Algemeen Zender/ontvanger topic

de gt3b is door verschillende mensen op groten evenementen in de states gebruikt zonder problemen... en een ander persoon organiseerd regelmaatig racedays met 40+ mensen waar dan 95% ofzo de 3b gebruikt zonder issues...

Misschien de gt3 die is minder lekker en stoort spekkies (niet anderzom voor zo ver ik weet)...

En de functies zitten er misschien standaard niet op maar hij is met een "everything they can do i can do cheaper" rush bezig door egwoon alles wat hij aan de praat krijgt de 3b in te coderen:)

Ik heb geen klachten over de GT3b, behalve het gevoel van het stuurtje zelf. Geen glitches voor zover ik heb kunnen testen, en reikwijdte is ook prima.

.

Laatst bewerkt door een moderator:
bijna alle zenders vragen 4 of 8 1,5V alkaline AA batterijen, alleen kan ik nooit oplaadbare 1,5V alkaline batterijen vinden, alleen maar 1,2V dus dan geeft de zender aan dat hij bijna leeg is.

welke gebruiken jullie?
ik gebruik nu oplaadbare Hema batterijen maar die zijn 1,2V.

Bij de Hema hebben ze ook wel 1,5 V batterijen.
Die zijn alleen vrij duur.
Ik gebruik ook 1,2 V batterijen, die zijn alleen vrij snel leeg(bij mij)
Het kan bij mij dus wel.
Ik gebruik ze in een Futaba 2PL 2,4 Ghz.

Groetjes,

Ruud

EDIT : 1,5 V oplaadbare batterijen bestaan volgens mij ook niet...

kan je dan die instellen op 1,2V of 1,5V?

https://www.electrawinkel.nl/product_info.php?products_id=1115
als je zo kijkt zijn ze niet duur.

EDIT:
oeps ik las spectrum zender, mijn fout.
of bedoel je de ingebouwde lader?

EDIT2:
ik kwam trouwens op deze vraag omdat de spectrum DX3C 4 AA 1,5V vraagd, dus dat hij eigenlijk zou aan geven dat hij nooit helemaal vol is met oplaadbare batterijen.
http://www.lrp.cc/en/products/trans...deluxe-24ghz-fhss-fernsteuerungs-set/details/ deze heeft hetzelfde, een laadplug en vraagt 8 AA 1,5V batterijen.

Laatst bewerkt:
Een oplaadbare batterij geeft officieel wel 1.2 V maar dat is niet gezegd dat ie dat ook geeft al ie vol is.
Ik heb diverse oplaadbare batterijen en het de afgegeven spanning verschilt per type. Zo geven de Turnigy Batterijen een vrij hoge spanning af (en ook vrij lang) alleen geven ze een ladstroom van maximaal 2200 mah (de gele) of 2300 mah(de groene)
Ik heb ook 2 types van GP, die geven 2500 mah en 2700 mah maar geven een lagere spanning en zijn eerder leeg.
Als ik m'n Spektrum 3.0 vol laadt dan geeft hij zo'n 11,4 V aan. Dat is dus ruim 1.4 V per batterij. Dat is dus best wel prima. Maar ook als de spanning gezakt is tot 9,6 doet hij het ook gewoon nog.

Laatst bewerkt:
het ging mij om de afbeelding van de batterij in het schermpje dat die dus nooit helemaal vol zou weergeven als de DX3C 6V vraagd.
ach wat maakt het toch uit.

ik dacht trouwens dat GP één van de beste was, alleen turnigy is dus beter?

Voor het doel dat het dient zijn die goedkope Turnigy's van JK wel beter ja. Ze doen het prima! Ik heb ook AAA tjes van Turnigy maar die vind ik een stuk minder. Mijn afstandbediening van de tv werkt daar b.v. niet goed mee. (idd vanwege de te lage spanning denk ik)
Maar ik heb ook oplaadbare NiMH AA's van de Aldi en die werken ook prima hoor! (van het wereldmerk Topcraft)

Laatst bewerkt:
bijna alle zenders vragen 4 of 8 1,5V alkaline AA batterijen, alleen kan ik nooit oplaadbare 1,5V alkaline batterijen vinden, alleen maar 1,2V dus dan geeft de zender aan dat hij bijna leeg is.

welke gebruiken jullie?
ik gebruik nu oplaadbare Hema batterijen maar die zijn 1,2V.

Bijna alle danwel alle zenders zijn gemaakt om op 1.2v batterijen te werken. Ik denk dat je de melding moet negeren. Mijn zenders hebben een ondergrens van 8.5v voordat ze gaan piepen, met 9.6v/2300mA (reeds 5 jaar oud) kan ik met gemak 5 uur continu zenden.

dat en de gt2 heeft echt NUL fancy frils, de gt3b heeft alle die je nodig hebt en er is een firmware coding craze bezig die ook alle andere "shinies" aan het toe voegen is... We hebben (nouja eigenlijk alleen PSX op rc tech) ondere andere al meer model memory bij gecode:)

En waarom zou je dat programming enzo nodig moeten hebben?
Denk eraan om de traxxas link en de 2218 uit amerika te halen. 41 euro kost het..

Back