Algemene technische kennis / FAQ

Het normaal afstellen van een methanol motor in een heli is even een slag, moet je een paar keer gehoord en gedaan hebben
daarin gaan al genoeg mensen de mist in af en toe.
en soms wordt je ook wel eens verrast.
Over deze materie is al een stukje geschreven / link naar iemand zijn pdf gemaakt met een prachtige methode.

pijp en romp is even een serieus specifiek ding erbij.
Maar, heb je ervaring met afstellen, is bovenstaande wel een zeer goede richtlijn van dingen om op te letten..
 
Laatst bewerkt:
Veel rompen bieden ook weinig ruimte om met de lengte te spelen. Vandaar dat ik een doos vol uitlaten heb liggen.
 
Veel rompen bieden ook weinig ruimte om met de lengte te spelen. Vandaar dat ik een doos vol uitlaten heb liggen.
Je hebt meestal maar een paar cm nodig, Vario heeft voor de meeste rompen een uitlaatbocht die vrij goed klopt, maar er zijn een paar uitzonderingen. De EC 135 is een bekend voorbeeld waar Vario die uitlaat fors te kort heeft gemaakt. Daar moet er vaak een cm of 4 bij.
 
Ik had het meest moeite met de Agusta, daar was alles krap.
17460909346052915384192221234317.jpg
 
Back
Top