Lol, als je hem wel afgestelt hebt, en niet weet wat dir is, heb je de handleiding niet gevolgd
Kort:
In dir zet je de de gyro's buiten werking. Dus, nu kun je veilig de bladhoeken meten.
Waarom moet dit?
Een estab, zoals de 3g, zal normaal altijd die hoeken aanpassen om o pde correcte positie uit te komen.
Stel je de 3g in zonder die dir mode, krijg je een hele bijzondere instelling..
Ook als je de bladhoeken aanpast, niet domweg alles omlaag draaien, ff via de dir mode het menu doorlopen.
Voor de 3g: je stelt de bladhoeken voor pitch, ail en ele in zoals je dit op een flybar machine ook doet.
Dus liefst de enpoints met rust laten, doe dit via het swash afr menu. I dit menu zie je 3 waardes, waarmee je de uitslag van heel de functie beinvloed. Dit is dus handiger dan de endpoints, aangezien je daar maar 1 servo beinvloed, en je niet apart pitch en aileron/elevator in kunt stellen
Probeer voor een enthousiaste heli 10 graden aileron/elevator in te stellen, voor wat meer rust 8. Liefst niet lager dan 8, de heli moet wel kunnen corrigeren
Pitch op 10 voor rust, 12 voor wat enthousiaster
En ik kan het niet genoeg zeggen: let op de corrctierichting!!!!!!
De swash moet zichzelf proberen recht te houden. Dit red hij niet, maar de intentie moet er zijn. In de lucht komt het dan goed. Gaat hij verkeerdom, is een crash een zekerheid