altis hoogtelogger bestellen

Hier de reactie van AerobTec op de vraag wanneer deze ook met futaba Fasst gaat werken.

Hi, we are working on it, but probably an extra interconnection device will be necessary because of the technical reasons. I can not give you any dates. Thank you for understanding.

What a great idea! What do you think about this mod?

zie foto Altis afleesbaar onder cockpit cap;
2Q==

https://www.facebook.com/AerobTec

KCEYK16Tti8AAAAASUVORK5CYII=

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de Altis zelf is beperkt tot de paar wedstrijden en de oefenvluchten die ik gemaakt heb. Wat ik wil toevoegen is dat de makers van de Altis een perfecte service leveren en heel kordaat op email reageren.

Vorig jaar deed mijn Altis het ineens niet meer. Na flink wat mails heen en weer over een mogelijke oorzaak werd er zonder pardon een nieuwe opgestuurd zonder dat de mijne was afgestuurd naar hen. (was mijn fout: foute adressering'. Na een paar weken kreeg ik ineens een email dat ze vermoeden dat er op een of andere wijze een kortsluiting was geweest en gaven het advies om de aansluiting van de servodraden op de printplaat te voorzien van wat hotwax.

Met andere woorden: gewoon perfect en zoals het hoort zoals zij met klanten omgaan. Is ook wat waard!

JB

Hier de reactie van AerobTec op de vraag wanneer deze ook met futaba Fasst gaat werken.

Hi, we are working on it, but probably an extra interconnection device will be necessary because of the technical reasons. I can not give you any dates. Thank you for understanding.

Dit is zeer goed nieuws. Dan ga ik ook voor de altis+keypad. Het direct kunnen uitlezen op display is een enorme pré!

Altis v4 can speak Graupner HOTT!
Coming soon.
Foto: Altis v4 can speak Graupner HOTT!
Coming soon.

Altis V4

Tijdens de KNVvL vliegervergadering subcommissie Elektrozweef, waar F5J onder valt, kwam het initiatief van Herman om te kijken wie er nog meer interesse hebben in een Altis V4. En omdat gezamenlijk bestellen nog wat besparingen kan opleveren, heb ik dit draadje gestart.

Leuk dat jullie alvast de discussie hebben gevoerd wat de voor en nadelen van beide loggers zijn.
De Unilog kan veel en is duurder. En je hebt er nog een apart display bij nodig. Samen rond de € 140.
Voor de competitie F5J is de Altis V4 genoeg. Deze kost 60 pond = 73 Euro.

Ik ga zelf voor de Altis V4. En daarom plaats ik alleen een bestelling voor de Altis, en doe ik niets voor de Unilog.
En op dit moment zijn er 7 piloten die er ook een willen kopen.

Naast de logger zelf zijn er de volgende accessoires:
Keypad = voor het programmeren van de Altis op het veld, en wordt geleverd met de
Telemetriekabel. Let op! indien wedstrijd F5J software is geinstalleerd werkt
de keypad NIET. Kosten 13 pond = 16 Euro
Micro USB-kabel = gelijk aan USB kabels van de Android telefoons. Het staat er niet
expliciet, maar ik neem aan dat je hiermee Firm updates kunt
installeren. Kosten 3 pond = 4 euro.
Telemetrie kabel = Voor het verbinden van de logger naar het telemetrie gedeelte van
je ontvanger. Kosten 2 pond = 3 euro.

Alle prijzen zijn indicatief en kunnen nog wijzigen. Ik ben bezig met Hyperflight.co.uk om tot prijsafspraken te komen, afhankelijk van hoeveel loggers we bestellen. Hier komen ook de prijs indicaties vandaan. Weet je een goedkopere bron, meldt het dan. Maar ik verwacht geen grote prijsverschillen.

Weet je nog andere piloten die mogelijk interesse hebben?
Wijs ze dan op dit draadje!

Tot een volgende update.......

Groeten,
Eric

Hoi Eric.

Probeer ze eens rechtstreeks bij AerobTec te kopen. Heb ik toen ook gedaan. Wellicht zijn ze dan stukken voordeliger.
Voor ons waren ze toen 55 Euro inc verzend kosten. Kabel voor aansluiting naar pc kun je dan het beste hier kopen. Scheeld erg veel in gewicht en transportkosten.

Gr: Adrie

Een quote uit een mail van Lucas

Altis v4 + telemetry cable + shipping = 66.5Eur.
Dat was voor 1 altis, dus meerdere lijkt me voordeliger te kunnen.

