Align T-Rex wie heeft er inmiddels ervaring mee

Is er iemand op dit forum die inmiddels ervaring heeft met de T-Rex van Align ?

En dan bedoel ik dus ervaringen opgedaan door er zelf mee te vliegen of door hem in het echt te hebben zien vliegen. Ik weet dat er het e.a. op o.a. runryder te vinden is over deze heli, maar in de amerikaanse foums vind ik niet een echt duidelijk en objectief beeld over de kwaliteiten en de slechte kanten van deze heli.

Alvast bedankt,

Peter

Hi,

Over een paar weken kan ik je d'r meer over vertellen........... maar tot die tijd ben ik ook erg benieuwd naar nederlandse ervaringen.

Groet, winkje

Ga je hem kopen vincent? (ps je avatar doet t niet)

Voor degene die een verslag erover wilt maken, ik zag dat hij in NL te koop was bij Eheli.

Misschien dat Hans zelf er een verslag over kan maken :mrgreen:

Yep,

Winkje gaat aan de mini raptor.... hoop 'm nog voor 1/1/2005 in elkaar te hebben maar dat heb ik niet helemaal zelf in de hand.... Jullie mogen / kunnen je gaan verheugen op het bouwverslag.......

Groet, vincent

P.S. avatar ga ik weer aan werken.... sh*t

Heb net de trex besteld bij eheli.
Schijnt veel vraag naar te zijn.
Zag op een ander forum een afbeelding van de doosinhoud, is zeer compleet.
3 sets rotorbladen, rotorbladhouder, ben zeer benieuwd

op runryder is er ook veel goeds te vinden over de trex..

ook veel slechts.

de ideale setup schijnt een high voltage te zijn (4series of 5 series lipo) dan schijnt ie echt op een errug lekkere manier tot leven te komen :D

Vincent,

Waar heb jij die T-Rex gekocht ? en wat voor motor ga je gebruiken ?

Na een aantal jaren Nitro heli's, worden dit mijn eerste schreden op het elektro vlak. En inmiddels zie ik wat betreft motoren en regelaars door de bomen het bos niet meer. Recenties over een bepaald merk zijn er nog wel te vinden maar dan moet je opeens een keuze maken betreffende het aantal windingen de KV waarde (2500-2800 ?). Waarschijnlijk gaat het een ten koste van het ander (vermogen vs vliegtijd etc). Maar goed misschien is er wel een vuist regel, zoja dan hoor ik hem graag.

Voorlopig zit ik aan een Lehner, een Hacker of voor in het begin de goedkopere Align 400S of 400L (wat is het verschil?) te denken

Peter

Peter,

De T-Rex komt uit het mooie Odoorn bij Eheli vandaan... of beter, gaat daar vandaan komen en met een beetje mazzel deze week nog.

De motorisering is een hekel punt. Gerard refereert aan 4S of zelf 5S setups maar ik zoek dat extreme geweld niet. Ik heb overigens de indruk dat veel discussies over de motorisering op RR over de laatste 10% beschikaar vermogen gaan. D'r zijn hele leuke voorbeelden van de standaard Align 2500KV motor...... http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=311092 (de nummer 2 vliegt met een volledige Align setup). Zijn leuke video's voor de T-Rex critici :lol:

Wat ik wel wil is een setup die het 'normale' 3D / Aerobatics makkelijk ondersteunt... ik twijfel nog tussen een Hacker B20/15L of een Lehner 1020/17 ( of /18 ). Regelaar neem ik initieel uit mijn Eolo (yep, ik ga overzetten): een Kontronik Jazz 40-6-18. Moet een hele leuke combo worden 8) Gyro 401 maar de servo.... ik heb nog geen ideale mini-servo voor dit werk gevonden en heb derhalve een 9254 op m'n Eolo geschroefd.... weet niet of de T-Rex dat ook toestaat gezien afmetingen en gewicht.... Vooralsnog verwacht ik met TP2100 3S packs te gaan vliegen.....

Groet, vincent

P.S. ik lees nou trouwens pas je bericht goed.... grappig te zien dat je tot een zelfde setup bent / gaat komen.

Ik kwam op runryder nog een link tegen naar een aardige site (in wording) geheel toegespitst op de T-Rex.
http://homepage.ntlworld.com/ashley.davis/

Ik ben helemaal om en ga ook voor de T-Rex, nu alleen nog de juiste motor selecteren. Ik denk dat ik vanavond maar eens ga bestellen :D

Heeft hier iemand ervaring met een "Mega 16/15/3"

En wat zijn nu de voordelen of nadelen van de Align 400S t.o.v. Align 400L waarbij je ze beide ook nog een keer als 2800 KV of als 2500 KV kunt krijgen :?:

Peter

Met die mega heb ik wel ervaring maar niet in een heli ;) Direct drive op 3s lipo draait hij 25800 rpm met een 4,7x4,7 bij 30A. Motor wordt bij 300W continu verbruik (met goede koeling) net merkbaar warm. Hij kan dus aardig wat vermogen leveren ;) Nog geen enkel slecht iets mee gehad, ik heb er 2 en beiden lopen echt perfect. Geen merkbaar vemogen verlies na +/- 50 vluchten met 250W continu.

Hi,

The Eagle has landed...... vanavond de T-Rexjes opgehaald. Hans nog bedankt voor de koffie en service!

