Algemeen Traxxas E-maxx Topic

hij doet het :+

Nu effe naar buiten, lekker rijden!

Eh.... ik heb dus lipo's... en goed opgelet wanneer de power minder werd... die werd ineens minder dus snel gestopt...

Toen kwam er rook onder de kap weg (kut)

en de motoren waren echt loei en loeiheet... kap eraf en effe laten afkoelen

Kan dat kwaad? Ik begrijp dat het krachtige motoren zijn... maar roken?

Ik heb overigens niets extreems gedaan... gereden op mul zand... paar kleine jumps, scherpe bochtjes...

Ik ga zo die lipo's laden en dan fingers crossed

Edit:

Als ik em nu rol (met de hand) hoor ik getingel (pingpingping alsof je iets tegen een spaak van een wiel houd)

Echt soepel loopt het ook niet...

Zou de centrale diff kapot kunnen zijn?

Edit:

Als ik de motoren los haal loopt ie soepel.... de ene motor geeft elke keer dat ie 'rond' is een "ping" en de andere loopt enorm stroef...

Laatst bewerkt:
Grote kans dat de motoren al gesneuveld zijn,had ik ook..rammelen de koolborstels nog niet naar buiten?
Als je Lipo`s rijd,koop dan gelijk een goed (brushless)motorsetje(incl regelaar),met een lipo cutt-off,ben je dat risico ook kwijt.(je moet waarschijnlijk toch nieuwe motors kopen)
Ik heb er een setje HPI E-Savage motors ingezet,voor 25 euro bij PK-Racing,had gelezen dat die beter/sneller zijn dan Traxxas,maar naar 5 minuten was mijn accu kapot,dus ik kan je niet zeggen of die langer mee gaan.
Ik verkoop mijn Max,maar als ik hem had gehouden,dan kwam er 70% zeker een Novak HV 4.5 set in (30% kans voor de MMM),maar welke lipo`s was ik nog niet over uit,welke lipo`s heb jij eigenlijk,en hoe lang kon je rijden?
Mike

Grote kans dat de motoren al gesneuveld zijn,had ik ook..rammelen de koolborstels nog niet naar buiten?
Als je Lipo`s rijd,koop dan gelijk een goed (brushless)motorsetje(incl regelaar),met een lipo cutt-off,ben je dat risico ook kwijt.(je moet waarschijnlijk toch nieuwe motors kopen)
Ik heb er een setje HPI E-Savage motors ingezet,voor 25 euro bij PK-Racing,had gelezen dat die beter/sneller zijn dan Traxxas,maar naar 5 minuten was mijn accu kapot,dus ik kan je niet zeggen of die langer mee gaan.
Ik verkoop mijn Max,maar als ik hem had gehouden,dan kwam er 70% zeker een Novak HV 4.5 set in (30% kans voor de MMM),maar welke lipo`s was ik nog niet over uit,welke lipo`s heb jij eigenlijk,en hoe lang kon je rijden?
Mike
kan best zijn dat de koolborstels rammelen....

Ik heb dit ook al gevraagd op het traxxas forum... hun hadden een aantal setjes motoren waaronder een 700 HO setje voor 100 dollar die ik wel interessant vond.

Ik ga vandaag iig even met PK bellen, dan mogen hun dit probleem oplossen. Misschien deze motoren inruilen en dan een wat sterker setje erin gelijk.... (als je dan toch bezig bent)

Mijn lipo's zijn van TOPCAD. Was een aanbieding bij PK. 5000mah... hoelang ik ermee deed weet ik niet maar ik gok zeker 20 minuten... maar dat weet ik niet :P

Wel kut dat mijn soldeerbout kut is (25w) ik kreeg de stekkers ook al niet goed gesoldeerd (door PK laten doen). Zal met de motoren hetzelfde zijn :(

@mikebike, je verkoopt je e-maxx? waarom dan? ik heb er best spijt van dat ik hem heb weggedaan dus zit er over te denken om er weer eentje te kopen:p

