Alternatief voor tamiya tt01 ivm brushless willen gaan

Hallo forum leden graag zou ik van jullie horen wat een goed alternatief is voor het tamiya tt01 chassis. Kan dit ook de door 3racing aangeboden tt01 conversion kit zijn of de evt carbon uitvoering hiervan?

En waarom heb je een alternatief nodig voor brushless? Ik durf te stellen dat als je de cardan as vervangt voor een aluminium versie en de glijlagers voor kogellagers, je prima kan rijden met een brushless setje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je voor de reactie , ik heb hem al helemaal gelagerd , heel veel alu parts draagarmen , aandrijfassen ,dif lock . De reden te meer dat ik dit vraag is ,dat ik een 3.5T motor heb liggen en deze eigenlijk niet in mijn tt01 durf te plaatsen daar ik bang ben bij een keer optrekken dat mijn tandwieltjes verdwenen zijn. Ik zie op sommige sites wel de tt01 upgrade deze lijkt veel op de TA05 maar verder weet ik niets van dat chassis.

Dank je voor de reactie , ik heb hem al helemaal gelagerd , heel veel alu parts draagarmen , aandrijfassen ,dif lock . De reden te meer dat ik dit vraag is ,dat ik een 3.5T motor heb liggen en deze eigenlijk niet in mijn tt01 durf te plaatsen daar ik bang ben bij een keer optrekken dat mijn tandwieltjes verdwenen zijn. Ik zie op sommige sites wel de tt01 upgrade deze lijkt veel op de TA05 maar verder weet ik niets van dat chassis.

3,5T is inderdaad een beetje teveel van het goede voor een TT-01. Denk eerder aan max. 9-10T. Met een juiste vertanding gaat dat echt al flink hard...

ja ik heb nu al een tt-01 met een 15T moteor erin gaat ook redelijk hard maar ik zou graag verder met Tamiya willen gaan , bevalt goed en is simpel en zijn redelijk makkelijk aan onderdelen te komen enz vandaar mijn vraag is er binnen Tamiya een chassis met denk ik beter plastic diff. behuizing dat de warmte van de lagers aan kan. ik weet dat er wel voor beide diff. huizen een alu helft is maar geheel van alu ben ik ze nog niet tegen gekomen , iemand anders misschien? En de starre aandrijf as voor 4 wiel aandrijving vind ik wel oke ipv snaar aandrijving of kan iemand mij overtuigen dat snaar beter is dan starre as?

Back