Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Naja hij zegt dat ik 45 gegaan zou moeten zijn.
Dat kan best. Ik heb geen meter in mijn hoofd zitten :rolleyes:

Maar hard was het niet. Ik zat binnen een paar secondes op z'n top in dit kleine straatje.

Over het algemeen is de MMM toch wel sterk? Qua power? Geen powerverlies etc.?

Geen meter in je hoofd?! Das raar! ;)

Zonder gein, De Mamba Monster combo is een Prima combo ( Ikzelf heb alleen de ESC gehad, en was daar wel tevreden mee, tot ik een NEU en een Tekin RX8 had, maar dat terzijde ) maar probeer nou eerst eens een 20T of desnoods een 22T pinion, dan ga sowieso al harder.
Persoonlijk zou ik voor een 20T pinion gaan, dan kun je goed allround rijden, en zo duur zijn die pinions nou ook weer niet, dus kan je altijd nog een pinion kopen, of kijken naar een assortimentje, sommige merken hebben die ( Castle geloof ik ook ).

Let er wel op dat je een monstertruck hebt, wat nooit een goed handelbaar snelheidsmonster zal worden..
En al ga je hard, dan is hij niet goed te besturen ivm met het hoge COG en de zwabberende banden en veren..
Lekker mee bashen met dat ding, zand gras etc :)

Geen meter in je hoofd?! Das raar! ;)

Zonder gein, De Mamba Monster combo is een Prima combo ( Ikzelf heb alleen de ESC gehad, en was daar wel tevreden mee, tot ik een NEU en een Tekin RX8 had, maar dat terzijde ) maar probeer nou eerst eens een 20T of desnoods een 22T pinion, dan ga sowieso al harder.
Persoonlijk zou ik voor een 20T pinion gaan, dan kun je goed allround rijden, en zo duur zijn die pinions nou ook weer niet, dus kan je altijd nog een pinion kopen, of kijken naar een assortimentje, sommige merken hebben die ( Castle geloof ik ook ).

Let er wel op dat je een monstertruck hebt, wat nooit een goed handelbaar snelheidsmonster zal worden..
En al ga je hard, dan is hij niet goed te besturen ivm met het hoge COG en de zwabberende banden en veren..
Lekker mee bashen met dat ding, zand gras etc :)

Haha idd! Ik zal de andere pinions halen.

Maar op 4s had ik echt veel meer koppel verwacht, vooral als ik de filmpjes op YouTube zie. Nog maar ff kijken maar mijn slipperclutch.

Ik ben een beetje bang dat de motor half dood is of zo...

Zijn je slipperpads nog wel goed?
Ik zou zeggen probeer eerst eens een andere pinion, en probeer het dan nog eens :)

EDIT : Trouwens, als je een auto wil NOOIT de filmpjes kijken van de fabrikant zelf, maar van Youtubers die de auto zelf gekocht en betaald hebben, die zijn veel " echter " .
Heb je de auto tweedehands gekocht ( of de ESC )?
Want dan zou het kunnen zijn dat de vorige eigenaar heb wat " getemd " heeft.
Waar woon je?
Als je in de buurt van Zwolle woont kun je/we mijn Castle Link wel even gebruiken?
Sowieso raad ik je een Castle link echt aan!

Zijn je slipperpads nog wel goed?
Ik zou zeggen probeer eerst eens een andere pinion, en probeer het dan nog eens :)

EDIT : Trouwens, als je een auto wil NOOIT de filmpjes kijken van de fabrikant zelf, maar van Youtubers die de auto zelf gekocht en betaald hebben, die zijn veel " echter " .
Heb je de auto tweedehands gekocht ( of de ESC )?
Want dan zou het kunnen zijn dat de vorige eigenaar heb wat " getemd " heeft.
Waar woon je?
Als je in de buurt van Zwolle woont kun je/we mijn Castle Link wel even gebruiken?
Sowieso raad ik je een Castle link echt aan!

Nee ik bedoel ook de filmpjes van Youtubers.

Heb net nog even gereden en alles is tip top inorde, nu geloof ik wel weer dat het nieuw is. Ik woon in Den Haag maar echt bedankt voor je aanbod. Ik zal zelf een Castle Link aanschaffen met daarbij gelijk een koeler voor mijn motor.

De ESC is in orde, heb net de slipperclutch veel strakker gedraaid...snap niet hoe dat gisteren fout ging. Ik kon hem nog 3 dikke slagen indraaien tot hij vol was. Dan nog 3/4 terug. Heb daarna even gereden en zoals op de filmpjes is hij echt een beest met wheelies etc. en is hij veel agressiever dan een paar uur geleden. Ook draaide deze keer de ESC fan een paar keer eventjes. Zolang ik kon horen en de auto stilstond...ik raak nu opeens zoveel bodyclips kwijt.

Ik heb de E-Maxx een paar dagen, 2x mee gereden nu en ben al iets van 6 kwijt geraakt. Met de Rustler VXL in anderhalf jaar ben ik er 2 kwijtgeraakt...

Maar deze auto kantelt veel vaker om. Remmen en ook bochten af en toe. Verlagen ofzo zal wel een keertje helpen. De motor wordt voor mijn gevoel wel aan de warmere kant dus ik ga snel een koeler voor mijn motor aanschaffen! Maar hij kan ook wel wat hebben denk ik. Kan mijn Velineon 3500 ook.