Ja,als ik er nog een goede prijs voor krijg,wou ik hem wel weg doen,ik heb er de nodige euro`s aan uit gegeven,en er maar weinig mee gereden..nu ging er ook al 1 accu kapot,dus hij staat nu op de plank te verstoffen.(De 2 accu`s die ik er bij kreeg van jouw,waren ook al snel minder,nadat ik ze een paar x in mijn ,verkocht inmiddels`brushless boot had leeggetrokken)
Ik heb inmiddels weer een HPI Baja 5B SS gekocht,en heb er eigenlijk geen tijd voor,laat staan voor 2 rc`s:(.
Als ik de Max houd,dan spaar ik straks wel een x voor lipo`s en een brushless set (Novak of MMM),en rijden me zoontje en ik wel samen hoop ik een x..
Mike

Heb nu 2 nieuwe motoren (van HPI), kan ik iig weer rijden.

Krijg alleen de pinions niet los... dat is echt zwaar kut. ik heb de originele meegeleverde hex sleutel al gesloopt...

Ik denk dat ik morgen bij quartel maar 2 nieuwe pinions haal (hoop dat ze ze op voorraad hebben:o) en dan de slijptol in deze motoren...

Edit: Ik zat ook al te kijken naar die 700 HO's (of dan de 700's)

Runtime word er zeker een stuk korter van?

Hoihoi,

even deze topic weer omhooghalen. :-P

Maare ik ga dus een Emaxx 3905 kopen die schade heeft, van een maatje hier verderop. Samen met 2 Intellect 4600.

Deze dus:

dsc00640ey7gf2.jpg

Ik ga dus de onderdelen kopen die kapot zijn bij liquidrc, de chassis en de shocktower.

Daarna ik ga een Ezrun Brushless setje kopen van 13 of 9 turns. :o

Ik wou vragen of de Ezrun het wel gaat houden. :-P Of is de Corally brushlesssetje van pk een betere optie?

Ik ga geen 200 a 300 euro voor alleen een brushlessetje betalen.:p

Wat mijn doel is: Beetje snelheid hebben en toch nog een lange rijtijd hebben.

Als ik de brushlesssetje heb ga ik alle 2 de accu's in chassis leggen en ik verbind 1 ervan met de regelaar, als die op is verbind ik de andere accu met de regelaar. Dat scheelt gewicht in je tas of zakken.:D'

Daarna ik ga een Ezrun Brushless setje kopen van 13 of 9 turns. :o

Ik wou vragen of de Ezrun het wel gaat houden. :-P Of is de Corally brushlesssetje van pk een betere optie?

Ik ga geen 200 a 300 euro voor alleen een brushlessetje betalen.:p

Wat mijn doel is: Beetje snelheid hebben en toch nog een lange rijtijd hebben.

Weet iemand het antwoord?

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk niet dat dat setje krachtig genoeg is... misschien een Novak 6,5T motor?

Of anders KD Revolver 700HO?

Novak ? Ik zeg toch dat ik geen 200 euro aan een motor wil uitgeven.:p

En bij die kershaw geval motoren denk ik dat je weinig rijtijd heb.

Mn vader heeft Zaterdag een E-Maxx gekocht (in dortmund 2e hands )
zat een Novak 4.5T brushless setje in, 8 alu big-bore schokbrekers, RPM draagarmen en shocktowers en Titanium skidplates. :)
heeft er 2 2s LRP Lipos bij gekocht.. en ik geloof dat die auto zo nog sneller is dan mn MF2 met een 5.5T Lipo O.o
Ik vind hem wel erg gaaf uitzien (hoewel ik de E-Revo mooier vind) en echt super lomp. doet de naem monstertruck iig alle eer aan.

Maar met 4,5 turns heb je te weinig rijtijd vind ik.;)

Rijtijd=hetzelfde als orginele motoren..

De rijtijd van de standaard motoren vind ik dus te weinig.:p

Maar ik denk dat het de Traxxas Brushless setje word.:D

140 dollar ongeveer, rijtijd is wel veel met een goeie accu en toch veel snelheid.:cool:

Back