Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Als ik zo mijn onderste draagarmen bekijk, lijkt me dat niet goed om in alu. uit te voeren , gezien wat voor schade er al op zit ;)Maar ieder zijn voorkeur:cool:

Ik ben voor het volgende gegaan:
- FLM chassis
- GA bulkeads
- RPM skidplates & armen
- MIP CVDs
Dat moet redelijk hufterproof zijn
Nu nog de transmissie in elkaar zetten, motor mounten en rijden maar...

Die 2011 versie van hem is gebaseerd op de Razor van UE .

razor.jpg

Erg mooi spul , jammer genoeg nooit in productie gegaan .

Ralf

Nu Tinuss zijn mooie maxxen heb laten zien, wou ik jullie deze maxx ook niet ontnemen.
Dit is een compleet bouwverslag van ook een mooie maxx
Maxx Bling

Tja Tinuss, het ziet er zeker erg moooi uit.
Helaas is het niet voor iedereen weggelegt.
Alles wat mooi is en kwalitatief goed is, is zo verekte duur!!

zijn er ook allterrein banden voor de Maxx die zowel op het zand en het asfalt niet zo hard slijten?
Of wat voor bandjes hebben jullie?

gr

zijn er ook allterrein banden voor de Maxx die zowel op het zand en het asfalt niet zo hard slijten?
Of wat voor bandjes hebben/gebruiken jullie?

gr

Oorzaak dat ik nieuwe banden moet is,Dat mijn vriendin een wheely trok van +-20 meter en toen vloog er een stuk rubber van de rechter achterband af met een diameter van +- 7cm.(niet dat ik dit erg vind had mij ook kunnen overkomen.):p

Oorzaak dat ik nieuwe banden moet is,Dat mijn vriendin een wheely trok van +-20 meter en toen vloog er een stuk rubber van de rechter achterband af met een diameter van +- 7cm.(niet dat ik dit erg vind had mij ook kunnen overkomen.):p

Ik heb de originele banden, doen het altijd goed!!
full

En ik heb ook nog deze set, is minder goed voor de assen en de tandwielen
want deze hebben erg veel grip:yes:
full

Er is genoeg keuze, het is maar net wat je wil.

Laatst bewerkt door een moderator:
vertel getaped? zodat ze niet zo opblazen tijdens vol gas?
Of hoe gaat dit in zijn werk?

Zijn er geen betere banden als stock? Bedoel ik heb mijn Maxx nog niet zo lang en mijn stock banden zijn al kapot.

idd tapen voor het opzwellen tijdens het rijden, de dikte van de banden zijn matig , maar met het profiel voldoen ze prima, op gras, los zand, betonplaat.

tuurlijk ieder zijn eigen rijstijl met daarbij de grip .........

idd tapen voor het opzwellen tijdens het rijden, de dikte van de banden zijn matig , maar met het profiel voldoen ze prima, op gras, los zand, betonplaat.

tuurlijk ieder zijn eigen rijstijl met daarbij de grip .........

Klinkt interessant, hoe bedoel je tapen??
Leg mij dat eens uit want mijn stock banden zwellen ook erg op met
vol gas.
Ik heb er nog nooit vangehoord, van banden tapen.

:confused:

Klinkt interessant, hoe bedoel je tapen??
Leg mij dat eens uit want mijn stock banden zwellen ook erg op met
vol gas.
Ik heb er nog nooit vangehoord, van banden tapen.

:confused:

staat genoeg op het www, maar ik heb eerst de banden gekookt , dan komt de band los van de velg , goed laten drogen , band binnenste buiten keren , ductape of gelijkwaardig nemen. Stuk tape met de plakrand naar boven neerleggen, band erover heen rollen, min 1x keer ,band weer terug keren , dan banden lijmen en klaar .....

Let wel op met het koken ,spreek voor zich :yes:, en de banden en velgen goed in de gaten houden op vervorming omdat alles zacht wordt.Soms moet je band een beetje helpen, maar let op alles is zacht en een scheur of gat heb je zo gemaakt , 3 van de 4 ging goed , de laatste niet maar die was al een keer gescheurd net op de velg rand,overleg ook even met moeders dat je haar gereedschap gebruikt .;):D:rolleyes:

Suc6:cool:

Laatst bewerkt:
staat genoeg op het www, maar ik heb eerst de banden gekookt , dan komt de band los van de velg , goed laten drogen , band binnenste buiten keren , ductape of gelijkwaardig nemen. Stuk tape met de plakrand naar boven neerleggen, band erover heen rollen, min 1x keer ,band weer terug keren , dan banden lijmen en klaar .....

Let wel op met het koken ,spreek voor zich :yes:, en de banden en velgen goed in de gaten houden op vervorming omdat alles zacht wordt.Soms moet je band een beetje helpen, maar let op alles is zacht en een scheur of gat heb je zo gemaakt , 3 van de 4 ging goed , de laatste niet maar die was al een keer gescheurd net op de velg rand,overleg ook even met moeders dat je haar gereedschap gebruikt .;):D:rolleyes:

Suc6:cool:

Kijk eens aan, dat zijn de goeie tips!!
Als ik nieuwe banden moet hebben ga ik het eens proberen.
Bedankt voor de tips :p

Beste E-maxx-forum lezers,

Ik heb sinds een paar weken een E-maxx (brushless) en net een 2e hands roller erbij gekocht.
Nu wilde ik van die roller een truggy\buggy maken, alleen zit ik met het ''probleem'' dat ik niet weet welke wing-mount er op een E-maxx past.
Wel wat gevonden op internet link; 2008 New Era Models: T25336MT Adjustable wing mount and aluminum adapter plate w/hardware (shock tower not included) Uses WING number TTRPD1903-B

maar ik wil niet in het buitenland kopen, omdat ik geen creditcard heb en nog geen ervaring heb in het online kopen op buitenlandse sites.

Weet iemand een wing-mount die erop past en op de Nederlandse markt verkocht wordt?

Back