Op Runryder is er al veel over gesproken maar toch ook nog even vanuit mijn pen. Eerste reactie: wat een klein doosje 8O maar wat is het netjes bij elkaar gepakt. Locktite en benodigde schoevendraaiers zijn toegevoegd.... Overweging voor het slapen gaan: Taiwanezen zijn echt meesters in het maken van volstrek onbegrijpelijke handleidingen.... :lol: Op de al eerder genoemde T-Rex Tuning Site staat echter een keurig bouwverslag........ maakt het leven weer een stuk eenvoudiger :lol:

Morgen ga ik eerst een speciaal projectje met de T-Rex uithalen.... als het een beetje meezit heb ik 'm zondag bij de helimeeting in Utrecht mee. Hij zal dan zeker niet vliegen want ik heb de servo's en motor dan nog binnen :oops: Mijn eigen bouwverslag volgt snel......

Welterusten, Groet, vincent

afb12767.jpg

ok, ik heb er zojuist ook een besteld. Met een beetje geluk komt hij vrijdag nog aan, ik begreep uit een email van Hans dat hij nog op voorraad is.

Ik denk dat ik wat betreft de motor voor een lehner 1020/17 in combinatie met een phoenix 25 ga, hoewel ik nog wat twijfel of ik niet beter de phoenix 35 kan kopen. De Mega 16/15/3 houd ik als alternatief nog even in mijn achterhoofd want de lehner lijkt wat moeilijk verkrijgbaar te zijn (Tadango bedankt voor de recentie). Iemand een suggestie waar ik deze combo het beste kan halen ?

Vincent wat voor type servo's ga jij gebruiken ?

Groet,

Peter

De Mega 16/15/3 mag je met max 30 amp belasten, overigens een goed morortje; niet kapot te krijgen..
Phoenix 35 is dus wellicht een betere keuze, deze regelaar is erg goedkoop bij www.aircraft-world.com en de Mega's zijn daar ook te krijgen

Peter

Vincent Bouwverlslagje in een nieuw draadje!!! :D :mrgreen:

@Peter Is een 35 Amp regelaar niet een beetje overkill?? waarom geen phoenix 25.

Eerlijk gezegd geen verstand van gebruik in een heli....Maar bij mijn vleugelmodellen neem ik altijd een ruime marge tussen de max amps van de motor en de regelaar :)
Heli draait wellicht op een vast toerental met een bepaald amperage waardoor een kleinere regelaar gerechtvaardigt is, maar als het gewichtsverschil niet echt een issue is zou ik altijd voor de zwaardere regelaar gaan,

Peter

Phoenix 25 is 17 gram en de Phoenix 35 is 24.5 gram,
en de prijzen resp. 72 en 90 dollar

Air/Craft is overigens de eerste week van het nieuwe jaar gesloten!

Hi,

Inhakende op het 25/35 A regelaar 'vraagstuk'... Initieel gebruik ik een bestaande regelaar (40A) maar al snel zal ik ook een 35 of zelf 40A regelaar d'r bij gaan kopen. In combinatie met de 'betere' motoren en zwaarder vliegwerk blijkt de stroombehoefte van de T-Rex groot: pieken van 30A zijn al door meerdere mensen gemeten. Een marge in de regelaar is derhalve absoluut aan te raden......

@Peter: vooralsnog denk ik d'r Futaba 3107 servo's op te zetten.

Groet, vincent

Er was zelfs iemand (weet niet meer wie?) op het forum die vloog een eco 8 nog met een Phoenix 25 (tijdelijk omdat hij niets beters had).

Zeker als je met een high voltage setup gaat vliegen voldoet een phoenix 25 prima volgens mij. Er zijn er zelfs die een High voltage Zoom met een phoenix 10 vliegen. Hoge voltage = lage stroom

Michel, dat is toch ok,

Ikzelf heb meer vertrouwen in een 35A regelaar en vindt het prijsverschil t.o.v. een 25A regelaar derhalve een meer dan prima investering, zeker als ik nog niet aan een HV setup denk.... Ieder z'n keuze zou ik zeggen...... ben wel benieuwd of er dan ook in ons landje crashes zullen zijn door uitgevallen servo's omdat de bec het niet meer trok.... op RR komt het nog wel eens voor :? Moet wel gezegd dat dat tot op heden met e-helis anders dan de t-rex was.... maar wat niet is kan nog komen :lol:

Groet, vincent

P.S. het bouwverslag wordt ietwat uitgebreider dan verwacht. Vandaar dat jullie nog wat weinig gezien hebben. Voor de minder ervaren bouwer die aan een T-Rex gaat beginnen: heb nog even geduld..... ik hoop binnen 2 dagen klaar te zijn.

Het e.a hangt natuurlijk af van de motor keuze en zeker in het geval van een Mega of een lehner kun je beter voor de 35 A gaan.

De in de zoom gebruikte himax motoren e.d. en ook de align motor kunnen prima gebuikt worden in combinatie met een 25 A.

Het voordeel van een 25 A is niet zo zeer het prijverschil (plusminus 10 euro) maar eerder het gewichtsverschil. En dat is toch een overweging waard lijkt me.

Maar net als jij Vincent ga ik liever niet op de limiet zitten, ik ga dus voor de PH35.

En nu tussen het oliebollen bakken door goed de bel in de gaten houden want ik hoop nog een T-rex te ontvangen vandaag :D

Groet,

Peter

Back