Algemeen Zender/ontvanger topic

Naja het zal iig wel beter zij dan de 27 mhz :P!
Ik moet me soms inhouden omdat ik gewoon bang ben dat ie tegen de stoep aan gaat knallen ofzo.

volgens mij staat dat er toch echt in??

Ehm... dit was je originele stelling, je brengt het als een algemeen gegeven:

2,4ghz heeft heeft een kans van 5% op storing ofzo. En heeft veel verdere range dan 27mhz

Ik kan je vertellen dat er ook genoeg mensen zijn geweest die naar de 40mhz terug stapten. De 2.4GHz heeft nog heel wat jaren ontwikkeling moeten doorlopen om echt probleemloos te zijn en dat is het soms nog steeds niet. Ik persoonlijk zeg dat je de 2.4ghz frequentie gewoon moet zien als een kristalloze zender die een eigen kanaal kiest, als je dit verwacht weet je dat storingen er nog steeds bij horen, het is immers nog steeds een zender met een ontvanger.

Heb een traxxas 2.4 ghz zender en ontvanger (los gekocht).
Aangesloten en al... maar hoe kan ik hem nu goed programmeren? Welke instellingen enzo?
Heb die manual al bekeken, maar daar wordt ik niet wijzer van. Kan iemand me helpen?

hallo is er iemand die al goede of evt slechte ervaringen heeft met de spektrum dx3c zender. is te koop voor 100 euro.
ik rij nu nog momenteel met 1 auto een 1/8 truggy, maar ik ben nu ook een auto aan het bouwen en ik heb nog een auto op het oog, dus wil ik 1 zender hebben voor alle auto's en het moet een 3 kanaals zijn ivm achter uitrij module.

Hallo. Kan je met de fs GT-2 ook meerdere ontvangers gebruiken. Ondanks dat ie geen geheugen heeft?

Mvg

Matthijs

Hallo. Kan je met de fs GT-2 ook meerdere ontvangers gebruiken. Ondanks dat ie geen geheugen heeft?

Mvg

Matthijs

Kan prima, ik heb meerdere auto's aan 1 GT-2 gebonden, gaat prima. Het enige is dat je het stuur van de auto's moet trimmen met uit- of indraaien van de stuurstangen.

Maar kan.iemand mij dan uitleggen hoe dat moet, misschien met een filmpje of ander topic, of in ieder geval wat het ong. Inhoud

Mvg

Matthijs

Als je een GT2 hebt, dan moet je inderdaad alleen de zender en de auto waarmee je wil rijden aan doen, als je een GT3B hebt moet je ook even het model aanpassen in de zender.

Wel zal je waarschijnlijk steeds even de stuurtrims iets moeten veranderen per auto, omdat dit bij bijna elke auto iets anders is, maar dit zal minimaal zijn.

Hopelijk is het duidelijk :)

Ruud

Als je een GT2 hebt, dan moet je inderdaad alleen de zender en de auto waarmee je wil rijden aan doen, als je een GT3B hebt moet je ook even het model aanpassen in de zender.

Wel zal je waarschijnlijk steeds even de stuurtrims iets moeten veranderen per auto, omdat dit bij bijna elke auto iets anders is, maar dit zal minimaal zijn.

Hopelijk is het duidelijk :)

Ruud

Vandaar ook mijn opmerking om de auto's mechanisch uit te trimmen, dus met inkorten of verlengen van de stuurstang. Met een beetje aandacht kun je dan de trim gewoon voor elke auto laten staan en rijden ze toch netjes rechtuit.

Binden van meerdere ontvangers is gewoon 1 voor 1 doen. Eerst de eerste auto binden door ontvanger aan te zetten met bind plug op de juiste plek gestoken, en dan zender aan zetten met bind knop ingedrukt. Daarna allebei uit, bind plug uit de ontvanger, zender aan, ontvanger aan, testen of alles werkt, alles weer uit, en dan met de volgende auto net zo.

Oke, dank jullie wel. Ik.heb nu een modelcraft GX2, te vergelijken met de flysky gt-2. Zou ik dat ook met deze zemder kunnen doen?

Dat kan natuurlijk ook, maar dan moet je al wel instelbare turnbuckles hebben op het stuur, en geen vaste.
Ik weet zo niet of de Slash en Tamiya dat hebben.
Als ze dat wel hebben, dan is dat inderdaad een goede optie.

Vandaar ook mijn opmerking om de auto's mechanisch uit te trimmen, dus met inkorten of verlengen van de stuurstang. Met een beetje aandacht kun je dan de trim gewoon voor elke auto laten staan en rijden ze toch netjes rechtuit.

Meestal heeft in ieder geval de stang tussen servo en het stuurmechaniek wel schroefdraad. Voor grote aanpassingen kun je natuurlijk eerst de hevel tov de as van de servo een tandje verdraaien.

Ik ben er wel vanuit gegaan dat de auto afstelopties heeft, als het alleen maar vast kunststof stangen zijn, zoals bij sommige RTR wagens, dan heb je wel minder opties. Met turnbuckles tussen wielblokken en centrale stuurinrichting is het wel het makkelijkst. Wel opletten dat je niet de toespoor/uitspoor instelling meteen onbedoeld mee verandert.

Koop dan een GT3 zender. Die komt met een dezelfde ontvanger en heb je direct een programmerbare zender met meer modelgeheugens.

Zeker handiger, misschien iets minder robuust door het display, en was er geen probleem met de draden van stuurpotmeter, of haal ik nu wat door elkaar?

Back