Align flybarless kit

Discussie in 'Flybarless' gestart door nwolsink, 22 dec 2009.

  1. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ik zie de prijzen nog niet zo snel dalen.
    Als je alles optelt is het verschil ook weer niet super groot.
    En dit systeem heeft toch duidelijk minder instelmogelijkheden dan bijv. een Vstabi, maar het kan ook erg meevallen voor FBL instappers.
    Het zal waarschijnlijk niet snel duurder meer worden ;)
     
  2. stef110

    stef110

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    aalsmeer
    zijn er al winkels bekend in nederland die deze kit gaan leveren?

    stef
     
  3. Chanq

    Chanq

    Lid geworden:
    24 nov 2008
    Berichten:
    202
    Ik hoop ook niet dat de prijs snel daalt want ik heb al een V-bar die dan opeens een stuk minder waard is :rolleyes: Aan de andere kant natuurlijk graag want dan wordt het aantrekkelijker om ook andere heli's er mee uit te gaan rusten hoewel ik een flybarless 450 het geld niet waard vind.
     
  4. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Klopt,
    Zo denk ik er ook over, maar de fabrikanten op het moment waarschijnlijk ook.
    Als ik iets kan verkopen voor 400 euro, waarom zou ik er dan 200 voor vragen.....
    Ik verwacht wel steeds meer extra opties en nieuwe ideeën op en in de systemen om de onderlinge concurrentie erin te houden bij een redelijk stabiel prijsniveau.
     
  5. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    Kwam deze foto tegen bij rremoddels verwachten hem binnen een paar weken. hij is schijnt nu aangepast te zijn en is nu ook te pragrammeren.

    [​IMG]
     
  6. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    nog wat info

    [​IMG]
     
  7. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    net bericht gehad van fastlad de mijne voor mijn 500 gaat maandag op de post. voor de 700 loop van volgende week.
     
  8. jhrrekers

    jhrrekers

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    268
    Spannend.

    Ik ben zeer benieuwd naar de bedvindingen en dan zeer zekers naar mensen die niet voor Align werken zoals De heer Zsabo en Kammerer.

    Ik wacht nog even op die reactie`s, voor ikFBL ga, maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook graag zou doen.

    Dessalniettemin twijfel ik toch ook.
    Veel figuren kan ik helemaal niet met een flybar, waarom dan FBL gaan.

    Meer power? nee, heb power zat in de 500
    lichter...? nee, zie bovenstaand.

    En als je niet weet wat je mist, mis je het ook niet.

    Ben alleen bang dat wanneer ik eens mag proberen, ik gelijk overstag ga hehehehe....

    Eerst maar eens een grotere heli kopen. weer een jaar met die 500 vechten met de wind op de D3d is niet leuk.

    remon
     
  9. jwtje

    jwtje

    Lid geworden:
    18 okt 2007
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Aalst (Nederland)
    je weet wat ik gister zei remon zodra ik hem klaar heb en tijd heb kom ik jou kant op kan je hem even zelf testen. Ik hou je op de hoogte.

    gr.
    jw
     
  10. jhrrekers

    jhrrekers

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    268
    ja kijk dat bedoel ik....

    Verdorie, van dat sparen als nieuw jaars goede voornemen komt zo ook weer niets van terecht hahaha....

    Maar eerst maar eens een grote heli :) (en dan gelijk maar FBL gaan hehehe)

    remon
     
  11. riesroni

    riesroni

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Almelo
    Remon.....


    Go FLB..........:D

    Richard




     
  12. EC135

    EC135

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Limburg
    Zo te zien erg gemakkelijk in te stellen.
    De vbar heeft wel wat meer toeters en bellen maar of dat nu een voordeel is ?
    Bertje kan er redelijk mee uit de voeten, slecht kan het zo te zien niet zijn
    XjnOpexd28g[/media] - Bert Kammerer - Align Flybarless 3G
    Dankzij Walter zullen we ze ongetwijfeld binnenkort in Venlo zien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nadeel van zon bert kammerer is dat die zelfs met een shuttle uit 19prik je zoiets voor kan zetten...
     
  14. nwolsink

    nwolsink Guest

    Dat is ook waar de meesten van ons (ik ook) zich vaak op blindstaren: "het altijd willen hebben vh beste / nieuwste materiaal"

    Nu is dat natuurlijk ook wel een deel van de hobby maar soms kan je gewoon beter gaan vliegen in plaats van te upgraden :)
     
  15. 123mvd321

    123mvd321

    Lid geworden:
    5 dec 2007
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Almere

    Voor 20% langere vliegtijd dan?
    vanzelfsprekend als je de 20% meer power niet gebruikt resulteerd dat in 20% langere vliegtijd.
     
  16. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    De nagel op de kop, maar persoonlijk vind ik V-Stabi (de Align heb ik niet getest) toch wel de beste upgrade tot nu toe. Zoals gezegd meer power/lager verbruik, maar ook veel preciesere besturing, minder 'ongewenste effecten' die je moet wegwerken.

    Er wordt wel eens gezegd door sommige vliegers dat het niet echt vliegen is en dat er vroeger zelfs zonder gyro gevlogen werd en bla bla bla...maar ik vind het een enorme vooruitgang, je filtert de essentie in het vliegen van de ongewenste neveneffecten. De heli vliegt heus niet alleen als je een dergelijk systeem gebruikt...
     
  17. nwolsink

    nwolsink Guest

    Daar moet ik het dan ook mee eens zijn, neem als voorbeeld loopings en tic tocs die gaan gewoon veel strakker nu :-D

    Nu zal de piro vast ook heel constant zijn maar dan kom je weer op het/mijn andere punt, dan moet je wel zulke figuren kunnen ;)
     
  18. nwolsink

    nwolsink Guest

    Dit is idd waar, maar als je de power niet nodig hebt dan kan je heel wat extra accu's kopen voor het geld van een V-Stabi.

    Let wel, ik ben zelf ook wel om voor FBL en denk ook wel dat dit het helemaal gaat worden.
    Als je het echter niet "nodig" hebt of twijfelt dan kan je beter tzt een FBL heli kit kopen wat vele malen goedkoper zal zijn dan je huidige bak ombouwen.
     
  19. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik heb ze onderhand zelf als gezien op een R50, dat werkt dus ook.
    Heb je b.v. een R50 met nog een geheel plastic kop en een oude gyro dan is dit wel een leuke upgrade.
     
  20. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Heeft iemand al de V-BAR met de 3G kunnen vergelijken?
    Of weet iemand een link hiervan?
     

Deel Deze Pagina