Altis V4 logger inkoop.

Discussie in 'F5J' gestart door Superior, 27 mrt 2013.

  1. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Dit had ik laatst ook bij 2 metingen van die dag. Zie mijn posting elders "ervaringen". Volgens aerobtec was de log file (.dat) corrupt en daardoor niet uit te lezen. Geen idee wat precies de corruptie was.

    Van Aerobtec:
    we found that issue you experienced is caused by anomaly in the data. We are unable to reproduce something like this and also we have never experienced something like this before.

    en:
    Now I will recommend you to do this.
    Connect Altis v4 to your PC, rename AE_DISK to AE_DISK1, then disconnect and connect Altis v4 from/to PC. This procedure do disk format. If you want to save your data do this before ( but remove manually FLT00011.dat file ).

    einde Aerobtec.

    Dat laatste had ik nog niet gedaan omdat er maar een file was die niet leesbaar was.

    met vleugels

    Robert
     
  2. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Perfecte service

    Mijn probleem met de Altis is dat waarschijnlijk de USB poort defect is. In het toestel doet ie het gewoon goed. Aansluiten op de PC lukt niet meer, PC herkent hem niet meer.

    Ik heb wat heen en weer gemaild met Jozef van Aerobtec en zijn conclusie is ook dat er iets met de USB poort is. De oplossing en service is perfect, er wordt een nieuwe opgestuurd en ik stuur de mijne naar hen op voor onderzoek. Zo hoort het!

    Groet,

    Jacob
     
  3. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Wat een top service! Good to know

    Lyckele
     
  4. Jan Jaap

    Jan Jaap

    Lid geworden:
    16 jul 2009
    Berichten:
    667
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de bevindingen van deze meter.
    Als het goed is hebben jullie er al een wedstrijd mee gevlogen.

    Begrijp ik goed dat deze Altis naast een Unilog wordt gebruikt?

    Dus de Unilog voor het afschakelen van de motor na 30 seconden en de Altis om de starthoogte na motorloop uit te lezen?
     
  5. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    neen, altisV4 doet alles zelfstandig. Ik ben heel tevreden met die van mij
     
  6. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    Ik ben wel benieuwd wat nu de voordelen en nadelen tussen de twee zijn.
     
  7. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Hij wordt inderdaad in de Nederlandse competitie ook gebruik maar compleet zelfstandig dus niet in combinatie, en wat ik begrijp zijn de vliegers tevreden.
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Voor wedstrijdgebruik:
    -Altis is kleiner, heeft een eigen display om uit te lezen, is goedkoper. Daar kun je wat dat betreft alleen maar voordelen vinden. Een Unilog werkt overigens ook prima maar is zoals gezegd iets groter, duurder en je je hebt een aparte display nodig om hem uit te lezen.

    Buiten wedstrijdgebruik:
    - Unilog is ook als vario te gebruiken en kan met alle telemetriesystemen overweg. Je kunt er ook de balanceerstekker van je lipo aan prikken en dan via de telemetrie je accuspanning bewaken.

    Dus als je naast een logger voor wedstrijdgebruik een vario zoekt voor recreatieve doeleinden kan een Unilog interessanter zijn. SM levert ook tal van uitbreidingen die in combinatie met een Unilog kunnen werken, als dat interessant voor je is.

    Anderen kunnen misschien aanvullen?
     
  9. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Unilog kan je ook in F5B gebruiken...
     
  10. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Altis is interessant voor de wedstrijden en training. Unilog is interessant voor alle elektrovliegers. Hiermee kun je van alles tijdens de vlucht loggen. Stroom, spanning, temperatuur, hoogte etc.
     
  11. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Ik zie de altis als een leuke logger maar vind niet dat je de logger kunt vergelijken met de unilog, de unilog mag dan duurder zijn maar je kunt er veel meer mee, Hoogte meting, servo puls meting, accu spanning meten,vario,watt limiter,toerental meter enz.
     
  12. GVT

    GVT

    Lid geworden:
    1 aug 2012
    Berichten:
    273
    Locatie:
    NL - Elburg - Gelderland
    Zou bij mij in eerste instantie recreatief zijn. Heb een Hott zender en wil een vario. Dan is dus als ik het zo lees de unilog de beste optie.
     
  13. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Even een 'Noob'. vraagje, als ik alleen maar wil dat hij logt en niet
    de motor kilt, hoe dit te doen?
     
  14. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    :rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat::evilbat:
     
  15. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ja okokokokok. Ga ik doen, ben lekker lui :D

    Maar ga nu braaf lezen ;)
     
  16. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen

Deel Deze Pagina