Bob

Ik begrijp dat dit draadje over de Altis gaat, maar voor de mensen die zich afvragen welke ze het beste kunnen nemen;
de Altis is voor wedstrijdgebruik uitstekend. Klein, makkelijk uit te lezen en goedkoper.

Als je naast de wedstrijden ook nog wat meer met het apparaatje wilt heeft de Unilog wat mogelijkheden die ook interessant kunnen zijn.
Ik vlieg met HoTT (en Unilog). Die kun je ook gewoon als vario gebruiken buiten de wedstrijden om. Daarnaast kun je er alle andere Unilog sensoren op aansluiten.
Voor het trainen is het handig dat de Unilog direct de starthoogte op mijn zender weergeeft, 10 seconden na het uitschakelen van de motor. Ik hoef dus niet eerst te landen, wat erg makkelijk is om te oefenen met het inschatten van de starthoogte.

Mij is ook niks bekend van grote verschillen in geregistreerde hoogtes. Als die er al zijn denk ik eerder dat het met de plaatsing van de sensor te maken heeft.

Tijdens wedstrijden mag die telemetrie functie niet gebruikt worden, Arjan? Groot nadeel vind ik dat je dan op een wedstrijd je halve kist uit elkaar moet trekken en de boel aan een PC moet hangen om de hoogte er uit te halen. Unilog werkt namelijk wel out of the box met mijn futaba telemetrie. De Altis gaat nog wel even duren ben ik bang voor wat betreft futaba. De altis heeft mijn absolute praktische voorkeur, echter qua mogelijkheden en compatibiliteit neig ik sterk naar de unilog.

Definitieve prijzen Altis V4

Beste collega piloten,

de prijzen van Aerobtec zijn:

Gewone prijs : € 59,--
Bij een bestelling van meer dan 5 stuks: € 56,--
Bij een bestelling van meer dan 10 stuks: € 55,--

Altis v4 KeyPad €10,--
Telemetry cable € 1,50
USB micro cable € 3,--

Bijdrage in de verzendkosten € 2,-.

Ik heb nu 7 bestellingen. Dit is volgens mij de beste prijs die ik kan krijgen. En anders scheelt het misschien een paar Euro, en daar kan ik wel mee leven.

Wie nog aan wil sluiten bij deze bestelling dient zich uiterlijk maandagavond 21:00 uur te hebben aangemeld.

Degenen die zich tot nu toe hebben gemeld stuur ik een PB, ter bevestiging van de bestelling.

Met vriendelijke groet,
Eric Velthuizen

Bedankt Eric. We horen er wel van.

Om de hoogte uit te lezen van de unilog hebben we een appart display die je op de unilog aansluit. Daarop kunnen we de starthoogte aflezen. Dus het is niet nodig om je kist uit elkander te trekken en aan de computer te hangen.;)

Tijdens wedstrijden mag die telemetrie functie niet gebruikt worden, Arjan? Groot nadeel vind ik dat je dan op een wedstrijd je halve kist uit elkaar moet trekken en de boel aan een PC moet hangen om de hoogte er uit te halen.
Nee, de telemetrie mag je niet gebruiken. Ik weet niet wat je bedoelt met je halve kist uit elkaar halen en een PC....? Je prikt het kabeltje aan de display (heeft de organisatie) en je ziet de starthoogte. De logger moet zo worden ingebouwd dat je dat kunt doen zonder de kist helemaal uit elkaar te halen maar dat is net zo moeilijk hoor.
Een altis moet je ook zo inbouwen dat je het ingebouwde display kunt zien dus dat maakt weinig uit.

Nee, de telemetrie mag je niet gebruiken. Ik weet niet wat je bedoelt met je halve kist uit elkaar halen en een PC....? Je prikt het kabeltje aan de display (heeft de organisatie) en je ziet de starthoogte. De logger moet zo worden ingebouwd dat je dat kunt doen zonder de kist helemaal uit elkaar te halen maar dat is net zo moeilijk hoor.

Een altis moet je ook zo inbouwen dat je het ingebouwde display kunt zien dus dat maakt weinig uit.

Ik was, niet gehinderd door enige kennis in de veronderstelling dat een PC nodig was om de unilog uit te lezen. Dat blijkt na jouw opmerking en wat nader onderzoek inderdaad onjuist! In dat geval ga ik toch voor de unilog! Dit in verband met compatibiliteit met mijn futaba systeem.

Back