Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Ja, dacht ik ook al. Er zijn, denk ik, teveel kabels gebruikt en soldeerwerk?

Met de kabels en het soldeerwerk is niets mis. Alleen het lijkt op een parallel aansluiting. Maw je rijdt op 8.4volt met 9200mah.

Als je de accu's in serie aansluit krijg je 16,8v met 4600mah. Als je zelf een soldeerbout hebt, is het erg makkelijk om de accukabels op de regelaar om te zetten naar een serie-aansluiting.

nu wel, en dan krijg je zoiets:
TRA3395-2.jpg

Wij zullen pas blij zijn als het terug gaat :D

Laat zeker nog iets weten

Groeten

Ik ben vandaag dus naar de hobby winkel geweest, en zoals drkdgglr al aangaf, de bedrading was inderdaad verkeerd. ik heb de foto van JelcoGhysels getoond aan de man, en hij heeft de bedrading direct aangepast. Een kleine testrit later bevestigde de aanpassing. Nu kan ik (bijna, ik weet wel dat je met LiPo's moet rijden ...) ten volle genieten van mijn Mamba Monster systeem. Hierbij wil ik nog eens iedereen bedanken die mij hier, op dit schitterende forum, heeft geholpen. Bedankt! :thumbsup:

PS: dit is de definitieve opstelling:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had toch nog een vraagje: de man van hobby winkel heeft me al meerdere keren gewaarschuwd over het feit dat mijn banden nogal snel zou kunnen kapot gaan. Moet ik me echt zorgen maken of niet? Anders wordt dit wel een heel dure hobby.

Tja, t is wel een redelijk dure hobby, en er kan wel eens wat kapot gaan.
Nu zijn de stock banden iet minder van kwaliteit als bv Prolinebanden, maar kunnen ook lang mee gaan, zeker als je op gras rijd.
Als je veel op stenen rijdt kunnen er wel eens scheuren in komen.

Ik had toch nog een vraagje: de man van hobby winkel heeft me al meerdere keren gewaarschuwd over het feit dat mijn banden nogal snel zou kunnen kapot gaan. Moet ik me echt zorgen maken of niet? Anders wordt dit wel een heel dure hobby.

Klopt zeker met in serie rijden, gevolg sneller van het "balloonen" van de banden wat dan scheuren tot gevolg heeft, zeker waar de band op de velg is gelijmd .
Stock banden zijn ook matig , tot slecht beter gaan voor proline banden op velg en evt de banden tapen aan de binnen zijde om het " balloonen" tegen te gaan.
( balloonen = het grotere worden van de band bij hoge toerentallen zonder grip, bv bij een wheelie de voorste banden).

Dag beste forumers,

ik wou juist even mijn vreugde komen uiten nadat Traxxas mij heeft verkozen als winnaar van hun "Monthly Photo Contest" op Facebook. Misschien moeten jullie ook eens zoiets organiseren op dit forum?

Ik had ook nog volgende vraag: als ik dan toch ooit eens LiPo batterijen zou kopen, wat raden jullie mij dan aan? Met wat moet er ook rekening worden gehouden? Ik denk daarbij aan de C-rating, mAh, voltage, amp, hard-case/soft-case, aantal cellen, etc. Heeft er hier iemand ervaring mee?

Dag beste forumers,

ik wou juist even mijn vreugde komen uiten nadat Traxxas mij heeft verkozen als winnaar van hun "Monthly Photo Contest" op Facebook. Misschien moeten jullie ook eens zoiets organiseren op dit forum?

Ik had ook nog volgende vraag: als ik dan toch ooit eens LiPo batterijen zou kopen, wat raden jullie mij dan aan? Met wat moet er ook rekening worden gehouden? Ik denk daarbij aan de C-rating, mAh, voltage, amp, hard-case/soft-case, aantal cellen, etc. Heeft er hier iemand ervaring mee?

Koop gewoon turnigy lipo's in Duitsland, geen douane kosten en je hebt ze snel

MVG

Dag beste forumers,

Waarom post je die winnende foto niet hiero?

De lipo's van hobbyking doen het goed!
Probeer een zo hoog mogelijke C-rating en het lieftst een hardcase.
verder vind je bij de reviews wel als de accus geschikt zijn voor de Maxx.

idd +1 turnigy lipo's in Duitsland, geen douane kosten en je hebt ze snel!!
gr

Waarom post je die winnende foto niet hiero?

De lipo's van hobbyking doen het goed!
Probeer een zo hoog mogelijke C-rating en het lieftst een hardcase.
verder vind je bij de reviews wel als de accus geschikt zijn voor de Maxx.

idd +1 turnigy lipo's in Duitsland, geen douane kosten en je hebt ze snel!!
gr

Hier is de desbetreffende FOTO

Koop gewoon turnigy lipo's in Duitsland, geen douane kosten en je hebt ze snel

MVG

Hij vraagt om welke en waar rekening mee te houden. Beetje meer info kan dan geen kwaad denk;)
En hoogste c-rating is niet nodig, want er wordt over het algemeen niet veel meer gevraagd als 150A, dan is het alleen maar weggegooid geld om accu's te kopen van 250A oid.
5200mah 30c/40c is een veelgebruikte bv ( hardcase 2cell )

Back