Ah, dus toch de slipper!
Ging de moer wel goed stroef, en de nylon ring erin was nog niet vergaan/groter geworden?
Want dan kan hij wel eens los lopen.
Bodyclips raak je inderdaad kwijt doordat je omvalt, dan blijven ze ergens aan haken oid.
Wat je kan doen is er 2 aan elkaar maken, met een draadje oid, dat als er 1 los is, de andere hem erg nog bij houd..

Persoonlijk houd ik niet van koelers, als optie om te koelen omdat het nodig is.
Koelers koelen maar een deel van de motor, omdat ze niet helemaal rondom de motor zitten, en binnen in de motor, de rotor etc, word het nog erg warm
Mijn mening is, goed gearen zodat hij niet heet word, en dan kan je eventueel nog gaan koelen met een koeler, maar dat is slechts mijn mening..

Qua omvallen, het blijft een monstertruck hé, je Rustler is veel lager en zal ook minder omvallen dan de E-Maxx.
Een monstertruck heeft nou eenmaal een hoger COG en zal sneller omvallen.
Een mooi uitgangspunt is om je draagarmen horizontaal met de grond te hebben, dan zit je goed.

Hmm bedankt voor je informatie!

Maar een koeler kan opzich alleen maar goeds doen toch. Gewoon om het risico te verkleinen dat je motor het te warm krijgt. En als een deel goed gekoelt is zal de temperatuur van de motor sowieso een stuk dalen toch?

Zet je shocks zo schuin mogelijk, wordt de auto stabieler van. Verder koop een IR tempgun, met de hand kan je niet nauwkeurig meten. Zet de kraan maar eens aan met alleen warm water en stop je vinger eronder, dat is ongeveer 50graden. Ik durf te wedden dat je, je vinger niet langer dan 2-3 seconden eronder kan houden.

Verder help je met de koeler alleen de symptomen weg, de temperatuur. Maar je motor moet nog steeds hard werken :). Dus nogmaals koop een IR tempgun die zijn niet zo duur en dan weet je de temp precies.

Ik rij ook met een MMM en op 4S maak ik flips zonder problemen .

zou eens naar je vertanding kijken en een castle link is ook handig
pb me maar even , ik heb er wel een paar liggen ,

Ralf

Als extra koeling kan het wel, maar niet als oplossing om de hitte weg te halen, vind ik.
Als je motor te heet word moet je anders gearen, en dan kan je daarna altijd nog een fan kopen, maar dat is slechts mijn mening.
Inderdaad even een Temp meter kopen, een Castle link en een 20T pinion ( misschien dat Tinuss die ook wel heeft? )

Hmm bedankt voor je informatie!

Maar een koeler kan opzich alleen maar goeds doen toch. Gewoon om het risico te verkleinen dat je motor het te warm krijgt. En als een deel goed gekoelt is zal de temperatuur van de motor sowieso een stuk dalen toch?

Inderdaad, probleem bij de oorzaak aanpakken. Maar toch kan een fan naar mijn mening geen kwaad, de motor zal dan nog koeler draaien, wat alleen maar goed voor zijn levensduur/rendement is.

Ik zeg ook niet dat een fan slecht is, maar je moet het niet al oplossing gebruiken voor een hete motor naar mijn idee, zie de eerder genoemde redenen..
Als je temps gewoon goed zijn dan kan een fan zeker geen kwaad, dan blijft alles nog koeler.

Maargoed, dat is slechts mijn mening..

Gisteren even met een vriend gaan rijden. We hadden eerst zijn Stampede 4x4 opgehaald, die had hij hier in de buurt op Marktplaats gevonden maar hij was nog zo goed als nieuw. Lekker gebashed en skatebaan gepakt. Die Stampede komt best goed van z'n plek.

Uiteindelijk toch beide met een kapotte auto naar huis gegaan. Hij heeft z'n achterste draagarm gebroken en ik heb twee rare dingetjes waarvan 1 sowieso gebroken. Maar ik kan niet vinden wat het is, heb de exploded view ook al bekeken...

Dit is een foto van het onderdeeltje dat stuk is (gewoon gebroken, heb hem gelijmd en nu rijd hij weer normaal maar dat zal hij niet lang volhouden) Het is het hendeltje die uiteindelijk ervoor zorgt dat de wielen draaien:

jrou.jpg

En het tweede probleempje, weet niet of het zo was, want daar let je bij een nieuwe auto niet op maar ik kan me niet meer heugen of hij dit geluid maakte als hij rolde, terwijl alles uitstond en ik hem op mijn kracht vooruit rol. Het gaat wel zwaar...heb het niet eerder gedaan ofzo, maar hij maakt nu dit geluid:

[URL="
raar geluid - YouTube[/URL]

Weet iemand misschien wat dit is?

Bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat op de foto ziet is de servo saver. Dit zijn 2 plastic platen die over elkaar kunnen schuiven bij een crash zodat je servo niet die beuk te voorduren krijgt. Nu dat je het gelijmd heb werkt de servo saver niet meer, de kans is groot als je zo door blijft rijden dat je je servos om zeep helpt.

Op het filmpje hoor je gewoon de magneten van de motor. De magneten zijn erg krachtig wat voor het schokken zorgt. Rol hem maar eens sneller over de grond en je zal voelen dat het soepel gaat.

Ik zou het even loshalen, kijken of je de twee helften nog van elkaar af krijgt. Zoja even de lijm weg schuren met een schuurpapiertje en weer monteren, dan moet het weer goed zijn :).

Oke dankje!

Maar het onderdeeltje op de link is het goede onderdeeltje voor het geval hij echt aan vervanging toe is toch?

Back