Alwéér een Eagle - met FILMPJE!

Discussie in 'Ornithopters' gestart door mrblobby, 22 nov 2008.

  1. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
    Ja dat heb je hier, veel gras, maar altijd omringd door sloten. Niets aan te doen. Zelfs rond on clubvliegveld loopt een sloot.
    De Eagle heeft weer gevlogen, dit keer wat last van de wind. Je komt er bijna niet tegenin gevlogen. De landing was niet super, maar ook niet echt hard, toch het frame weer gebroken op een plaats of 6. Heb alles weer gelijmd en er nu een carbon strip onderdoor geplakt zodat hij daarop land. Voelt al weer veel steviger aan nu.

    Ik zit er hard aan te denken deze orni helemaal uit glasvezelplaat te gaan bouwen. Weet iemand misschien een goed adres voor dit soort platen?
     
  2. Gilbert

    Gilbert Guest

    Conrad verkoopt van die platen in verschillende dikte. Op het forum heeft iemand dat reeds gedaan, misschien kun jij daar eens kijken. Veel succes.
     
  3. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Is er nog ergens een winkel die de Eagle voor deze prijs te koop heeft? zie ze op de site van quartel niet meer staan namelijk.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  4. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
    Volgens mij was Quartel de enige die de Eagle verkocht. Bel ze eens, misschien hangt er ergens nog een aan het plafond?
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Nee, deze is niet meer te koop zover ik weet. Soms worden ze nog ergens aangeboden en dan heb je mazzel.

    Ik ga in het voorjaar die van mij ook een nieuw frame geven en een nieuw vleugel proberen. Begint toch langzaam aan weer te jeuken :)
     
  6. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
  7. Gilbert

    Gilbert Guest

    Mooie vlucht !! Gefeliciteerd

    Hoeveel weegt je vliegklare Eagle?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2009
  8. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
    Dank je, hij vliegt eigenlijk heel gemakkelijk en rustig.
    Het vlieggewicht is 405 gram. Ietsje te zwaar voor het mooie, er komt ooit een lichtere vleugel op.
     
  9. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    thnx voor de reacties.. helaas idd nergens meer te koop.
     

Deel Deze Pagina