altis hoogtelogger bestellen

Welke F5J piloten hebben interesse in de gezamenlijke aanschaf van een Altis hoogtelogger?
Voordeel van deze hoogtlogger is o.a. het ingebouwde afleesscherm.
We zijn al met 2 man.
Meld je interesse door je naam in dit bericht te zetten.
En stuur me een pb-tje, ter bevestiging en zodat ik contact met je kan opnemen.

Groeten,
Eric Velthuizen

Hallo mag ik vragen , als beginner , wat de verschillen zijn tussen een Altis hoogtelogger en een Unilog ?
Voor en Nadelen zijn ?
Was van plan een Vario van Graupner MX16 Hott te bestellen.

Met vriendelijke groet xat

Er zit nog wel wat afwijking in hoogtemeeting schijnt.

Nee hoor. Die afwijking is absoluut minimaal. De unilog is iets dikker en groter maar kan ook wat meer.

De altis is kleiner en dunner. En in te stellen voor alle voorkomende wedstrijdklassen, en is heel makkelijk uit te lezen.

Dacht dat er bij een wedstrijd bij iemand toch +/- 40 mtr verschil in zat?
Had het met Robert nog over gehad.
Hoe zit het met de wedstrijden in het buitenland,is deze logger dan ook toegestaan?
Heb ook effe een draadje gestart voor de unilogger.

Wanneer is de deadline?

40 meter verschil??? Van wie heb je dat?? Daar heb ik nooit iets van mee gekregen. Deze logger wordt bij internationale wedstrijden al veel ingezet

Ok. Er zijn er toch al een aantal die met de altis vliegen en heb tot op dit moment niets vreemd gehoort over deze logger.

Is dit een test geweest met beide loggers in één model?? Zal eens een bericht op facebook plaatsen of er meer soortelijke verschillen zijn geconstateerd.

nee 2 kisten op dezelfde hoogte(op het oog)
Daar zat er verschil in,wat ze niet konden verklaren.
Een paar meter zie je niet maar 40 mtr is wel zichtbaar

Voordat we de Altis 'accepteerden' bij de Nederlandse wedstrijden (ze waren toen net op de markt) heeft Rob wat testjes gedaan in een drukkamer. We wilden voorkomen dat eventuele verschillen tussen loggers de uitslag zouden beinvloeden, dat zou niet eerlijk zijn.
De verschillen tussen de beide loggers bleken dusdanig klein (max 2a3mtr als ik me goed herinner) dat dat ruim binnen de meettoleranties viel. En hebben we besloten dat ook de Altis logger bij de wedstrijden gebruikt mocht worden..

Gerben

De altis heeft geen mogelijkheden om de sensoren te gebruiken als telemetrie op het Futaba FASSTest/SBUS2 systeem hè? Dan zou dat toch echt een reden voor mij zijn om voor de unilog te gaan. Jammer, want de Altis is verder overal makkelijker in! Vooral qua uitlezing natuurlijk!

Heb het eerste draadje van de Atlis nog eens doorgelezen.
Mischien dat het te maken kan hebben met plaatsing van de logger?

Denk er nog effe over na!

Volgens mij zijn ze er mee bezig om het ook geschikt te maken voor fasst
Dat zou mooi zijn Jaap

Ben er uit , kies voor de Aitis v4
-Altis is kleiner , past beter in iedere kist, heeft een eigen display om direct uit te lezen, en telemetri voor mijn zender Gr Hott enz .

Die andere heeft dure extra optie die je ook gemakkelijk naast Altis kan realiseren of via mijn eigen zender.

1. Strict firmware for FAI F5J where motor restart is not allowed. Exactly as in the rules of FAI F5J
2. Another firmware with open settings. There is an option to allow or deny the restart of the motor.
Ter info:
Altis v4 has the following revolutionary features:
- Integrated OLED display
- No more usb adapter needed
- It has integrated USB micro connector
- It acts as a mass storage device - when plugged to computer it is like a flash drive in the computer - no special driver needed
- 3,5MB memory capacity

Specification:
- Weight 8g
- Dimensions 20x33x6.5mm
- logging altitude, temperature, throttle, voltage
- F5J, ALES and other functionality,
- telemetry ready
- Telemetry support for Jeti model®, Multiplex® M-Link,

Graupner® HOTT
- external sensors ready

Optie (voor de liefhebber)

The Altis V4 Keypad allows the Altis V4 to be setup on the field when loaded with the standard firmware. The keypad allows you to make changes to the motor run time, height cut off, motor restart, competition restart and F5J setting.

Altis v4 | AerobTec

Back