Algemeen Traxxas E-maxx Topic

ik ga m naast een andere E-maxx leggen en beide uit elkaar halen, eens zien of er een verschil in zit. Ik heb hem één keer uit elkaar gehad toen ik de parts ging dyen. Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat ik iets niet juist heb terug gezet, eigenlijk hoop ik hierop zodat het euvel snel gevonden is!!!!

allen bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Had nog even 't vermoeden dat de RPM axle Carriers icm de stock armen het probleem konden veroorzaken maar helaas.... Uiteindelijk heb ik een extra rubbertje bij de Spring saver gedaan en toen ging het al wat beter. kortom, de veer zal wel naar z'n ruk zijn!

Met deze conclusie heb ik een nieuwe Servo saver besteld en zal nog ff melden of het gewenste resultaat is bereikt!

regelaar doorgebrand

hoi wie kan mij advies geven wat betrefd een andere regelaar voor mijn emaxx
was net aan het rijden met mijn emaxx met twee 2cels 7.4v 5000mh accus in combo met dubbele revolver900 motoren en de evx-2 duel motor regelaar
maar naar een minuut of tien lekker gereden te hebben op een mooi gemaaid grasveldje met wisselende snelheden stopte hij er toch mee en kwan een beetje (veel) rook uit en doet nu niks meer.
nu is de vraag dus is er een beter / sterker alternatief wat betrefd een andere regelaar.

hoop dat iemand iets weet.

Had nog even 't vermoeden dat de RPM axle Carriers icm de stock armen het probleem konden veroorzaken maar helaas.... Uiteindelijk heb ik een extra rubbertje bij de Spring saver gedaan en toen ging het al wat beter. kortom, de veer zal wel naar z'n ruk zijn!

Met deze conclusie heb ik een nieuwe Servo saver besteld en zal nog ff melden of het gewenste resultaat is bereikt!

't gaat nu een stuk beter. Ik moet nog wel het één en ander juist afstellen maar je ziet zeker verbetering!

Vraagje voor de kenners,

ik heb FLM bulkheads en heb nu RPM armen gekocht maar ik kan deze niet bevestigen aan de bulkheads omdat de pins zo'n 3 mm te kort zijn.
Moet ik de standaard bulkheads weer gebruiken of weet iemand welke pins ik moet gebruiken en evt waar ik die kan krijgen.

zijn de FLM bulkheads beter dan de stock?

Hmmm ja ze zijn stevig maar het is alu en alu is en blijft "zacht"
en als ze een stootje krijgen en er verbuigt iets word het moeilijk om de andere delen los te krijgen.
Maar iedereen heeft zijn eigen voordelen en nadelen.
Enne de stock zijn ook goedkoper!!

Ik heb een vraagje ivm "upgrades" en "tuning-parts" voor de E-Maxx. Wat zijn volgens jullie de onderdelen die je direct moet vervangen met sterkere varianten? Ik bedoel enkel upgrades die de E-Maxx ook effectief beter doen presteren en geen cosmetische upgrades. Ik weet niet of er een een verschil is tussen de brushless edition en de brushed edition (uiteraard de motoren) maar ik had (en heb nog steeds) de brushed edition, alleen heb ik de motoren en de ESC (die ik nog steeds probeer te verkopen...) vervangen door de Mamba Monster. Ik weet maw niet of er bij de brushless edition al betere onderdelen zitten.

Alvast bedankt,
simtom

Heel kort door de bocht, zoveel mogelijk kunstof onderdelen vervangen naar RPM. Ik had dit als voorraad achter de hand en vervangde als het stock spul kapot ging

Heel kort door de bocht, zoveel mogelijk kunstof onderdelen vervangen naar RPM. Ik had dit als voorraad achter de hand en vervangde als het stock spul kapot ging

Ok, bedankt.
Weet je toevallig een winkel in Nederland/België die een grote voorraad RPM heeft? Of misschien een goede internationale winkel?

Groeten,
simtom

Ok, bedankt.
Weet je toevallig een winkel in Nederland/België die een grote voorraad RPM heeft? Of misschien een goede internationale winkel?

Groeten,
simtom

Bijna elke goeie rc winkel kan alle RPM spullen gewoon voor je bestellen.
RPM is zeker een goeie vervanger voor de stock-parts.
Ze zeggen dat dit "hufterproof" is.

Liquid.com, meestal binnen 1 week in huis en de helft goedkoper dan NLD winkels. Verzendkosten zijn maar $0,99. Ik ben destijds begonnen met de armen en axle carriers. Voor de achterkant is daar een speciale set voor.

Wat betreft de kosten; je hoeft ook niet alles tegelijkertijd te kopen! Maar feit blijft, ik kan alleen in de portomonee van mijzelf kijken.

Oja, wat maakt t ons, als wij in staat zijn geweest om hufterproof rpm spul kapot te krijgen tijdens bashe? :)

Koop ook een voorraad bulkheads en die schroeven waar je de armen mee vast zet. Met name de middelste maat van die set schroeven gaan vaak kapot. De langste maat houdt je vervolgens het meeste over.

Een maat van me, ruud van rooij, heeft die lange schroeven vervolgens met een slijptol kleiner gemaakt omdat we er wel heel veel hadden. Dit gaat prima!

Ik zou gewoon lekker rijden met de stock spullen er gewoon op. Ik weet niet of je brushless rijd maar het valt wel mee hoor met dingen die kapot gaan. Ik heb de brushless max al een paar jaar en eigenlijk niet veel kapot. Ja in een skate park krijg je alles en elke auto kapot natuurlijk!!!!

Groet Ronald

Liquid.com, meestal binnen 1 week in huis en de helft goedkoper dan NLD winkels. Verzendkosten zijn maar $0,99. Ik ben destijds begonnen met de armen en axle carriers. Voor de achterkant is daar een speciale set voor.

Wat betreft de kosten; je hoeft ook niet alles tegelijkertijd te kopen! Maar feit blijft, ik kan alleen in de portomonee van mijzelf kijken.

Oja, wat maakt t ons, als wij in staat zijn geweest om hufterproof rpm spul kapot te krijgen tijdens bashe? :)

liquid.com kom ik heeeeeeel ergens anders uit..... :confused:

Back