align 3g fl760

alsje geen gebruiks aanwijzing heb word het lastig
maar Google is your friend!
Zoek maar eens op you tube of op de Align site

S6

Jeroen

ik heb een vraag ik heb nu een align 3g fl760 heb een trex 600

hoe moet ik hem nu instellen ??

Met You Tube kom je wel een stukje verder,
maar het is ook afhankelijk, wat je over helikopters weet,
ben je nieuw, of is FBL voor je nieuw,
zeker word je geholpen, als je meer details brengt
en gedetailleerde vragen stelt.
S6

Dit is de mode waarin je je heli mechanisch correct afstelt. Als je de software gebruikt wordt dat uitgelegd.
Groet
Martin

Lol, als je hem wel afgestelt hebt, en niet weet wat dir is, heb je de handleiding niet gevolgd :mrgreen:

Kort:
In dir zet je de de gyro's buiten werking. Dus, nu kun je veilig de bladhoeken meten.
Waarom moet dit?
Een estab, zoals de 3g, zal normaal altijd die hoeken aanpassen om o pde correcte positie uit te komen.

Stel je de 3g in zonder die dir mode, krijg je een hele bijzondere instelling..
Ook als je de bladhoeken aanpast, niet domweg alles omlaag draaien, ff via de dir mode het menu doorlopen.

Voor de 3g: je stelt de bladhoeken voor pitch, ail en ele in zoals je dit op een flybar machine ook doet.
Dus liefst de enpoints met rust laten, doe dit via het swash afr menu. I dit menu zie je 3 waardes, waarmee je de uitslag van heel de functie beinvloed. Dit is dus handiger dan de endpoints, aangezien je daar maar 1 servo beinvloed, en je niet apart pitch en aileron/elevator in kunt stellen

Probeer voor een enthousiaste heli 10 graden aileron/elevator in te stellen, voor wat meer rust 8. Liefst niet lager dan 8, de heli moet wel kunnen corrigeren
Pitch op 10 voor rust, 12 voor wat enthousiaster

En ik kan het niet genoeg zeggen: let op de corrctierichting!!!!!!
De swash moet zichzelf proberen recht te houden. Dit red hij niet, maar de intentie moet er zijn. In de lucht komt het dan goed. Gaat hij verkeerdom, is een crash een zekerheid

3g

in de manual staat 14 graden pitch 12 colletive pitch

de ail en elevator gain als ik die van 50% naar 80 zet wat gaat de heli dan doen

ik denk, dat zijn 2 verschillenen dingen,
pitch is dat hoek wat de rotorbladen doen voor sturen,
en gain is de reactie van de FBL-systeem, hoe sterk hij reageert (zo als bij een gyro)
als de gain te hoog staat, gaat de heli trillen of met de staart krachtig op en neer wiebelen

kijk toch maar dat filmpje, wat ze verder boven schreven,
da zie je precies hoe het gaat,
ook helemaal aan de begin, hoe je de DIR - mode activiert!!

s6, Uwe

Probeer het eens...
3g in dir, en draai eens aan de knoppen.
Zie je het meteen.

Via dit menu stel je de bladhoeken in.
Dus idd door die 50 te veranderen, welke waarde je moet hebben geen idee.
Meter erbij en meten, veranderen tot het klopt.

Leuk dingetje: die 50 kan ook -50 worden.
Dus dan gaat de elevator of aileron andersom werken.
Erg handig als bv de pitch wel correct werkt, maar alleen de aileron verkeerdom reageert.

elivator servo

ik het nu het probleem dat de servo onderin goed staat maat als ik naar boven gaat verloop de servo heb subtrimgeprobeert geen resultaat

:xmas: je moet eerst dir-mode in gaan,
en dan kan je alle 3 servos aan de swash zien hoe ze lopen,
en dan (en alleen dan) kan je mechanische veranderingen aan de stuurstangen doen, dat jou swash horizontaal staat,
wees voorzichtig met subtrim, als het moet, ook alleen in dir-mode (ik zal het niet doen, probeer altijd mechanisch optelossen)

3g

ik heb nu het probleem ik het de head er af als ik 40% gas geeft trekken de ailivator en pitch servos naar beneden wat kan ik daar aan doen trillingen??

Back