niet zo leuk vinden, want de Team C TM2 is namelijk een regelrechte kopie van de Rudebits DB1.

Klopt, de Rudebit set inderdaad. Geen idee, als hij er toen geen patent op heeft aangevraagd heeft hij geen poot om op te staan. Dan kan hij het idd enkel "niet leuk" vinden LOLZ...

Er zit alleen wel degelijk verschil in het design hoor. De DB1 gebruikt saddle-pack lipo's en de TM2 een shorty. De motor zit op een andere plek en de electronica daardoor ook. Dus ja, het principe is hetzelfde alleen twee totaal verschillende modellen.

Ik ga zo langzamerhand eens rond kijken waar ik de TM2 voor een mooie prijs kan krijgen. Mochten mensen iets tegen komen dan hoor ik dat graag via PM (om winkelbesprekingen tegen te gaan uiteraard). :D

Ik heb vanmiddag nog een keer gereden met de Minion, dit keer met lipo. Prestaties waren een stuk beter, maar nog een stuk verwijderd van de 45 km/u. Nu is dat overdrijven door de fabrikant niet ongewoon bij RTR, maar het was leuk geweest als Team C daar niet aan mee had gedaan.

Maar goed, door de hogere snelheid kon ik de wegligging wel iets beter inschatten, en dat viel me niet tegen. Ik heb camber en toespoor een beetje op gevoel ingesteld, en de auto reageerde met deze instellingen vrij strak en voorspelbaar. Geen neiging tot uitbreken, maar vrij neutraal. Op een stukje met wat los zand was de auto wel tot driften te krijgen, maar ook daarbij prima onder controle te houden. Onderstel en transmissie lijken goed voor elkaar, tot nu toe een prettige auto om mee te rijden.

Wel bleek het vastlijmen van het klittenband op het chassis met Bison Kit geen lang leven beschoren, bij deze 2e rit kwam het al weer los. :rolleyes:
Het kunststof van het chassis is zo slecht te lijmen, de lijmresten waren er zo weer af te halen. Dat wordt dus over op plan B, met extra body posts werken, en daar de body op vastzetten. Waarom ze voor die "hybride" oplossing hebben gekozen met alleen een clip voor, en verder klittenband, terwijl er niets wil plakken op het kunststof van het chassis, geen idee.

Edit: Omdat de kap niet mooi vlak loopt in het achterste gedeelte, heb ik het idee laten varen om een body post op de achterste shock tower te doen. Plan C was dan een paar body posts op de accusteunen of achterop het chassis te doen, zoals bij de Jekyll, Twister en ZX-5. Maar ik heb geen body posts. Die in dit setje zitten zouden waarschijnlijk prima voldoen:

article28373202.jpg

Alleen moet ik er dan 2 van hebben, a bijna 5 euro, omdat er maar 1 body post in zo'n set zit. Of heeft iemand misschien een paar ongebruikt liggen, omdat het hem alleen om de wing steunen ging bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Dank je voor de herinnering, maar laat daar nu net niet de voorste body mount (op het plaatje rechts boven, boven die 2 ringetjes) bij zitten, die op de voorste chassis brace geschroefd zit, en waar ik er 2 van nodig zal hebben. ;)

Idee was om in de rechtopstaande rand aan de achterkant van het chassis aan beide kanten een gat te boren waar zo'n mount in kan vallen, en dan met een schroefje met ringetje erachter vast te zetten, zodat je hetzelfde krijgt als bij de Twister, bij de bevestiging van de body aan de achterkant. Voordeel tov mijn andere idee om de mounts vast te zetten op de accusteunen, is dat bij mounts "a la Twister" je de clips achter weg kan laten, body blijft zonder ook meestal wel zitten.

aha ja juist ik snap hem.
ik heb die bodypost nog wel en gebruikt hem niet...
heb je geen draaibankje beschikbaar?

Precies. En had de spoiler nu ook met body clips vastgezeten, dan had ik die nog wel kunnen ombouwen misschien, maar de spoiler zit geschroefd, dus dan is dat niet bruikbaar voor de body.

Geen draaibankje helaas, ook geen kennissen die beschikking over hebben.

Hou me warm aanbevolen voor die ene body post, als iemand anders er dan nog eentje voor me heeft, hoef ik geen dure setjes te bestellen. :D

waarom knutsel je zelf niet iets in elkaar? erg simpel toch?
van mij mag je hem hebben, als je de body en spoiler erbij koopt ;)

Ik weet niet of ik een stukje kunststof heb dat sterk genoeg is om goed te blijven zitten, ook nadat er een gaatje dwars door is geboord, mocht ik toch clips op de body mounts willen zetten. Ik wil wel iets dat langer mee gaat dan een weekje.

Ik heb al een reserve body, maar nog geen reserve spoiler/spoiler mounts. Ik denk er even over...

Het lijkt mij de RTR versie van een paar jaar terug of zo.
Alleen is er nog niet zoveel verandert, de nieuwe versie heeft volgens mij wel bigbores, en andere bumpers en nog wat kleine dingetjes.

Heb een setje van deze body mounts besteld, in de hoop daarmee het probleem met de bevestiging van mijn Minion body op te lossen:

10216895.jpg

Daar moet toch wel iets bruikbaars tussen zitten, en dit setje kost net zoveel als het Team C setje waarbij ik slechts 1x de voorsteun zou hebben, en verder 2 wing stays, die ik, gezien het stevige plastic, misschien wel nooit nodig ga hebben. Bovendien had ik dan 2 setjes moeten kopen om 2 voorsteunen te krijgen...

Heb een setje van deze body mounts besteld, in de hoop daarmee het probleem met de bevestiging van mijn Minion body op te lossen:

10216895.jpg

Daar moet toch wel iets bruikbaars tussen zitten, en dit setje kost net zoveel als het Team C setje waarbij ik slechts 1x de voorsteun zou hebben, en verder 2 wing stays, die ik, gezien het stevige plastic, misschien wel nooit nodig ga hebben. Bovendien had ik dan 2 setjes moeten kopen om 2 voorsteunen te krijgen...

Waarom niet gewoon een nieuw stukje klitterband. Dan ben je klaar zoals t hoort.
Ff goed ontvetten en plakken. Blijft goed zitten. al een paar jaar geen probleem mee.
Meeste buggys hebben dat zo.

Waarom niet gewoon een nieuw stukje klitterband. Dan ben je klaar zoals t hoort.
Ff goed ontvetten en plakken. Blijft goed zitten. al een paar jaar geen probleem mee.
Meeste buggys hebben dat zo.

Ik heb het kunststof ontvet voordat ik het klittenband terug plakte, en ook de 2e keer, toen ik de tip had opgevolgd om het vast te zetten met bison kit. Misschien is het kunststof van het chassis veranderd sinds een tijdje terug, maar niets hecht erop. Sterker nog, de lijmresten, eerst de CA, en later de bison kit, zijn er zonder enige moeite af te wrijven. Het zal best zo horen, en op zich is het een prima systeem, maar op het chassis van mijn Minion blijft het gewoon niet zitten...

Back