Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Das heel goed om te horen Nard. Mijn oog is namelijk gevallen op een 1700kV.
Ik zat eerst ook te denken aan een Turnigy/iMAX TORO 2160kV. Maar ga dan denk ik voor de Tekin T8.

Als je voor de 1700kv gaat dan zou ik wel 5S rijden / overwegen. De motor werkt het efficiëntst rond tussen de 30 en 35k toeren.

1700kv * 4s * 3.7v = 25.160 rpm
1700kv * 5s * 3.7v = 31.450 rpm
1700kv * 6s * 3.7v = 37.740 rpm

Als je voor de 1700kv gaat dan zou ik wel 5S rijden / overwegen. De motor werkt het efficiëntst rond tussen de 30 en 35k toeren.

1700kv * 4s * 3.7v = 25.160 rpm
1700kv * 5s * 3.7v = 31.450 rpm
1700kv * 6s * 3.7v = 37.740 rpm

Stel ik ga toch rijden met 4S , wat zou dan het grootste effect zijn dat er is omdat hij dan minder toeren maakt. Ik neem aan dat hij toch gewoon flink zal rijden.

Als je dan toch een leuke top snelheid wilt ga je hem zwaarder vertanden. Vergelijk het met je fiets, het lijkt alsof je hem constant in een hele zware versnelling hebt, dan is het gewoon zwaar voor jou. Een hoge gearing met een lage kv motor is gewoon zwaar voor je motor. Je moet een balans vinden tussen kv en gearing; dus een goede versnelling dat je snel van je plaats komt maar ook nog voldoende hard kunt fietsen ;).

Heeft te maken met stromen etc etc, ik weet er het fijne niet van dus dat durf ik niet aan je uit te leggen.

Hallo,

Vandaag lekker kunnen rijden met mijn e-maxx, maar een probleem deed zich voor..

Toen de E-maxx op snelheid was sloeg die plotseling voorover zijn kop, Toen ik erbij was, en een beetje gas gaf draaide de motor wel, en de pinion & center gear, maar ging die niet vooruit. Nu lijkt mij dit dus een probleem in de transmissie. Het betreft een Gorilla maxx gearbox.

Toen ik thuis was, en de E-maxx optilde zag ik plotseling een onderdeeltje liggen. Het is een staafje, met schroefdraad en een inbus. (zie foto`s). Het lijkt een bewegend onderdeeltje gezien de beschadigingen, ook is die krom.

Weet iemand wat dit onderdeeltje is?? Of weet iemand wat er gebeurd kan zijn toen die omsloeg??

Hallo,

Vandaag lekker kunnen rijden met mijn e-maxx, maar een probleem deed zich voor..

Toen de E-maxx op snelheid was sloeg die plotseling voorover zijn kop, Toen ik erbij was, en een beetje gas gaf draaide de motor wel, en de pinion & center gear, maar ging die niet vooruit. Nu lijkt mij dit dus een probleem in de transmissie. Het betreft een Gorilla maxx gearbox.

Toen ik thuis was, en de E-maxx optilde zag ik plotseling een onderdeeltje liggen. Het is een staafje, met schroefdraad en een inbus. (zie foto`s). Het lijkt een bewegend onderdeeltje gezien de beschadigingen, ook is die krom.

Weet iemand wat dit onderdeeltje is?? Of weet iemand wat er gebeurd kan zijn toen die omsloeg??

Dat is het asje dat in je aandrijfas hoort te zitten. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat die krom was en er uit viel. Doordat deze er uit is gevallen zit je aandrijfas los.

kijk. Het is heel simpel ergens in je aandrijf lijn zitten een as en een bijvoorbeeld een pinion (vanuit je gearbox voor diff of achter diff) die pinion en die as moeten met elkaar verbonden worden dat gebeurd d.m.v dat schroefje.

fototje:
full

p.s foto is wat klein houdt CTRL ingedrukt en scroll naar boven. Dan kan je het wat beter zien. Ik wil niet zeggen dat het perse dat schroefje is het kan ook op een hele andere plaats in je aandrijflijn zitten

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn Slash het zand + vuil naar binnen word gegooid door dat de wielen binnen de kap vallen. Vooral als je door de modder rijd wat ik overigens niet doe met mijn Maxx doe imv de mmm die niet tegen water kan.

Back