align motor pinion

ik heb een align motor pinion gear 15T gekocht,

nu is mijn vraag hoe zet je deze vast op de shaft van de motor??

ik wil deze op een scorpion 3900Kv motor plaatsen.

in de pinion gear zie ik geen stelvijsje zitten of heb ik echt niet goed gekeken?
 
3900kv bij een 15t motortandwiel?
Dat gaat wel een beetje enthousiast worden ;-)
hopelijk heb je er een stevige regelaar onder hangen?

Meestal zitten er 1 of 2 mogelijkheden om een imbus erin te draaien...
 
Zal al een stuk over de 4000 toeren zijn..
Maar op een 250 is dat toch normaal.. Hoe kleiner hoe meer toeren je gaat draaien.
 
Zal al een stuk over de 4000 toeren zijn..
Maar op een 250 is dat toch normaal.. Hoe kleiner hoe meer toeren je gaat draaien.

dat klopt ik zou iets van 4200 toeren willen heb idd een stevige esc 25A scorpion commander met governor

maar op het tandwiel is er geen mogelijkheid voor imbus vijsje dus dat word persen dan?

kan je dat met de hand of heb je daar echt zo een motor pinion tool voor nodig,
 
Normaal bij een align pinion zitten er imbus vijsjes bij, op de shaft van de motor zelf hoef je helemaal geen gat ofzo te hebben. Gewoon schroefje loctiten ,door de pinion en dan goed vastdraaien en dan klemt het schroefje op de as waardoor de pinion dus geklemt zit.
 
Normaal bij een align pinion zitten er imbus vijsjes bij, op de shaft van de motor zelf hoef je helemaal geen gat ofzo te hebben. Gewoon schroefje loctiten ,door de pinion en dan goed vastdraaien en dan klemt het schroefje op de as waardoor de pinion dus geklemt zit.

tandwieletje nog even goed bekeken, en nee geen imbusje...

gaat wel om een tandwieletje voor 250 size dus voor een shaft van 2,5mm is klein dus.

iemand die weet hoe ik het behoorlijk vastmaakt dan?
 
@ts:

Je moet wel ff vertellen over welke maat heli je het hebt.
Iedere maat heli is het erg normaal dat er een imbus in zit.

Behalve de 250, die wordt vaak gelijmt.
Met de groene locktite die bij align in de kit zit
 
@ts:

Je moet wel ff vertellen over welke maat heli je het hebt.
Iedere maat heli is het erg normaal dat er een imbus in zit.

Behalve de 250, die wordt vaak gelijmt.
Met de groene locktite die bij align in de kit zit

dan lijkt mij een tandwieletje met imbus toch iets makkelijker ga mss toch even wachten en een tandwieletje met imbus aanschaffen. is dan toch net iets makkelijker om nadien opnieuw te verwijderen...
 
Waarom... Dat inbusje is zo klein dat ie snel stript... gewoon met cilinderborging lijmen(groene loctite oid) en vliegen. Wel dus goed laten drogen!
 
alright dan toch maar even proberen met de groene locktite,

is het dan gewoon wat locktite binnenin de motor pinion en dan over de motorshaft persen?
 
Ik heb toen een beetje op de as gesmeerd, en een beetje in het tandwiel.

het teveel komt er toch uit als je hem erop perst.
Wel ff opletten dat je hem niet meteen te ver er overheen duwt..
Anders kun je alles weer los gaan halen :mrgreen:

ff kijken in de heli hoe hoog op de as het tandwiel moet zitten
 
Back
Top