Algemeen Traxxas E-maxx Topic

zijn die er niet van rpm?(bulkheads)

En wat die springs betreft ik heb ze ook stugger op de maxx rc best. Er staan er genoeg van op ebay de mijne die ik heb komen uit taiwan van rc best.
Ben er goed over tevreden.

Hallo E-maxx fans, ik heb deze week een set big bore shocks gekocht en gemonteerd maar ik vind ze nogal slap.
Ik kan ze meer op spanning zetten met de spacers maar is het ook mogelijk om er stuggere veren op te zetten.
Ik heb op het forum gezocht hierover en gegoogled maar kan weinig vinden.
Wie weet raad?
Gr Joerid

tsja gooi die bigbores weg en neem bv Losi demper's,

de bijgeleverde olie is ruk veelt te dun , ik heb gereden met w2500

tsja gooi die bigbores weg en neem bv Losi demper's,

de bijgeleverde olie is ruk veelt te dun , ik heb gereden met w2500

Mmmmh, ik heb ze juist pas gekocht en die Losi dempers zijn ook niet gratis.
Misshien maar eens wat dikkere olie proberen, jij zegt w2500 en wat raden andere aan?

tsja die losi zijn goedkoper als een setje bigbores (bigbores circa $83 losi circa $ 46)

de 2500 geeft dat hij zwaar inveert en langzaam weer omhoog komt, nu vondt ik dat wel lekker ,geeft bij wegrijden dan dat de achterwielen goed op de achtergrond worden gedrukt en bij gas los iets remmen, de achterkant weer omhoog kwam en de druk op de voorwielen terecht kwam , daar zat wel de standaard olie in.

let wel is een persoonlijke set-up ,wil niet automatisch voor jouw een goed rijgedrag geven, kan zelfs het tegenovergestelde zijn voor jouw;)

Ik heb trouwens bij al mijn traxxas modelen niet alleen bij de Maxx dat ze niet perfect trug omhoog komen na het inveren zonder te accelereren.

Is het ook mogelijk om ze stugger te maken door de pistons te verwisselen?
Met minder gaatjes worden ze denk ik stugger?
Dr zitten nu pistons in met drie gaatjes, ik heb ze ook met 2 en ook met 1 gaatje.
Heeft iemand hier meer ervaring mee dan ik?

Is het ook mogelijk om ze stugger te maken door de pistons te verwisselen?
Met minder gaatjes worden ze denk ik stugger?
Dr zitten nu pistons in met drie gaatjes, ik heb ze ook met 2 en ook met 1 gaatje.
Heeft iemand hier meer ervaring mee dan ik?

Lijkt me wel. heb het niet geprobeerd.

Denk dat je beter met de olie kan gaan experimenteren ipv het aantal gaatjes in de zuiger , idd hoe minder gaatjes des te stugger .

Als je toch wilt gaan wisselen kan je beter dikkere olie nemen , voordat je de zuiger eraf hebt en een nieuwe erop , moet je daarna toch weer gaan vullen met olie ....;)

Tja olie vervangen is makkelijker dan de pistons, weet iemand welke olie er standaart in de big bores zit. Heb gegoogled maar kan het niet vinden.

In de bigbore moet gewoon standaard traxxas olie tenminste die zat er bij mij bijgeleverd.

de bijgeleverde traxxas olie is dun, viscositeit zou ik 1,2,3 niet weten ,vond hem voor de vering te dun , de auto zakte in bij montage en bij rijden lag het chassis steeds redelijk laag , enige vering zat er niet in, daarom overgestapt naar andere schokbrekers met andere olie , dat rijdt nu veel soepelere..:cool:

front skidplate heb ik van gpm besteld.
Alleen de bulkhead daar ben ik nog niet over uit.wat zeggen jullie ervan?
gr.

Ik heb een setje bulkheads van FLM besteld na een botsing gister met een stoeprandje
Mijn frontbulkhead is aan één kant helemaal gescheurd.
Ik vond op het forum veel goede referenties van FLM dus die heb ik maar besteld en heb ook gelijk maar de armen ook besteld dus ik ben benieuwd wat er binnen komt.

Back