Algemeen Traxxas E-maxx Topic

edit knop misschien??
Dan had je die 2e kunnen verwijderen ipv nog een 3e post erachteraan te gooien.
Kan iemand met een emaxx eens deze jongen overtuigen welke accu's er in een emaxx passen? En dat er niks beters is voor dit geld dan turnigy accu's ( al kun je ook af en toe ook een slechte treffen )

sommige mensen zijn niet te overtuigen , geloven alles wat ze lezen....

maar ik heb de flightmax lipo's er in , kosten nix en power zat

Ralf

@simtom

1. welke C-rating raden jullie aan? Hoe hoger hoe beter rij je Brushless dan minimaal 25C
2. bij sommige LiPo's staat er 2S2P bij andere 2S1P, wat wil dit zeggen? Dat weet ik ff niet
3. hard-case of soft-case? Hard case is beter maar in de e-maxx zitten de lipo's redelijk beschermd
4. de meeste 2S LiPo's zouden, enkel gebaseerd op de afmetingen, niet passen in de E-Maxx, waar of niet? klopt

zal wel ff kijken welke bij mij het beste passen

Groet Ronald

Heb zelf ook turnigy accu's. Bij aankomst waren ze bij mij niet goed gebalanced maar dat was een kwestie van aan de lader hangen en leeg rijden. Na een keer of 2 dit gedaan te hebben waren ze weer in balans.

1 nadeel van softcase turnigy's, de draden komen bij sommige batterijen aan de zijkant eruit wat nog wel eens problemen kan veroorzeken. Hoe om dit op te lossen --> koop hardcase, daar plug je de draden in de batterij zelf.

2012-01-11%25252009.25.16.jpg

2012-01-11%25252009.25.01.jpg

Deze lipo past perfect zoals je ziet. Je moet wel ff deze bestellen maar dat is zeker de oeite waard!!!!!

Deze lipo past perfect zoals je ziet. Je moet wel ff deze bestellen maar dat is zeker de moeite waard!!!!!

Zitten die spacers niet gewoon standaard bij de E-Maxx? Let wel: ik heb wel de chassis van de BRUSHED E-Maxx, die ik weliswaar heb geüpgrade naar de Brushless versie.

Nee als je ff leest in de link deze zijn hoger past er een dikkere lipo onder

Laatst bewerkt door een moderator:
De LiPo's zijn vandaag (toevallig op mijn verjaardag) toegekomen, en als leek in het solderen was het natuurlijk ff moeilijk om een oplossing te vinden om de 8awg kabels in een TRX-connector te krijgen.
Is het dan ook een goed idee om de bullet-connecters af te knippen en daaraan de TRX-connector de solderen? Na het zien van [URL="
[/URL] video was dit immers de vooropgestelde oplossing.

De LiPo's zijn vandaag (toevallig op mijn verjaardag) toegekomen, en als leek in het solderen was het natuurlijk ff moeilijk om een oplossing te vinden om de 8awg kabels in een TRX-connector te krijgen.
Is het dan ook een goed idee om de bullet-connecters af te knippen en daaraan de TRX-connector de solderen? Na het zien van [URL="
[/URL] video was dit immers de vooropgestelde oplossing.

Als je nog niets hebt geknipt, zou ik ook niet knippen :D

Koop gewoon een tussenkabeltje, kost niet zoveel maar is veel properder en ik heb gehoord dat je zo het minst stroom verliest

MVG

Als je nog niets hebt geknipt, zou ik ook niet knippen :D

Koop gewoon een tussenkabeltje, kost niet zoveel maar is veel properder en ik heb gehoord dat je zo het minst stroom verliest

MVG

Nu ja, één kabel is al geknipt... Ik zal dus moeten solderen. Het zien er wel robuuste batterijen uit.

Het lijkt me niet logisch om er nog een setje stekker tussen te doen, en dat kan nooit meer stroom doorlaten als 1 setje stekkers.
Gewoon solderen dus, had alleen EC5 of dean connectors genomen.

Het lijkt me niet logisch om er nog een setje stekker tussen te doen, en dat kan nooit meer stroom doorlaten als 1 setje stekkers.
Gewoon solderen dus, had alleen EC5 of dean connectors genomen.

Tja, had ik dit vanaf het begin geweten zou ik deze connectors gebruikt hebben. Nu zou het gek zijn om alles weer te beginnen veranderen.

Beste Maxx rijders,

Na een hele tijd plezierig met mijn maxx gereden/gebasht te hebben is het tijd voor groot onderhoud.

Heb de hele maxx nagekeken wielen recht gezet schroefjes aangedraait.Je kent het wel.:D

Alleen nu stuit ik op 2 dingen.

1 Servo Saver Steering Assembly functioneert niet meer naar behoren.En er zit een hoop speling op.:(
Als ik naar lings stuur en dan mijn stuur los laat komen de wielen niet meer mooi recht te staan en blijven naar lings wijzen.andersom het zelfde verhaal. :confused:Aan de servo ligt het niet dit is een savox sc-1256tg die werkt nog goed.:)

Wat is een goede Servo Saver Steering Assembly voor de maxx of welke gebruike jullie?

2 De Mamba motor maakt veel meer kabaal dat eerst (het geluit van de wikkeling als ik hem zagtjes voort duw)?Maar hij doet het wel gewoon alleen met meer herrie.Loopt ook niet zwaarder als normaal.
Weet iemand zo wat hiermee aan de hand is?:)

gr

2 De Mamba motor maakt veel meer kabaal dat eerst (het geluit van de wikkeling als ik hem zagtjes voort duw)?Maar hij doet het wel gewoon alleen met meer herrie.Loopt ook niet zwaarder als normaal.
Weet iemand zo wat hiermee aan de hand is?:)

gr

Ik heb hier niet veel verstand van, maar zou je het niet kunnen oplossen door aan de 'rotor' wat fijne olie te smeren? Of is het niet zo'n probleem?

Back