Met dank aan robr heb ik het e-maxx faq doorgespit en het onderstaande even vrij vertaald.
Wat is een LVC?
Laagspannings Cutoff. Het is een apparaat dat past tussen de esc en throttle kanaal op de ontvanger (RX), en ook wordt aangesloten op de stroom draden van de lipo batterij. Wanneer het detecteert dat de spanning is gedaald beneden een bepaald niveau, dan wijzigt het gasklep signaal afkomstig uit de RX en voorkomt dat de ESC de motor laat draaien, waardoor de lipos niet meer verder kunnen ontladen.
Verschillende LVCs werken op verschillende manieren; enkele stoppen het gaspedaal helemaal, enkele verminderen het gasklep vermogen (bekend als zachte shutdown of Cutoff), terwijl anderen door buzzers of knipperende lampjes de gebruiker waarschuwen dat hun batterijen bijna leeg zijn. Hoe dan ook, wanneer het LVC begint te kicken, moet je meteen stoppen met rijden.
Welke spanning moet de LVC hebben?
De Evx2 en HvMaxx type ESC's (ouder model met geen LVC ingebouwd) maken gebruik van twee stuks van 2s lipos, maar elk heeft zijn eigen ingang tot het ESC. Deze soort esc gebruikt in het algemeen één accupack om de BEC, de servos en de ontvanger RX van de ESC te voeden. Dus één lipo zal iets sneller leegraken dan de andere. Bij gebruik van een LVC, dat toezicht houdt op de totale spanning van beide accupacks, kan dit fout gaan omdat beide lipos nog steeds in de veilige spanning zone zitten, bijvoorbeeld:
één lipo is 5V, de andere is 7V = 12V totaal, dit is prima. Maar het is mogelijk dat een van de lipos cellen heeft die slechts op 2.5v zitten; dat is gevaarlijk laag!
Om te voorkomen dat dit gebeurt, kun je het beste één LVC gebruiken en deze aansluiten op de lipo die de BEC voedt. De BEC zijde van het ESC kan worden gevonden door één accu om beurten aan te sluiten op beide accu-aansluitingen. De kant van de BEC activeert wel de esc maar de motoren zullen niet draaien. Als de accu aan de niet-BEC kant is aangesloten gebeurd er niets.
Hoe sluit ik de LVC aan?
Het LVC wordt aangesloten tussen de ESC en het throttle kanaal van je ontvanger
Lijkt mij helder! Zie voor meer gedetailleerde info en afbeeldingen
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=423790