Algemene Hpi E firestorm topic

En de batterijen van de zender dan? Ik heb zelf geen flux, maar misschien ligt het aan de instellingen van de regelaar

mvg Bram

nog een vraagje over hpi firestorm flux,

weet iemand hoe je deze wagen opnieuw kan instellen of resetten, in de handleiding vind ik dat niet terug , moet ook zeggen, dat mijn engels niet top is vandaar mss

en zijn er dan ook verschillende instel mogelijkheden?

alvast bedankt

van de firestorm zelf weet ik wel niets maar koop een castle linkje dan kun je dat zeer gemmakelijk instellen en resetten via usb aan je pc

moet je wel producktnummers hebben, en laat ik die nu net niet hebben. Weet wel dat er alu onderdelen van integy zijn maar dat is weer buitenland. Zoek in Nederland.

flux en ruslter vxl is geen vergelijking, ERBE en flux is een vergelijking :D kijk dus ook even in het e-revo topic. gebruikt dezelfde motor als de flux.
Dit is het "Firestorm" topic en zijn de flux en de Rustler vxl wel te vergelijken.
"flux" staat niet persé voor de Savage Flux want de Firestorm kan ook "flux"zijn.

De ERBE is inderdaad wel te vergelijken met de Savage "Flux"

(Dit moest ik even kwijt)

Dit is het "Firestorm" topic en zijn de flux en de Rustler vxl wel te vergelijken.
"flux" staat niet persé voor de Savage Flux want de Firestorm kan ook "flux"zijn.

De ERBE is inderdaad wel te vergelijken met de Savage "Flux"

(Dit moest ik even kwijt)

Alle brushless varianten van HPI zullen denk ik Flux genoemd worden

Als ik mijn sprint verkocht heb word mijn firestorm ook brushless (3.5t novak met 2 cell lipo)

mvg Bram

nog een vraagje over hpi firestorm flux,

weet iemand hoe je deze wagen opnieuw kan instellen of resetten, in de handleiding vind ik dat niet terug , moet ook zeggen, dat mijn engels niet top is vandaar mss

en zijn er dan ook verschillende instel mogelijkheden?

alvast bedankt

Had zelfde probleem en volgens hetgeen ik kon vinden is het enkel via pc met Castle Creations Castle Link Programming Kit
-->TowerHobbies.com | Castle Creations Castle Link Programming Kit

Enige dat je kan doen via zender is esc in Lipo stand zetten

@neogee
bedankt voor je reactie,
kun je mij dan ook eens uitleggen hoe je met de zender die ESC veranderd om met lipo te rijden, want ik heb er 2 besteld en ik wist zelfs niet dat je dit moest veranderen, ik nogthans veel ervaring met rc benzine motoren ,maar van electro weet ik niets, moet wel zeggen dat die firestorm flux een beest is!!! ik heb hem vandaag gaan testen bij de club, vele nitro wagens mogen ruiken aan mijn uitlaat, (in dit geval aan mijn batterijen lol) en ik rij n momenteel met 7 cell batterij, dus dit beloofd als ik mijn lipo's zal hebben, maar ik heb mij laten wijsmaken om whielie's te vermijden een dun laagje bladlood aan de voorkant of iets meer naar de midden te leggen zou dit werken ??

...
kun je mij dan ook eens uitleggen hoe je met de zender die ESC veranderd om met lipo te rijden...

Staat in de manual op p4. Staat nogal vol met fotokes dus kan ik het niet zomaar copy/pasten.

Maar je kan de manual ook online vinden :
HPI Racing Europe - Instructions
En selecteer je wagen :
#10554 E-firestorm Flux

Laatst bewerkt door een moderator:
maar ik heb mij laten wijsmaken om whielie's te vermijden een dun laagje bladlood aan de voorkant of iets meer naar de midden te leggen zou dit werken ??

Staat op pagina 17 van de manual : Adjusting the Slipper Clutch

Maar idd extra gewicht vooraan en batterij helemaal naar voor schuiven werkt/helpt ook...

Laatst bewerkt door een moderator:
@neogee
bedankt voor je reactie,
heb mij laten wijsmaken om whielie's te vermijden een dun laagje bladlood aan de voorkant of iets meer naar de midden te leggen zou dit werken ??

als je 3s lipo's gebruikt mag je dat wel vergeten.. 2s kan misschien nog net gaan zo een flux motor is veel te krachteig voor 4 wielen :D

@neogee
bedankt voor je reactie,
kun je mij dan ook eens uitleggen hoe je met de zender die ESC veranderd om met lipo te rijden, want ik heb er 2 besteld en ik wist zelfs niet dat je dit moest veranderen, ik nogthans veel ervaring met rc benzine motoren ,maar van electro weet ik niets, moet wel zeggen dat die firestorm flux een beest is!!! ik heb hem vandaag gaan testen bij de club, vele nitro wagens mogen ruiken aan mijn uitlaat, (in dit geval aan mijn batterijen lol) en ik rij n momenteel met 7 cell batterij, dus dit beloofd als ik mijn lipo's zal hebben, maar ik heb mij laten wijsmaken om whielie's te vermijden een dun laagje bladlood aan de voorkant of iets meer naar de midden te leggen zou dit werken ??

Is redelijk lijstje om uit te leggen maar staat inderdaad in manuel

http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/10554.pdf hier pagina 40 / 48
wel zeker niet zonder die instelling rijden met je lipo's anders zul je niet lang plezier van je batterijen hebben(instelling helpt batterijen niet onder bepaalde spanning te komen waardoor ze stuk kunnen gaan)

Om wheelie's te voorkomen is lood vooraan leggen inderdaad iets dat helpt maar denk dat wheeliebar leukere optie is.

Wat voor setup ligt er in jullie E firestorm en rijden jullie er wedstrijden mee ?
Bij mij 5,5 ezrun 6000kv, 3500 mah 2s lipo, std banden, vering ringetje overal 1,5 cm naar beneden gedraait.

Back